Laget har redan, efter sju omgångar, hunnit bevisa att vi inte har något i slutspelet att göra. Inte speciellt förvånande med tanke på att man värvar bänknötare från allsvenskan inför säsongen.
Vidare har vi även bevisat att vi inte har någon som helst stolthet, och att vi viker ner oss som 12-åringar.
Tabellen behöver man ju inte se så allvarligt på ännu iofs, men med tanke på att vi inte har någon som helst spelidé så måste man vara orolig.
Ikväll gör vi tex en "bra match" med vårat mått mätt, och ändå blir vi totalt förnedrade av ett trögt FBK. Pinsamt så att man vill börja gråta. Till och med Calle Johansson tyckte så synd om oss så att han var tvungen att vara snäll och berömma oss i sändningen. "Mycket snyggt slagen icing av Ronnie P" var väl det mest befogade beröm han hade att komma med.
Jag hoppas dessutom att alla är medvetna om att Leksand kommer att börja röra på sig. De får in nya backar och har hittills spelat under deras förmåga. Det har inte vi, och ändå ser det ut som det gör.
Snart går ju "Linkan" sönder igen, (behöver jag motivera varför jag anar det?), och då ser jag på fullaste allvar inte hur vi ska kunna göra ett enda mål oavsett motstånd.
Tror inte att vi skulle vara bland de fyra första i Allsvenskan med laget vi ställer på benen just nu. Vill gärna få ur mig mina aggresioner när det gäller vissa spelares uppträdande på isen, men om jag börjar kan det urarta och gå för långt, så jag låter bli tills vidare.
Den som säger att det inte är en enorm krís som vi hamnat i ljuger endast för sig själv, eller har aldrig sett en hockeymatch i hela sitt liv.