Men hur mycket deg fick Jokerit från huvudsponsorn i KHL för de fem första åren eller hur avtalet såg ut?pulverapa skrev:Vi kan nog utgå från att aik skulle få det mycket svårare än Jokerit. Kanske kan det gå hyfsat för aik de första säsongerna men i långa loppet ser jag inte att de skulle lyckas. Aik:s framtid ser extremt dyster ut. För mig får de gärna lägga ner verksamheten. Våra riktiga rivaler är de vi spelar mot nu. Frölunda, Färjestad, HV, Luleå, Brynäs, Leksand. Aik:s tid är ute.seppuko skrev:KHL "köper" inte laget, de köper "arenan" alternativt staden. Laget kommer få dyng med pengar de första åren att värva för och Globen är en arena i internationell klass. Sen huruvida KHL bryr sig om gnagets lilla publikskara eller potentialen i den vet jag inte, det kanske pulverapa vet bättre?captcash skrev:Frågan är bara om KHL är så intresserade av ett uselt gäng i div1-klass som kommer få spö med 10-0 i varje match... Eller de tar in vad som helst bara för att bli "NHL" så fort de kan?
Hata aik
Re: Hata aik
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Det är nog ingen som vet exakt, men man kan konstatera att Jokerit har en spelarbudget på typ 100 miljoner kronor.seppuko skrev:Men hur mycket deg fick Jokerit från huvudsponsorn i KHL för de fem första åren eller hur avtalet såg ut?pulverapa skrev:Vi kan nog utgå från att aik skulle få det mycket svårare än Jokerit. Kanske kan det gå hyfsat för aik de första säsongerna men i långa loppet ser jag inte att de skulle lyckas. Aik:s framtid ser extremt dyster ut. För mig får de gärna lägga ner verksamheten. Våra riktiga rivaler är de vi spelar mot nu. Frölunda, Färjestad, HV, Luleå, Brynäs, Leksand. Aik:s tid är ute.seppuko skrev:KHL "köper" inte laget, de köper "arenan" alternativt staden. Laget kommer få dyng med pengar de första åren att värva för och Globen är en arena i internationell klass. Sen huruvida KHL bryr sig om gnagets lilla publikskara eller potentialen i den vet jag inte, det kanske pulverapa vet bättre?captcash skrev:Frågan är bara om KHL är så intresserade av ett uselt gäng i div1-klass som kommer få spö med 10-0 i varje match... Eller de tar in vad som helst bara för att bli "NHL" så fort de kan?
Det är nog ingen som vet exakt, men man kan konstatera att Jokerit har en spelarbudget på typ 100 miljoner kronor.seppuko skrev:Men hur mycket deg fick Jokerit från huvudsponsorn i KHL för de fem första åren eller hur avtalet såg ut?pulverapa skrev:Vi kan nog utgå från att aik skulle få det mycket svårare än Jokerit. Kanske kan det gå hyfsat för aik de första säsongerna men i långa loppet ser jag inte att de skulle lyckas. Aik:s framtid ser extremt dyster ut. För mig får de gärna lägga ner verksamheten. Våra riktiga rivaler är de vi spelar mot nu. Frölunda, Färjestad, HV, Luleå, Brynäs, Leksand. Aik:s tid är ute.seppuko skrev:KHL "köper" inte laget, de köper "arenan" alternativt staden. Laget kommer få dyng med pengar de första åren att värva för och Globen är en arena i internationell klass. Sen huruvida KHL bryr sig om gnagets lilla publikskara eller potentialen i den vet jag inte, det kanske pulverapa vet bättre?captcash skrev:Frågan är bara om KHL är så intresserade av ett uselt gäng i div1-klass som kommer få spö med 10-0 i varje match... Eller de tar in vad som helst bara för att bli "NHL" så fort de kan?
Hata aik
På en LÖRDAGSmatch får säsongare i AIK ta med sig kompisar gratis. Det är verkligen illa när man måste bjuda bort biljetter på bästa matchdag.
http://biljetter.aikhockey.se/kompisbiljetter
Edit. Och medlemmar betalar endast serviceavgift. http://biljetter.aikhockey.se/medlemsbiljetter
Edit. Och medlemmar betalar endast serviceavgift. http://biljetter.aikhockey.se/medlemsbiljetter
2014-04-07, vad hände?
Jo men vi vet ju om att de har problem, och det här är ju ett sätt för dom att agera vilket är helt rätt. Jag personligen tycker det är synd att det är så illa för dom, för det går liksom inte att pika och retas när det är så avgrundsnära för dom. För mig blir det inte lika roligt då.Jepe skrev:På en LÖRDAGSmatch får säsongare i AIK ta med sig kompisar gratis. Det är verkligen illa när man måste bjuda bort biljetter på bästa matchdag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Med "gräsklipparmannen" tillbaka i båset har de kanske lyft sig ett snäpp. 2-3 efter förlängning hermma mot Mora idag. 

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skickligt att tappa 2-0 till 2-2 och sedan torskade trots att man får TVÅ utvisningar med sig i förlängningen.Isabo skrev:Med "gräsklipparmannen" tillbaka i båset har de kanske lyft sig ett snäpp. 2-3 efter förlängning hermma mot Mora idag.
Expert.
Haha, ja det är skickligtSirDIFalot skrev:Skickligt att tappa 2-0 till 2-2 och sedan torskade trots att man får TVÅ utvisningar med sig i förlängningen.Isabo skrev:Med "gräsklipparmannen" tillbaka i båset har de kanske lyft sig ett snäpp. 2-3 efter förlängning hermma mot Mora idag.

De hade alltså två man mer ett tag (3 mot 2?)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej, spelet i 4 mot 3 fortsätter längre bara.Isabo skrev:De hade alltså två man mer ett tag (3 mot 2?)
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Imponerande ändå att ha 3,6k på en lördagsmatch! De är på gång i rätt riktning...
Aha då förstår jag. Tyckte det kändes lite knasigt annars.SirDIFalot skrev:Nej, spelet i 4 mot 3 fortsätter längre bara.Isabo skrev:De hade alltså två man mer ett tag (3 mot 2?)
Hata aik
Lägg till att säsongare fick ta med sig upp till 10 personer gratis samt medlemmar endast behövde betala service avgiften på biljetter. Så med detta i tanken plus att det var en lördagsmatch så vet jag inte vad gnaget ska göra för att locka publik... De är överallt.Skidlöparn skrev:Imponerande ändå att ha 3,6k på en lördagsmatch! De är på gång i rätt riktning...
Senast redigerad av Jepe den 2014-09-27 19:39:19, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?

Bara jag som tycker detta är trams? Säljer en annan produkt för att locka publik till matchen eftersom hockeyn är värdelös?
Då kan ju DIFhockey gå ut med "på söndag så har du chansen att se Justin Bieber i pausen på Globen, köp biljett till DIF-Skåne NU!"
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66