Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Såg Kvalseriehockey förut, Rögle-Malmö, och jag är verkligen imponerad av Arlbrandt och Zackrisson. Skulle vara bra om vi kunde knyta till oss dem.
Om vi inte värvar Hagos så tycker jag att Zacke är en riktigt hyfsad
"ersättare" om man får uttrycka det så. Om dessutom Pär väljer DIF så ska de två lira med Axelsson tycker jag.
"ersättare" om man får uttrycka det så. Om dessutom Pär väljer DIF så ska de två lira med Axelsson tycker jag.
Säg den glädje som varar
- Ritterwand
Helt riktigt. Det tyder ju snarare på styrka än feghet när en förening har det så pass bra ställt ekonomiskt att laget i fråga kan köpa loss den spelare man så önskar från en annan klubb..isolerad skrev:Istället för att skälla ut Linköping borde vi kanske lära oss något av dem istället. Det var ju inte allt för många år sedan de låg i allsvenskan och nu har de råd med att köpa Ferna för 7 miljoner.
Vad har de gjort som Djurgården uppenbarligen har misslyckats med? Cloetta center?
Tänk om vår förening befann sig i samma sits..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Ja, där håller jag med. Alla lag köper ju spelare som ej är egna produkter, inkulsive DIF. Bäcker , Larsson, Dennis P bara för att nämna några. Får inte till det att en del anser det vara fegt...chribba skrev:Helt riktigt. Det tyder ju snarare på styrka än feghet när en förening har det så pass bra ställt ekonomiskt att laget i fråga kan köpa loss den spelare man så önskar från en annan klubb..isolerad skrev:Istället för att skälla ut Linköping borde vi kanske lära oss något av dem istället. Det var ju inte allt för många år sedan de låg i allsvenskan och nu har de råd med att köpa Ferna för 7 miljoner.
Vad har de gjort som Djurgården uppenbarligen har misslyckats med? Cloetta center?
Tänk om vår förening befann sig i samma sits..
-
- jeppe melon
- Remy Lebeau
http://www.corren.se/archive/2007/3/17/ ... es6d79.xmlRemy Lebeau skrev:Enligt en person på Lhc:s forum så Förnekar Fernas agent att de har överhuvudtaget haft kontakt med lhc. Fanns tydligen att läsa i deras papperstidning.
Någon som hört något mer om detta?
DIF_Soldier skrev:Såg Kvalseriehockey förut, Rögle-Malmö, och jag är verkligen imponerad av Arlbrandt och Zackrisson. Skulle vara bra om vi kunde knyta till oss dem.
Håller med dig, dom nämnde ju också att elitserieklubbar är intresserade ut av honom. Är det pengamaskinerna VF FBK LHC får vi nog kontakta någon annan
Enligt Tomas Ros så kommer Linus Klasen att representera DIF under den kommande säsongen. Inte världens mest pålitliga källa, men hoppas ändå att det stämmer!
http://blogg.aftonbladet.se/5
http://blogg.aftonbladet.se/5
- Järnkaminen90
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ett alternativ?
Många intressanta namn har nämnts och jag ser iaf någon av dessa spelare i Dif nästa säsong:
N.Anger
M.Hannula
Klasen
Dicken
Men sen har jag också en till som skulle kunna tillförra agressivitet och bra spel:
Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back som alltid fionns där för sina lagkamrater och smäller dessutom på rejält. Vad jag fått höra och läst så står han utan kontrakt nästa säsong? om det stämmer så kanske han vore ett alternativ i vårat kära Dif.
N.Anger
M.Hannula
Klasen
Dicken
Men sen har jag också en till som skulle kunna tillförra agressivitet och bra spel:
Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back som alltid fionns där för sina lagkamrater och smäller dessutom på rejält. Vad jag fått höra och läst så står han utan kontrakt nästa säsong? om det stämmer så kanske han vore ett alternativ i vårat kära Dif.
- Ritterwand
Re: Ett alternativ?
Vet inte riktigt om jag håller med där.Järnkaminen90 skrev: Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back
Re: Ett alternativ?
Järnkaminen90 skrev:Många intressanta namn har nämnts och jag ser iaf någon av dessa spelare i Dif nästa säsong:
N.Anger
M.Hannula
Klasen
Dicken
Spelskicklig? Hoppas du skojar för annars är det skrämmande, du kan ju bara inte mena allvar han har ju noll i spelskicklighet.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson