Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

grandstoff skrev:Lance Ward är ju bara 98 kg pannben med 273 utv.min. på sitt samvete. Jag har svårt att se vad det skulle tillföra till Djurgården.

Finns andra förslag till en defensiv back eller en offensiv back.
Jan Houkko, är vad jag vet, rätt klen back, ingen som driver på och tacklar speciellt mycket.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Backar 07/08

Oscar Eklund,Thomas Johansson,Daniel Fernholm,Dennis Persson,Jiri Marusak,Timmy Pettersson. sen kanske 1 till rutinerad nisse :lol:
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Rätta mig om jag har fel, men har inte den här forwarden varit aktuell (eller åtminstånde ryktats vara aktuell) för DIF för några år sen.

Han verkar producera hyfsat mkt mål och är enligt eliteprospects "rumours" på väg bort från Salzburg.

http://eliteprospects.com/player.php?player=8491
Blue Brigade Sthlm
mankan

Inlägg av mankan »

Martin Chabada är tydligen på väg bort från luleå nu tror jag han vill ha rätt så saftig lön det vill säga att han kostar en del men i mina ögon en mycket intressant spelare som jag inte skulle ha något emot att se i difs färger...
Mankan
Användarvisningsbild
Rocker

Re: haha nej du

Inlägg av Rocker »

Kung Kollar skrev:
Järnkaminen90 skrev:Lance Ward skulle vara ett bra alternativ.

Dom som skulle vara bra att få in:

Lance Ward En tufft spelande back som inte bara kan tacklas utan även lira hockeyn.

Chris Dingman En stor och stark power forward som inger respekt i motståndarna.

Klasen En riktigt stor talang.

Hannula Kanske den minst troliga men skulle ändå tillförra oerhört mycket.

Anger
En rutinerad spelare som också är en bra hockeylirare.

Gage Lite av ett önskemål så där har rutinen och skulle vara bra som stöd till Larsson och Ridden.

Dingman till Djurgården? hummmmmmm.....???
Dingman har två Stanley-Cup vinster, då borde man dominera lite mer om man spelar i Allsvenskan. dingman till DIF? Nej tack. Stor som ett hus och kommer inte klara tempot...
Madferit

Inlägg av Madferit »

Klasen är helt klar för DIF. Kontraktet skrevs i fredags. Hur länge vet jag inte. Antar 1 (hoppas 2) år.
Allt enligt Klasens pappa.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Madferit skrev:Klasen är helt klar för DIF. Kontraktet skrevs i fredags. Hur länge vet jag inte. Antar 1 (hoppas 2) år.
Bra källa!

Och självklart borde han ju rent logiskt följa med sin nuvarande tränare till DIF. Precis som Bengan gjorde med Challe från Väsby. Och det föll ju väl ut...
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Stiff
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stiff »

spiik skrev:
Madferit skrev:Klasen är helt klar för DIF. Kontraktet skrevs i fredags. Hur länge vet jag inte. Antar 1 (hoppas 2) år.
Bra källa!

Och självklart borde han ju rent logiskt följa med sin nuvarande tränare till DIF. Precis som Bengan gjorde med Challe från Väsby. Och det föll ju väl ut...
Såna källor känns bättre än pajasbladet i alla fall.

Ja nu får vi hoppas att inte Micke gör en "challe" och lämnar för nåt bonngäng. Det har jag väldigt svårt att tro, men å andra sidan, det hade jag om challe med..
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det låter ju bra, men tror på det först när det står på hemsidan.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Och pappa Klasén är alltså trummisen i Noice. Alltså en synthkälla? Stort
Madferit

Inlägg av Madferit »

Fricke skrev:Och pappa Klasén är alltså trummisen i Noice. Alltså en synthkälla? Stort
Jag kanske har svårt att se ironin men det har jag ingen aning om. Allt jag vet är att han jobbar på Västberga Åkeri och att "min" chaffis jobbar på samma ställe.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu är värvningen av Anger oficiell. Han har skrivit på ett 2-årskontrakt med DIF.

Suck...
Säg den glädje som varar
jensa öhling

Välkommen Anger

Inlägg av jensa öhling »

Inte någon spelare jag hoppats att vi skulle värva. Nu är det upp till Anger att tvätta bort stämpeln som strulpelle och producera på isen. Vad man kan se av åren i Schweiz har han gjort det ganska så bra.

Tror Anger kommer figurera i en tredjekedja nästa säsong. Hoppas inte Angers intåg innebär att Thörn får lämna. Vill ha kvar honom.

Med Axelsson klar och Klasen också på ingång börjar det bli fullt bland forwardsplatserna. Hoppas nu man gör sig av med Danielsson och skapar plats för en bättre spelare. Kanske Patrik Zachrisson som det ryktats om.

välkommen tillbaka till den finaste av klubbar, Anger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Välkommen tillbaka Anger
Sidney Crosby

Re: Välkommen Anger

Inlägg av Sidney Crosby »

jensa öhling skrev:Inte någon spelare jag hoppats att vi skulle värva. Nu är det upp till Anger att tvätta bort stämpeln som strulpelle och producera på isen. Vad man kan se av åren i Schweiz har han gjort det ganska så bra.

Tror Anger kommer figurera i en tredjekedja nästa säsong. Hoppas inte Angers intåg innebär att Thörn får lämna. Vill ha kvar honom.

Med Axelsson klar och Klasen också på ingång börjar det bli fullt bland forwardsplatserna. Hoppas nu man gör sig av med Danielsson och skapar plats för en bättre spelare. Kanske Patrik Zachrisson som det ryktats om.

välkommen tillbaka till den finaste av klubbar, Anger.

Håller med, jag tror definitivt att Anger kan tillföra något.
Skriv svar