Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Förra året var det mer fajter än 2005 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Förra året var det mer fajter än 2005 8)
I år har dom till och med beslutat att avbryta fighter som är på väg att uppstå om man finner det möjligt.

Exhibit A: https://www.youtube.com/watch?v=9LEN_vgtETc
Expert.
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av _Skogis »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Han lär väl isåfall spara det till ett läge där den totala bedömningen blir att det ändå känns rätt / nödvändigt.

Sen tror jag enda vägen till vettigare regler i SHL är att spelarna ägnar sig lite åt "civil olydnad" till publikens förtjusning. Detta skulle sätta press på regelmakarna. Men det lär väl knappast hända, tyvärr.
Slagsmålen är på väg bort i NHL till och med. Vore udda om Sverige kontrade med att sänka straffgraden (Det är ju det handlar om, inte "tillåta" slagsmål).
Det handlar inte så mycket om vad som kommer att hända... Utan mer vad som kan tänkas komma....
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

_Skogis skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Han lär väl isåfall spara det till ett läge där den totala bedömningen blir att det ändå känns rätt / nödvändigt.

Sen tror jag enda vägen till vettigare regler i SHL är att spelarna ägnar sig lite åt "civil olydnad" till publikens förtjusning. Detta skulle sätta press på regelmakarna. Men det lär väl knappast hända, tyvärr.
Slagsmålen är på väg bort i NHL till och med. Vore udda om Sverige kontrade med att sänka straffgraden (Det är ju det handlar om, inte "tillåta" slagsmål).
Det handlar inte så mycket om vad som kommer att hända... Utan mer vad som kan tänkas komma....
Förstår inte vad du menar.
Expert.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

SirDIFalot skrev:
_Skogis skrev:
SirDIFalot skrev:

Förr (i DIF) var det: Påsen, Mörten & Eriksson. Senare tid Micke M, Musse, (Sjögren, Finn, Krisoffersson) Nordmark, Oduya, Jimpa, Fimpen osv...

Helt enkelt, If you can't take the heat... Don't play with fire...

Känner att vi inte har någon idag, och har inte haft någon... Bortsett från nissen som hela tiden ska ta av sig hjälmen innan något händer...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

_Skogis skrev:
SirDIFalot skrev:
_Skogis skrev:
SirDIFalot skrev:

Förr (i DIF) var det: Påsen, Mörten & Eriksson. Senare tid Micke M, Musse, (Sjögren, Finn, Krisoffersson) Nordmark, Oduya, Jimpa, Fimpen osv...

Helt enkelt, If you can't take the heat... Don't play with fire...

Känner att vi inte har någon idag, och har inte haft någon... Bortsett från nissen som hela tiden ska ta av sig hjälmen innan något händer...
Jag köper inte det där alls. Hedman på Honken trots Jimpa och Fimpen i laget. Hjälper inte ett skit. Inte i den här ligan. Ahlén och Hank är väl minst lika skräckinjagade som dom två ovanstående för övrigt.
Expert.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Bra kedjor som fungerade ihop mot Luleå
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Hur jävla svårt är det att hålla sig till ämnet? Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Snack om regler,kedjor och annat trams tas i Säsongen 14/15 eller SHL 2014-15
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:Hur jävla svårt är det att hålla sig till ämnet? Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Snack om regler,kedjor och annat trams tas i Säsongen 14/15 eller SHL 2014-15
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vad tror vi då? Nyförvärv före eller efter jul?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

SirDIFalot skrev:
Men Murray är väl inte så dum att han fightas i en liga där det innebär matchstraff och avstängning? Han skulle ju dessutom mörda den han slåss emot och åka på längre avstängning än dom andra.[/quote]

Inte i närheten av så dum. Å även om vi primärt behöver en center så skulle jag alltid välkomna Dogge. Är övertygad om att han skulle bidra på flera sätt. Inte bara rutin och karaktär, utan faktiskt tror jag att hans styrka att hålla sig framför mål och att hålla rent där skulle ha stoppat flera av dom mål vi släpp in.
Till dom mer placebo liknande effekterna tror jag att namnet drar ännu mer uppmärksamhet till oss som är bra för både publik, sponsorer och till å med för andra värvningar...

Men nu vill jag bara tillägga att jag inte alls tycker att vi ska värva redan nu. Även om det behövs för att nå högre mål än placering 11-12. Realistiskt är det bara att köra ihop laget med målet inställt på att spela kval och värva för det efter nyår.
Using Tapatalk
Rix

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:Vad tror vi då? Nyförvärv före eller efter jul?
Tror det blir efter jul, men det beror väl dock på skadan på Honken, om han blir borta längre kanske vi skyndar på processen att ta in en center. Jag ser helst att DIF förstärker med en center redan nu, även om vi slog Luleå igår tycker jag det är tydligt att vi saknar en riktigt bra första center som kan leda en kedja.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

"Knuts lämnar Malmö – återvänder till Leksand"

Tänk om det stod: "Jakobs lämnar Malmö – återvänder till Djurgården" men, men det kommer aldrig att ske tyvärr.

Igår drömde jag om att DIF hade värvat Justin & Tyler Donati och att de tillsammans bildade en kedja med Steve Saviano! Satan vilken kvick kedja och många mål blev det! :D Men som sagt det var bara en dröm.

Nu håller jag båda tummarna för att New Jersey ska låna ut Jacob Josefson till DIF resten av säsongen.
Bild
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ni som har koll. Finns det ngn möjlighet att vi kan plocka in nån stjärna på artistkontrakt ? HV har tydligen back på ingång på artistkontrakt + att Salmela presenterades ikväll för Färjestad. Skulle verkligen vara en härlig bonus om DIF har ngt på G :)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vi måste dock göra något åt det här med skotten mot oss...

VART ÄR TYLER PLANTE?! :wink:
Låst