SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Bara för att egentligen ingenting talar för oss på tis med 10 raka bortatorskar i bagaget så spöar vi Leksand.
Förlust mot Leksand och vi är mer eller mindre klara för kval i mitt tycke.
NEJ. Du är bara jävligt negativ. JämtVikas skrev:Förlust mot Leksand och vi är mer eller mindre klara för kval i mitt tycke.
Modo känns iprincip klart för kvalserien om man tittar på tabellen. Så det är en plats till i kvalserien som ska fyllas och både Brynäs och Leksand harvar där nere.
Fortfarande optimistisk.
Fortfarande optimistisk.
+1wolsey100 skrev:Modo känns iprincip klart för kvalserien om man tittar på tabellen. Så det är en plats till i kvalserien som ska fyllas och både Brynäs och Leksand harvar där nere.
Fortfarande optimistisk.
Vi möter de lag som ligger under oss 4 gånger totalt (Modo 1, Leksand 2 och Brynäs 1).
Man vet aldrig vart man har vårat lag. Men känslan är att vi kan ta Modo hemma och möjligen Brynäs hemma.
Tror vi torskar båda mot Leksand.
Om det är vi, Modo och Leksand med i bottenstriden och allt avgörs i sista omgången. Då har vi detta spelschema: svårast möjliga motståndare för oss.
Linköping-Leksand
Örebro-Djurgården
Brynäs-Modo
Modo och Linköping... ringer det en klocka?
Man vet aldrig vart man har vårat lag. Men känslan är att vi kan ta Modo hemma och möjligen Brynäs hemma.
Tror vi torskar båda mot Leksand.
Om det är vi, Modo och Leksand med i bottenstriden och allt avgörs i sista omgången. Då har vi detta spelschema: svårast möjliga motståndare för oss.
Linköping-Leksand
Örebro-Djurgården
Brynäs-Modo
Modo och Linköping... ringer det en klocka?
Om man ser på sista matcherna nu så har Leksand 6 av dessa mot lag som i dagsläget ligger 7-12 i tabellen, Brynäs har 5 och vi har 8 matcher. Det borde ju vara en liten fördel för oss förhoppningsvis att vi ha fler matcher mot "sämre" lag.
Brynäs får det nog tufft! Svårt schema och ett tränarbyte som inte fått rätt effekt än så länge iaf! De hade heller inte förväntat sig bottenstrid före säsongen. Fan så viktig match på tisdag nu!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL-folk som vill ha ett Stockholmslag i ligan kan ge oss tillbaka våra sju miljoner nu, innan transferfönstret stänger. De har en vecka på sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
De interna mötena med bottenlagen kommer vara mycket avgörande. Är nöjd om vi tar 1 poäng på bortaplan mot huvudkonkurrenterna.
Vi behöver gå tillbaka till grunderna i vårt spel igen d.v.s. fokus på en stark defensiv och spela på omställningar och motståndarnas misstag.
Vi behöver gå tillbaka till grunderna i vårt spel igen d.v.s. fokus på en stark defensiv och spela på omställningar och motståndarnas misstag.
-
När ska dom vinna en match det går för sakta och för dåligt defensiv måste bli bättre och vinna när kamperna i sargen och måste sätta chanserna som man får. Jag tittar på varenda match och jag tyckte dom körde jävligt bra mot hv det va top klass men sen går dom ner sig i stället för att ha samma tempo och allt som dom hade mot hv. Om dom hade den spelet och allt hela tiden så hade dom inte varit där som dom ligger nu. Det är bara mina saker jag tycker sen finns det dom som har en annan uppfattning av det hela.
Ett ord klingar fortfarande i huvudet sen förra säsongen och det är också det ordet som jag har ältat under hela denna säsongen.
Tålamod.
Förra säsongen var vi i princip borträknade från top 3 placeringen när vi istället vann näst intill alla matcher som återstod.
Förhoppningsvis når vi formen i samma skede som vi gjorde förra säsongen denna säsongen.
Tålamod.
Förra säsongen var vi i princip borträknade från top 3 placeringen när vi istället vann näst intill alla matcher som återstod.
Förhoppningsvis når vi formen i samma skede som vi gjorde förra säsongen denna säsongen.
Re: Sv: SHL 2014-15
det var ju enbart pga säcken.sPTNC skrev:Ett ord klingar fortfarande i huvudet sen förra säsongen och det är också det ordet som jag har ältat under hela denna säsongen.
Tålamod.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Precis det som är problemet. Vi taggar ju inte till mot sämre lag. Det känns spontant som vi har bättre chans att plocka poäng mot Frölunda i Scandinavium än Leksand i Tegera.difanda skrev:Om man ser på sista matcherna nu så har Leksand 6 av dessa mot lag som i dagsläget ligger 7-12 i tabellen, Brynäs har 5 och vi har 8 matcher. Det borde ju vara en liten fördel för oss förhoppningsvis att vi ha fler matcher mot "sämre" lag.
Och detta problem är inte nytt, vi hade samma problem mot bottenlagen i Allsvenskan. Vad tror man egentligen? Att skölden ska vinna åt laget?