SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014
Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014
Fan i mig om det inte varit avgjort om Ljungh bara satt dit den där halvöppna kassen han hade på Sammes pass. Istället, en Abbottare gör mål från sarghörnet och matchen vänder! Detta är det som kommer rullas fram och tillbaka i huvudet inatt.
Smärta!!!
Smärta!!!
Karln vet ju inte vad åka skridskor är. Han kanske kan böja på benen så han får lite fart på grejerna. Bästa spelsinnet kan jag ge honom. Men dräller alldeles för mkt. Vidrigt dålig skridsko åkning i helalaget. Är de bara jag sso tycker de???BOMBOM BOUCHARD skrev:Högströms slarvigaste match. Men i stort sett enda backen vi har med kvalitéer att skapa nya öppningar i spelet och förmågan att skapa chanser (Arnesson glimrar väl också till ibland).Vikas skrev:Vad är inte Högström då, hans nonchalans i den här matchen (läs: alla matcher) orsakar problem HELA TIDEN och har nu bjudit in Luleå i matchen helt i onödan.diftobbe89 skrev:Philip Holm gör inte mycket rätt, vek och oduglig.
Jag är 100% säker på att vi nu förlorar pga detta.
Övriga backar har liksom svårt med sarg ut t.o.m.
Underbart med ledning, härlig inställning hos laget.
Jinx finns inte. Jag tror vi vinner.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Johan Forsberg: http://www.luleahockey.se/trupp/LHF/485 - en liten musche på det där så, idiot.
Så förbannat irriterande att släppa den där pucken i slutet. Snälla låt oss hålla en ledning en gång i livet.
Så förbannat irriterande att släppa den där pucken i slutet. Snälla låt oss hålla en ledning en gång i livet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker helt enkelt att det ofta ser ut att gå för fort för våra spelare. De har inte skickligheten att ta rätt beslut i alltför stressade situationer. Syns inte minst i hur vi sätter lagkamrater i knipa med dåliga pass och att vi ger iväg pucken i onödan.Espan skrev:Karln vet ju inte vad åka skridskor är. Han kanske kan böja på benen så han får lite fart på grejerna. Bästa spelsinnet kan jag ge honom. Men dräller alldeles för mkt. Vidrigt dålig skridsko åkning i helalaget. Är de bara jag sso tycker de???BOMBOM BOUCHARD skrev:Högströms slarvigaste match. Men i stort sett enda backen vi har med kvalitéer att skapa nya öppningar i spelet och förmågan att skapa chanser (Arnesson glimrar väl också till ibland).Vikas skrev:Vad är inte Högström då, hans nonchalans i den här matchen (läs: alla matcher) orsakar problem HELA TIDEN och har nu bjudit in Luleå i matchen helt i onödan.diftobbe89 skrev:Philip Holm gör inte mycket rätt, vek och oduglig.
Jag är 100% säker på att vi nu förlorar pga detta.
Övriga backar har liksom svårt med sarg ut t.o.m.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kvällens bästa! Kämpa DIF!SkönaDjurgårn skrev:Johan Forsberg: http://www.luleahockey.se/trupp/LHF/485 - en liten musche på det där så, idiot.
Och världens sämsta pp! Kan dom kanske försöka röra på sina ben skifta platser. Inte bara stå på sina platser med dålig pucktempo. Inte så svart att försvara sig emot.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Fan va bra Lauritzen är. Önskar vi hade tre till av hans klass.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Helt klart är det högt tempo som gör det svårt för oss ibland.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tycker helt enkelt att det ofta ser ut att gå för fort för våra spelare. De har inte skickligheten att ta rätt beslut i alltför stressade situationer. Syns inte minst i hur vi sätter lagkamrater i knipa med dåliga pass och att vi ger iväg pucken i onödan.
Det är dock något som ger sig med tiden när folk får lite SHL rutin och skakar av sig galenskaperna från HA där det far runt folk överallt från alla håll och kanter om ändå i ett något lägre tempo överlag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Och världens sämsta pp! Kan dom kanske försöka röra på sina ben skifta platser. Inte bara stå på sina platser med dålig pucktempo. Inte så svart att försvara sig emot.
Det här forumet alltså...
Vi leder med 4-2 borta mot Luleå, folk klagar på allt.
ALLT.
Har i princip inte sett någon positiv kommentar hittills, jag blev glad när vi gjorde 1-0, vi blev inte nollade denna match heller tänkte jag.
Detta var, inför matchen, en solklar förlust. Nu leder vi med två mål, det ser inte perfekt ut men det kommer inte se bättre ut än såhär.
Problemet har varit att vi inte kunnat göra mål, nu har vi gjort fyra. Fortsätter vi utveckla vårt anfallsspel så KANSKE vi kan dominera mot lag som Modo/Leksand i slutet av säsongen.
Vi leder med 4-2 borta mot Luleå, folk klagar på allt.
ALLT.
Har i princip inte sett någon positiv kommentar hittills, jag blev glad när vi gjorde 1-0, vi blev inte nollade denna match heller tänkte jag.
Detta var, inför matchen, en solklar förlust. Nu leder vi med två mål, det ser inte perfekt ut men det kommer inte se bättre ut än såhär.
Problemet har varit att vi inte kunnat göra mål, nu har vi gjort fyra. Fortsätter vi utveckla vårt anfallsspel så KANSKE vi kan dominera mot lag som Modo/Leksand i slutet av säsongen.
Har Ahlén haft en enda dålig match såhär långt?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Absolut, tror och hoppas vi ska bli allt bättre just när vi "växer in i SHL-kostymen".Praetori skrev:Helt klart är det högt tempo som gör det svårt för oss ibland.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tycker helt enkelt att det ofta ser ut att gå för fort för våra spelare. De har inte skickligheten att ta rätt beslut i alltför stressade situationer. Syns inte minst i hur vi sätter lagkamrater i knipa med dåliga pass och att vi ger iväg pucken i onödan.
Det är dock något som ger sig med tiden när folk får lite SHL rutin och skakar av sig galenskaperna från HA där det far runt folk överallt från alla håll och kanter om ändå i ett något lägre tempo överlag.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Dunka dunka dunka hej hå luleå dunka dunka dunka
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.