Kristråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Grymt starkt, helt klart en aristokrat i svensk ishockey. Inget annat lag kommer i närheten av samma serie.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
chribba

Re: Rudan

Inlägg av chribba »

maag skrev:En sak har jag tänkt på:
Bland flera namn får Daniel Rudslätt mycket klagomål.
Jag tycker dock att han skött sig lika denna säsong som tidigare.

Visst, han har ett A på tröjan, och är en av de som ska ta mest ansvar, men är det någon som har nåt konkret, som han gjort fel?
Eftersom jag är en av de som har kritiserat Rudslätt så tar jag gärna på mig ansvaret att svara på din fråga..

Det jag är mest besviken på hos Rudslätt hittils denna säsong är hans brist på kamplusta..
Den Rudslätt jag känner sen tidigare säsonger krigar i varje byte..Han kämpar om varje puck och han peppar sina lagkompisar..Det har i sanningens namn varit VÄLDIGT dödfött på den fronten i år från Rudslätts sida..På något sätt känns det som han åker å gömmer sig istället för att visa framfötterna...Rudslätt tillhör det lite äldre gardet..de som ska leda juniorerna och visa vägen, därför är det extremt viktigt att han kan hitta tillbaka till sitt "gamla" jag..Vi vet ju att killen kan, det har han gett prov på tidigare..Nu gäller det bara att han visar det oxå...

113 WHB
Marko
Medlem: Ja, vanlig medlem

Leska

Inlägg av Marko »

Leska återvänder till Tjeckien

Det blir ingen annan svensk elitserieklubb för Södertäljes floppvärvning Petr Leska. Tjecken återvänder till sin förra klubb, HC Zlin, enligt klubbens hemsida. Förra säsongen gjorde den 29-årige playmakern 49 poäng på 52 matcher i Zlin.

Nehe!!
al bundy

Inlägg av al bundy »

Att öppningen skulle vara tung var väntat. Junisarna har inte vuxit in i kostymen än. Det kan ta till jul innan dom gör det. Jag saknar en spelare som Öberg. Tycker inte han gjorde bort sig när han fick hoppa in. En annan är Gellerstedt som också han var en frisk fläkt från Almtuna.

Som det ser ut nu har vi bara en femma som håller.
Vore ju bra om man flyttade på Linkan till kanten igen och lät han och Thore kampera ihop med Pelle Eklund som center.
Tror nog att man skulle få ut max av Pelle då. Tung center som har varit en stor måltjuv. Med ypperliga pass från Linkan så skulle nog hans målskytte lossna.
Andrafemman skulle ledas av Otto med stöd av Thörn och Ölvestad.
Gissar att det skulle kunna bli ett lyft.

Kom ihåg HV som gick knackigt och precis tog sig till slutspel som åttonde lag och fick möta Djurgården som man körde över för att sedan ståta som mästare.
ALLT KAN HÄNDA. Hellre uselt nu, än uselt slutspel.

Ge inte upp än!
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

16/10 Modo (h) Globen, 16:00
18/10 Luleå HF (b) COOP Arena, 19:00
20/10 Mora IK (h) Globen, 19:00
22/10 Brynäs IF (b) Gavlerinken, 15:00
25/10 Luleå HF (h) Globen, 19:00

3 av dessa matcher borde vinnas annars ser det riktigt illa ut.

Brynäs spelade knappast bra när de hälsade på. Mora har vad jag förstår inget anfall vilket passar våra backar bra. Luleå och MoDo blir lite tuffare, men vinst hemma mot Luleå är ett måste.

Ekonomiskt sätt ser jag hellre laget i kvalserien än att missa slutspel, men orkar nerverna?

K ä m p a
Bigge

Inlägg av Bigge »

al bundy skrev:
Kom ihåg HV som gick knackigt och precis tog sig till slutspel som åttonde lag och fick möta Djurgården som man körde över för att sedan ståta som mästare.
ALLT KAN HÄNDA. Hellre uselt nu, än uselt slutspel.

Ge inte upp än!

Uselt nu och det blir inget slutspel :)

Dags att ta fram piskan och ryta åt dem som har hjärtat att leda laget och junisarna så de förstår för vilket lag de spelar för :)
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Bigge skrev:
Uselt nu och det blir inget slutspel :)

Dags att ta fram piskan och ryta åt dem som har hjärtat att leda laget och junisarna så de förstår för vilket lag de spelar för :)
Morot är alltid bättre än piska i längden.
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Kagen>

Ett lån, utan ränta, gör inget skillnad, men så fort du köper något för pengarna försvinner kapitalet. Visserligen har du kvar en tillgång, som sjunker i värde takt med avskrivningar m.m. och försvinner helt när spelaren lämnar klubben.

Men idag finns knappt några övergångssummor av större modell inom hockeyn utan det är de löpande kostnaderna som är problemet, och det kan du inte låna pengar till utan att få minus i balansräkningen. Till viss del är signing bonus också en stor utgift.
Alltså fungerar inte din idé.

Igen, något som du inte verkar förstå trots att massor av människor försökt förklara, är att publiken antagligen inte ökar bara för att vi har ett konkurrenskraftigt, iaf inte i de mängder som behövs.
Det är ingen exakt vetenskap men jämför publiksnittet när vi legat i toppen mot mitten/botten ser du att det inte är någon större skillnad. Det finns inget som talar för att det skulle bli så i framtiden heller. Inget talar för det. Förra året hade vi ett konkurrenskraftigt lag, dessutom med massa ”profiler” och även progiler i motståndarlagen. Ändå steg inte direkt publiksnittet.
Ingen kan veta med hundraprocentig säkerhet, men man kan faktiskt lära av historien, se sammanhang och dra slutsatser. Något som du inte verkar göra. Du hävdar med en dåres envishet att bara DIF får ett bra lag så ökar publiken med flera tusen, trots att det inte varit så någon annan säsong på en herrans massa år.

