Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Såg Kvalseriehockey förut, Rögle-Malmö, och jag är verkligen imponerad av Arlbrandt och Zackrisson. Skulle vara bra om vi kunde knyta till oss dem.

Om vi inte värvar Hagos så tycker jag att Zacke är en riktigt hyfsad
"ersättare" om man får uttrycka det så. Om dessutom Pär väljer DIF så ska de två lira med Axelsson tycker jag.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Håller med om Zackrisson. Ligger rätt till både offensivt och defensivt, fin skridskoåkning, bra puckbehandling och passningar. Dessutom såg han relativt stark ut för sin ålder mot Malmös relativt storväxta försvar. Två tummar upp!

Arlbrandt.. mjää.. tveksamt.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

isolerad skrev:Istället för att skälla ut Linköping borde vi kanske lära oss något av dem istället. Det var ju inte allt för många år sedan de låg i allsvenskan och nu har de råd med att köpa Ferna för 7 miljoner.

Vad har de gjort som Djurgården uppenbarligen har misslyckats med? Cloetta center?
Helt riktigt. Det tyder ju snarare på styrka än feghet när en förening har det så pass bra ställt ekonomiskt att laget i fråga kan köpa loss den spelare man så önskar från en annan klubb..

Tänk om vår förening befann sig i samma sits..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

chribba skrev:
isolerad skrev:Istället för att skälla ut Linköping borde vi kanske lära oss något av dem istället. Det var ju inte allt för många år sedan de låg i allsvenskan och nu har de råd med att köpa Ferna för 7 miljoner.

Vad har de gjort som Djurgården uppenbarligen har misslyckats med? Cloetta center?
Helt riktigt. Det tyder ju snarare på styrka än feghet när en förening har det så pass bra ställt ekonomiskt att laget i fråga kan köpa loss den spelare man så önskar från en annan klubb..

Tänk om vår förening befann sig i samma sits..
Ja, där håller jag med. Alla lag köper ju spelare som ej är egna produkter, inkulsive DIF. Bäcker , Larsson, Dennis P bara för att nämna några. Får inte till det att en del anser det vara fegt...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Att dom köper ut Ferna för 7 miljoner skulle vara rätt onödig,enligt wikegård så är Ferna hans favorit för att han blev totalt utskrattad under tiden i Nord-Amerika, sen att han kommer till Djurgårn o storspelar, så bara jag som tror att han absolut inte kommer vända tillbaka?;)
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

Jag har hört att Linköping har fått så pass mycket pengar pga att dom (hockey+damfotboll) har lyckats knyta åt sig alla sponsorer i östergötland
Användarvisningsbild
Stiff
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Personligen blir jag inte förvånad om Bäcker kommer lyfta sig ytterligare ett par snäpp nästa säsong. Känns skönt att ha lite färjestadsflax i laget, skitpuckar som studsar rätt osv..
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Enligt en person på Lhc:s forum så Förnekar Fernas agent att de har överhuvudtaget haft kontakt med lhc. Fanns tydligen att läsa i deras papperstidning.

Någon som hört något mer om detta?
espen21

Inlägg av espen21 »

Remy Lebeau skrev:Enligt en person på Lhc:s forum så Förnekar Fernas agent att de har överhuvudtaget haft kontakt med lhc. Fanns tydligen att läsa i deras papperstidning.

Någon som hört något mer om detta?
http://www.corren.se/archive/2007/3/17/ ... es6d79.xml
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

DIF_Soldier skrev:Såg Kvalseriehockey förut, Rögle-Malmö, och jag är verkligen imponerad av Arlbrandt och Zackrisson. Skulle vara bra om vi kunde knyta till oss dem.

Om vi inte värvar Hagos så tycker jag att Zacke är en riktigt hyfsad
"ersättare" om man får uttrycka det så. Om dessutom Pär väljer DIF så ska de två lira med Axelsson tycker jag.

Håller med dig, dom nämnde ju också att elitserieklubbar är intresserade ut av honom. Är det pengamaskinerna VF FBK LHC får vi nog kontakta någon annan
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Enligt Tomas Ros så kommer Linus Klasen att representera DIF under den kommande säsongen. Inte världens mest pålitliga källa, men hoppas ändå att det stämmer!

http://blogg.aftonbladet.se/5
Användarvisningsbild
Stiff
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Såg också det, men som du säger så kan man ju säga både det ena och det andra om aftonbladet. Såg någonstans att han själv ville lira i södertälje.

Någon som har mer information (ev inside) om Klasen?
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Ett alternativ?

Inlägg av Järnkaminen90 »

Många intressanta namn har nämnts och jag ser iaf någon av dessa spelare i Dif nästa säsong:
N.Anger
M.Hannula
Klasen
Dicken

Men sen har jag också en till som skulle kunna tillförra agressivitet och bra spel:
Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back som alltid fionns där för sina lagkamrater och smäller dessutom på rejält. Vad jag fått höra och läst så står han utan kontrakt nästa säsong? om det stämmer så kanske han vore ett alternativ i vårat kära Dif.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Re: Ett alternativ?

Inlägg av Ritterwand »

Järnkaminen90 skrev: Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back
Vet inte riktigt om jag håller med där.
pekka21

Re: Ett alternativ?

Inlägg av pekka21 »

Järnkaminen90 skrev:Många intressanta namn har nämnts och jag ser iaf någon av dessa spelare i Dif nästa säsong:
N.Anger
M.Hannula
Klasen
Dicken

Men sen har jag också en till som skulle kunna tillförra agressivitet och bra spel:
Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back som alltid fionns där för sina lagkamrater och smäller dessutom på rejält. Vad jag fått höra och läst så står han utan kontrakt nästa säsong? om det stämmer så kanske han vore ett alternativ i vårat kära Dif.

Spelskicklig? Hoppas du skojar för annars är det skrämmande, du kan ju bara inte mena allvar han har ju noll i spelskicklighet.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar