Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Jim Morrison skrev:Jag tror ju inte att KG är så dum att han använder DH-pengarna dock.
Tim Pang ?@Pangtim 1m1 minute ago

@miklag vad jag förstått vill Marcus Nilsson göra rätt för sig. Han kommer spela av de pengar DIF lagt undan för att betala honom.
DIF!
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Eriksson skrev:
Debacle skrev:De må låta överdrivet, baserat på raseri och frustration, men om nu detta skulle hända kommer DIF Hockey inte finnas kvar inom ett par år.
Och varför skulle DIF Hockey inte finnas kvar då?
Du fattar inte vilken storm detta kommer innebära?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Men HUR kan DIF vara så OTROLIGT dumma i huvudet? M.N skulle tillföra precis ingenting förutom fler tomma stolar på Hovet.

KG, du kan sticka ganska långt bort om det här stämmer.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Donkels

Inlägg av Donkels »

OK nu avslutar jag min stående inbetalning till "fair play" inte en kopek till ska utgå från min plånbok för att finansiera den onämnbare däremot kommer jag fortsatt stödja DIF Hockey genom att gå på matcherna och jag avstår också från buandet det blir helt enkelt en tyst protest om den onämnbare äntrar isen iklädd världens vackraste klubbmärke
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

bastis7 skrev:
Eriksson skrev:
Debacle skrev:De må låta överdrivet, baserat på raseri och frustration, men om nu detta skulle hända kommer DIF Hockey inte finnas kvar inom ett par år.
Och varför skulle DIF Hockey inte finnas kvar då?
Du fattar inte vilken storm detta kommer innebära?
Näe jag fattar inte, utveckla gärna
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Undrar om man aktualiserar möjligheten att ta in Nilson pga att Samuelsson blir borta en längre period.

Kan ju absolut inte vara så att Nilson blir av istället för den eftersökta "toppcentern"?

Undrar hur formuleringen blir om han presenteras.

- Med Nilsons stora Djurgårdshjärta, goda ledarskap och rutin blir han en viktig pjäs nu när vi går in i säsongens kritiska skede.

5 poäng har han skrapat ihop hittils. Blir en tungan på vågen värvning har jag en känsla av.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mackan har många vänner i laget fortfarande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Otroligt att ingen kommenterat detta på ett seriösare sätt från DIF LEDNINGEN. VIASAT-intervjun med KG gjorde ju faan att flera liter tändvätska besudlade forumet ännu mer o gnistorna når snart takhöjd? Kan ju inte vara okänt för toppen att MN är ett väldigt känsligt ämne och att störa hela organisationen nu i det läge vi befinner oss i känns väldigt, väldigt modigt. Undra vad man har som komplement för att stilla ångesten många känner...
Senast redigerad av Doyle den 2015-01-11 23:24:16, redigerad totalt 1 gånger.
superfast

Inlägg av superfast »

Om jag förstått det rätt:

MN kommer alltså låta DIF betala det dem är skyldiga honom efter domen (500 lax) men för det kommer han att spela istället för att bara ta pengarna och ha lön från HV.

DH-pengarna kommer alltså INTE gå till honom. Utan han ger mer eller mindre tillbaka 500 lax fast i form av spel. Hm.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Difiale skrev:
Eh jo däremot kommer inte ledningen att göra det! Allt kan göras men man slutar inte att gå för att då spelar Nilson i så fall i DIF och DIF förlorar en massa pengar.
Varumärket DIF både mot sponsorer och betalande kunder är helhetsupplevelsen av att se Djurgårdens IF. Utan oss supportar och draget det ändå varit de senaste 6-7 år sen är grunden till att föreningen än idag fortfarande lever. Vi blöder, vi har blödit och kommer alltid att blöda ekonomiskt. Konsekvenserna av detta skulle först och främst bli ett kortsiktigt kaos på Hovet som skulle skada varumärket. Det skulle sedan definitivt leda till en massiv bojkott som sedermera skulle sabba "helhetsupplevelsen" och sponsorer och marginalpubliken skulle vara borta den med.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Jim Morrison skrev:Mackan har många vänner i laget fortfarande.
Vilka då? Finns ju bara en spelare kvar i laget som spelade ner oss i bajsserien
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

superfast skrev:Om jag förstått det rätt:

MN kommer alltså låta DIF betala det dem är skyldiga honom efter domen (500 lax) men för det kommer han att spela istället för att bara ta pengarna och ha lön från HV.

DH-pengarna kommer alltså INTE gå till honom. Utan han ger mer eller mindre tillbaka 500 lax fast i form av spel. Hm.

Spelar ingen roll. Han har spelat sin sista match i DIF-tröjan. Kommer han hit så blir det inga fler matcher för min del på ett bra tag framöver.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Doyle skrev:Otroligt att ingen kommenterat detta på ett seriösare sätt från DIF LEDNINGEN. VIASAT-intervjun med KG gjorde ju faan att flera liter tändvätska besudlade forumet ännu mer o gnistorna når snart takhöjd? Kan ju inte vara okänt för toppen att MN är ett väldigt känsligt ämne och att störa hela organisationen nu i det läge vi befinner oss i känns väldigt, väldigt modigt. Undra vad man har som komplement för att stilla ångesten många känner...
Det var inte detta du hade förutspått va?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Dessutom så får vi ännu en gång ha i åtanke, som flera varit inne på redan, han är inte samma spelare som förr. Vad ska han tillföra? 5 poäng i HV är inget som skrämmer direkt.
Difiale

Inlägg av Difiale »

Han ska alltså spela av pengarna som DIF är skyldiga honom..

Men att han drog när han varit med och spelat ned oss som kapten då?
Att han skulle stämma oss?
Låst