Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Förra året var det mer fajter än 2005 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
I år har dom till och med beslutat att avbryta fighter som är på väg att uppstå om man finner det möjligt.sensei skrev:Förra året var det mer fajter än 2005
Exhibit A: https://www.youtube.com/watch?v=9LEN_vgtETc
Expert.
Det handlar inte så mycket om vad som kommer att hända... Utan mer vad som kan tänkas komma....SirDIFalot skrev:Slagsmålen är på väg bort i NHL till och med. Vore udda om Sverige kontrade med att sänka straffgraden (Det är ju det handlar om, inte "tillåta" slagsmål).sensei skrev:Han lär väl isåfall spara det till ett läge där den totala bedömningen blir att det ändå känns rätt / nödvändigt.
Sen tror jag enda vägen till vettigare regler i SHL är att spelarna ägnar sig lite åt "civil olydnad" till publikens förtjusning. Detta skulle sätta press på regelmakarna. Men det lär väl knappast hända, tyvärr.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
- SirDIFalot
Förstår inte vad du menar._Skogis skrev:Det handlar inte så mycket om vad som kommer att hända... Utan mer vad som kan tänkas komma....SirDIFalot skrev:Slagsmålen är på väg bort i NHL till och med. Vore udda om Sverige kontrade med att sänka straffgraden (Det är ju det handlar om, inte "tillåta" slagsmål).sensei skrev:Han lär väl isåfall spara det till ett läge där den totala bedömningen blir att det ändå känns rätt / nödvändigt.
Sen tror jag enda vägen till vettigare regler i SHL är att spelarna ägnar sig lite åt "civil olydnad" till publikens förtjusning. Detta skulle sätta press på regelmakarna. Men det lär väl knappast hända, tyvärr.
Expert.
Förr (i DIF) var det: Påsen, Mörten & Eriksson. Senare tid Micke M, Musse, (Sjögren, Finn, Krisoffersson) Nordmark, Oduya, Jimpa, Fimpen osv...SirDIFalot skrev:Förstår inte vad du menar._Skogis skrev:Det handlar inte så mycket om vad som kommer att hända... Utan mer vad som kan tänkas komma....SirDIFalot skrev:Slagsmålen är på väg bort i NHL till och med. Vore udda om Sverige kontrade med att sänka straffgraden (Det är ju det handlar om, inte "tillåta" slagsmål).sensei skrev:Han lär väl isåfall spara det till ett läge där den totala bedömningen blir att det ändå känns rätt / nödvändigt.
Helt enkelt, If you can't take the heat... Don't play with fire...
Känner att vi inte har någon idag, och har inte haft någon... Bortsett från nissen som hela tiden ska ta av sig hjälmen innan något händer...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
- SirDIFalot
Jag köper inte det där alls. Hedman på Honken trots Jimpa och Fimpen i laget. Hjälper inte ett skit. Inte i den här ligan. Ahlén och Hank är väl minst lika skräckinjagade som dom två ovanstående för övrigt._Skogis skrev:Förr (i DIF) var det: Påsen, Mörten & Eriksson. Senare tid Micke M, Musse, (Sjögren, Finn, Krisoffersson) Nordmark, Oduya, Jimpa, Fimpen osv...SirDIFalot skrev:Förstår inte vad du menar._Skogis skrev:Det handlar inte så mycket om vad som kommer att hända... Utan mer vad som kan tänkas komma....SirDIFalot skrev:Slagsmålen är på väg bort i NHL till och med. Vore udda om Sverige kontrade med att sänka straffgraden (Det är ju det handlar om, inte "tillåta" slagsmål).sensei skrev:Han lär väl isåfall spara det till ett läge där den totala bedömningen blir att det ändå känns rätt / nödvändigt.
Helt enkelt, If you can't take the heat... Don't play with fire...
Känner att vi inte har någon idag, och har inte haft någon... Bortsett från nissen som hela tiden ska ta av sig hjälmen innan något händer...
Expert.
- ALLTID DIF
Bra kedjor som fungerade ihop mot Luleå
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hur jävla svårt är det att hålla sig till ämnet? Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Snack om regler,kedjor och annat trams tas i Säsongen 14/15 eller SHL 2014-15
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
+1Frasse skrev:Hur jävla svårt är det att hålla sig till ämnet? Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Vad tror vi då? Nyförvärv före eller efter jul?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Think if...
- Kontakt:
Men Murray är väl inte så dum att han fightas i en liga där det innebär matchstraff och avstängning? Han skulle ju dessutom mörda den han slåss emot och åka på längre avstängning än dom andra.[/quote]SirDIFalot skrev:
Inte i närheten av så dum. Å även om vi primärt behöver en center så skulle jag alltid välkomna Dogge. Är övertygad om att han skulle bidra på flera sätt. Inte bara rutin och karaktär, utan faktiskt tror jag att hans styrka att hålla sig framför mål och att hålla rent där skulle ha stoppat flera av dom mål vi släpp in.
Till dom mer placebo liknande effekterna tror jag att namnet drar ännu mer uppmärksamhet till oss som är bra för både publik, sponsorer och till å med för andra värvningar...
Men nu vill jag bara tillägga att jag inte alls tycker att vi ska värva redan nu. Även om det behövs för att nå högre mål än placering 11-12. Realistiskt är det bara att köra ihop laget med målet inställt på att spela kval och värva för det efter nyår.
Using Tapatalk
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Tror det blir efter jul, men det beror väl dock på skadan på Honken, om han blir borta längre kanske vi skyndar på processen att ta in en center. Jag ser helst att DIF förstärker med en center redan nu, även om vi slog Luleå igår tycker jag det är tydligt att vi saknar en riktigt bra första center som kan leda en kedja.Jim Morrison skrev:Vad tror vi då? Nyförvärv före eller efter jul?
"Knuts lämnar Malmö – återvänder till Leksand"
Tänk om det stod: "Jakobs lämnar Malmö – återvänder till Djurgården" men, men det kommer aldrig att ske tyvärr.
Igår drömde jag om att DIF hade värvat Justin & Tyler Donati och att de tillsammans bildade en kedja med Steve Saviano! Satan vilken kvick kedja och många mål blev det!
Men som sagt det var bara en dröm.
Nu håller jag båda tummarna för att New Jersey ska låna ut Jacob Josefson till DIF resten av säsongen.
Tänk om det stod: "Jakobs lämnar Malmö – återvänder till Djurgården" men, men det kommer aldrig att ske tyvärr.
Igår drömde jag om att DIF hade värvat Justin & Tyler Donati och att de tillsammans bildade en kedja med Steve Saviano! Satan vilken kvick kedja och många mål blev det!

Nu håller jag båda tummarna för att New Jersey ska låna ut Jacob Josefson till DIF resten av säsongen.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ni som har koll. Finns det ngn möjlighet att vi kan plocka in nån stjärna på artistkontrakt ? HV har tydligen back på ingång på artistkontrakt + att Salmela presenterades ikväll för Färjestad. Skulle verkligen vara en härlig bonus om DIF har ngt på G 

Vi måste dock göra något åt det här med skotten mot oss...
VART ÄR TYLER PLANTE?!
VART ÄR TYLER PLANTE?!