SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014

Inlägg av Manijock »

Fan i mig om det inte varit avgjort om Ljungh bara satt dit den där halvöppna kassen han hade på Sammes pass. Istället, en Abbottare gör mål från sarghörnet och matchen vänder! Detta är det som kommer rullas fram och tillbaka i huvudet inatt.

Smärta!!!
Espan

Inlägg av Espan »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Vikas skrev:
diftobbe89 skrev:Philip Holm gör inte mycket rätt, vek och oduglig.
Vad är inte Högström då, hans nonchalans i den här matchen (läs: alla matcher) orsakar problem HELA TIDEN och har nu bjudit in Luleå i matchen helt i onödan.

Jag är 100% säker på att vi nu förlorar pga detta.
Högströms slarvigaste match. Men i stort sett enda backen vi har med kvalitéer att skapa nya öppningar i spelet och förmågan att skapa chanser (Arnesson glimrar väl också till ibland).
Övriga backar har liksom svårt med sarg ut t.o.m.
Karln vet ju inte vad åka skridskor är. Han kanske kan böja på benen så han får lite fart på grejerna. Bästa spelsinnet kan jag ge honom. Men dräller alldeles för mkt. Vidrigt dålig skridsko åkning i helalaget. Är de bara jag sso tycker de???
BigJ

Inlägg av BigJ »

Underbart med ledning, härlig inställning hos laget.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Jinx finns inte. Jag tror vi vinner.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Johan Forsberg: http://www.luleahockey.se/trupp/LHF/485 - en liten musche på det där så, idiot.

Så förbannat irriterande att släppa den där pucken i slutet. Snälla låt oss hålla en ledning en gång i livet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Espan skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Vikas skrev:
diftobbe89 skrev:Philip Holm gör inte mycket rätt, vek och oduglig.
Vad är inte Högström då, hans nonchalans i den här matchen (läs: alla matcher) orsakar problem HELA TIDEN och har nu bjudit in Luleå i matchen helt i onödan.

Jag är 100% säker på att vi nu förlorar pga detta.
Högströms slarvigaste match. Men i stort sett enda backen vi har med kvalitéer att skapa nya öppningar i spelet och förmågan att skapa chanser (Arnesson glimrar väl också till ibland).
Övriga backar har liksom svårt med sarg ut t.o.m.
Karln vet ju inte vad åka skridskor är. Han kanske kan böja på benen så han får lite fart på grejerna. Bästa spelsinnet kan jag ge honom. Men dräller alldeles för mkt. Vidrigt dålig skridsko åkning i helalaget. Är de bara jag sso tycker de???
Tycker helt enkelt att det ofta ser ut att gå för fort för våra spelare. De har inte skickligheten att ta rätt beslut i alltför stressade situationer. Syns inte minst i hur vi sätter lagkamrater i knipa med dåliga pass och att vi ger iväg pucken i onödan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SkönaDjurgårn skrev:Johan Forsberg: http://www.luleahockey.se/trupp/LHF/485 - en liten musche på det där så, idiot.
Kvällens bästa! Kämpa DIF!
Bild
Espan

Inlägg av Espan »

Och världens sämsta pp! Kan dom kanske försöka röra på sina ben skifta platser. Inte bara stå på sina platser med dålig pucktempo. Inte så svart att försvara sig emot.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Fan va bra Lauritzen är. Önskar vi hade tre till av hans klass.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tycker helt enkelt att det ofta ser ut att gå för fort för våra spelare. De har inte skickligheten att ta rätt beslut i alltför stressade situationer. Syns inte minst i hur vi sätter lagkamrater i knipa med dåliga pass och att vi ger iväg pucken i onödan.
Helt klart är det högt tempo som gör det svårt för oss ibland.
Det är dock något som ger sig med tiden när folk får lite SHL rutin och skakar av sig galenskaperna från HA där det far runt folk överallt från alla håll och kanter om ändå i ett något lägre tempo överlag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Espan

Inlägg av Espan »

Och världens sämsta pp! Kan dom kanske försöka röra på sina ben skifta platser. Inte bara stå på sina platser med dålig pucktempo. Inte så svart att försvara sig emot.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Det här forumet alltså...
Vi leder med 4-2 borta mot Luleå, folk klagar på allt.
ALLT.

Har i princip inte sett någon positiv kommentar hittills, jag blev glad när vi gjorde 1-0, vi blev inte nollade denna match heller tänkte jag.
Detta var, inför matchen, en solklar förlust. Nu leder vi med två mål, det ser inte perfekt ut men det kommer inte se bättre ut än såhär.
Problemet har varit att vi inte kunnat göra mål, nu har vi gjort fyra. Fortsätter vi utveckla vårt anfallsspel så KANSKE vi kan dominera mot lag som Modo/Leksand i slutet av säsongen.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Har Ahlén haft en enda dålig match såhär långt?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Helt klart är det högt tempo som gör det svårt för oss ibland.
Det är dock något som ger sig med tiden när folk får lite SHL rutin och skakar av sig galenskaperna från HA där det far runt folk överallt från alla håll och kanter om ändå i ett något lägre tempo överlag.
Absolut, tror och hoppas vi ska bli allt bättre just när vi "växer in i SHL-kostymen".
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Dunka dunka dunka hej hå luleå dunka dunka dunka
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Skriv svar