Möjligtvis kanske snittet sjunker om vi är väldigt dåliga, men det är en annan sak. Och inte riktigt säkert heller.

Och nej, styrelsen ska inte lämna sina poster bara för att de inte håller med dig. Styrelsen ska lämna sina poster när medlemmarna i DIF HF beslutar det.

Detta vet jag inte helt säkert, så någon som vet får gärna berätta, men jag har väldigt svårt att tro att de föreningar som byggt arenor tar lån. Låter helt osannolikt! Föreningarna skapar med största sannolikhet ett separat aktiebolag som föreningen sedan äger och styr fullständigt. Någon som vet till hundra procent får gärna tillrättavisa mig.

Jag har rätt att uttala mig, dock ej enväldigt, om hur samarbetet var mellan JK och DIF Hockey i slutet av 90-talet, för jag vet hur det var. Du däremot sitter och gissar utan att veta och för sedan fram det som någon sorts sanning.

Det är det jag har gnällt på, att du utan att veta något eller/och utan fakta att basera saker på, kastar ut dig massa påståenden och för fram det som någon sorts sanning. Att samarbetet mellan JK och DIF Hockey var destruktivt är en sak, att DIF andra år säkert skulle ha sparkat tränaren, fast DIF är en förening som av tradition väldigt sällan gör det, är en annan.

EDIT: Stavfel och felaktiga meningar ursäktas av den sena timmen och alkohol.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

alla verkar ha så höga krav på Dif i år, men okej vi har väl spelat dåligt men va trodde ni???

Våran trupp är inte den bästa, nu ska vi väl stötta vårat lag i stället för att klaga på dom Förksa hoppas på att vi klarar oss kvar i ES. Ta en match i taget..så får vi se vart det leder
Bigge

Inlägg av Bigge »

Vet att ja oxå skrivit en del "skit" om DIF hockey, men kastar ingen skit över spelarna, utan anser att Djurgårns förening nog har gjort ett allvarligt fel att spara sig ur krisen, vet att det inte finns så mycket att göra om det nu inte finns några pengar,

Synd att DIF Hockey inte kunde få lite av DIF fotboll ;) pengar alltså!

själv tror ja att VÄRVA ELLER KVALA, enda alternativ DIF har, fortsätter det så här så lär vi inte ha över 40p när slutspelet närmar sig.

BÄSTA FÖRSVAR ÄR ANFALL!!!! :)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

chansen att undvika kval är att komma före Mora och Leksand. De har vi möjlighet till, men inget mer.

för att vi ska ha en god chans att klara det behöver Otto komma tillbaka och vara bra samt att Fernholm och någon mer back tillkommer. Skulle den andra vara Ragnarsson ska vi med lätthet kunna undvika kval.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Fan vad alla gnäller och pratar om "kris" hit och dit. För det första så ligger vi ovanför kvalsträcket, för det andra så är vi betydligt bättre än både Mora och Leksand denna säsong. Leksand är ett lag i KRIS. DIF är ett lag som har motgångar just nu, men kris är väl ändå att ta i. Det är nästan skrattretande att se så många DIF-supportrar prata om kris bara för att vi råkar ha EN säsong där vi inte är givna i slutspelet. Väx upp och sluta bete er som bortskämda snorungar.
Ingen seger utan offer
Bigge

Inlägg av Bigge »

Drutten skrev:Fan vad alla gnäller och pratar om "kris" hit och dit. För det första så ligger vi ovanför kvalsträcket, för det andra så är vi betydligt bättre än både Mora och Leksand denna säsong. Leksand är ett lag i KRIS. DIF är ett lag som har motgångar just nu, men kris är väl ändå att ta i. Det är nästan skrattretande att se så många DIF-supportrar prata om kris bara för att vi råkar ha EN säsong där vi inte är givna i slutspelet. Väx upp och sluta bete er som bortskämda snorungar.
Jo det är bra att vi ligger ovanför kvalstrecket, men det är preics, och det är nått DIF inte ska vara, att vara ett lag som krigar om att slippa kvala är inte va DIF står för!

Och vi kan ju inte ha så bra lag när de enda lag vi räknar efter oss är Mora och Leksand! två lag som glidit in i Elitserien på ett bananskal :)
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Tragiskt att en gammal storklubb som DIF med Mesta mästarna och allt det där idag kämpar för att klara sig kvar i Elitserien. Förstår inte att intäkterna är så svaga. Undrar om inte sponsorer och annat borde ses över. Borde finnas mer pengar att dra in där.

Tycker inte DIF haft speciellt bra lag sedan guldet 2001.
Förra året var två femmor bra och presterade. Tredje och fjärde femman var inte bra i fjol heller.
knarkspan

Inlägg av knarkspan »

"Kris" är inte den nuvarande tabellplaceringen för laget, inte heller att laget får förbannat svårt o ta sig till slutspel. Krisen är att nästan säsong MED ALLRA HÖGSTA SANNOLIKHET inte kommer att innebära nån förändring.

Ser oerhört dystert ut om det blir budgetlag med efterföljande kvaldans år efter år i fortsättningen :(
Skriv svar