Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Hata aik

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:
seppuko skrev:
captcash skrev:Frågan är bara om KHL är så intresserade av ett uselt gäng i div1-klass som kommer få spö med 10-0 i varje match... Eller de tar in vad som helst bara för att bli "NHL" så fort de kan?
KHL "köper" inte laget, de köper "arenan" alternativt staden. Laget kommer få dyng med pengar de första åren att värva för och Globen är en arena i internationell klass. Sen huruvida KHL bryr sig om gnagets lilla publikskara eller potentialen i den vet jag inte, det kanske pulverapa vet bättre?
Vi kan nog utgå från att aik skulle få det mycket svårare än Jokerit. Kanske kan det gå hyfsat för aik de första säsongerna men i långa loppet ser jag inte att de skulle lyckas. Aik:s framtid ser extremt dyster ut. För mig får de gärna lägga ner verksamheten. Våra riktiga rivaler är de vi spelar mot nu. Frölunda, Färjestad, HV, Luleå, Brynäs, Leksand. Aik:s tid är ute.
Men hur mycket deg fick Jokerit från huvudsponsorn i KHL för de fem första åren eller hur avtalet såg ut?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

seppuko skrev:
pulverapa skrev:
seppuko skrev:
captcash skrev:Frågan är bara om KHL är så intresserade av ett uselt gäng i div1-klass som kommer få spö med 10-0 i varje match... Eller de tar in vad som helst bara för att bli "NHL" så fort de kan?
KHL "köper" inte laget, de köper "arenan" alternativt staden. Laget kommer få dyng med pengar de första åren att värva för och Globen är en arena i internationell klass. Sen huruvida KHL bryr sig om gnagets lilla publikskara eller potentialen i den vet jag inte, det kanske pulverapa vet bättre?
Vi kan nog utgå från att aik skulle få det mycket svårare än Jokerit. Kanske kan det gå hyfsat för aik de första säsongerna men i långa loppet ser jag inte att de skulle lyckas. Aik:s framtid ser extremt dyster ut. För mig får de gärna lägga ner verksamheten. Våra riktiga rivaler är de vi spelar mot nu. Frölunda, Färjestad, HV, Luleå, Brynäs, Leksand. Aik:s tid är ute.
Men hur mycket deg fick Jokerit från huvudsponsorn i KHL för de fem första åren eller hur avtalet såg ut?
Det är nog ingen som vet exakt, men man kan konstatera att Jokerit har en spelarbudget på typ 100 miljoner kronor.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

seppuko skrev:
pulverapa skrev:
seppuko skrev:
Det är nog ingen som vet exakt, men man kan konstatera att Jokerit har en spelarbudget på typ 100 miljoner kronor.
Användarvisningsbild
Jepe

Hata aik

Inlägg av Jepe »

På en LÖRDAGSmatch får säsongare i AIK ta med sig kompisar gratis. Det är verkligen illa när man måste bjuda bort biljetter på bästa matchdag.

http://biljetter.aikhockey.se/kompisbiljetter

Edit. Och medlemmar betalar endast serviceavgift. http://biljetter.aikhockey.se/medlemsbiljetter
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jepe skrev:På en LÖRDAGSmatch får säsongare i AIK ta med sig kompisar gratis. Det är verkligen illa när man måste bjuda bort biljetter på bästa matchdag.

http://biljetter.aikhockey.se/kompisbiljetter

Edit. Och medlemmar betalar endast serviceavgift. http://biljetter.aikhockey.se/medlemsbiljetter
Jo men vi vet ju om att de har problem, och det här är ju ett sätt för dom att agera vilket är helt rätt. Jag personligen tycker det är synd att det är så illa för dom, för det går liksom inte att pika och retas när det är så avgrundsnära för dom. För mig blir det inte lika roligt då.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Isabo

Inlägg av Isabo »

Med "gräsklipparmannen" tillbaka i båset har de kanske lyft sig ett snäpp. 2-3 efter förlängning hermma mot Mora idag. :shock:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:Med "gräsklipparmannen" tillbaka i båset har de kanske lyft sig ett snäpp. 2-3 efter förlängning hermma mot Mora idag. :shock:
Skickligt att tappa 2-0 till 2-2 och sedan torskade trots att man får TVÅ utvisningar med sig i förlängningen.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
Isabo skrev:Med "gräsklipparmannen" tillbaka i båset har de kanske lyft sig ett snäpp. 2-3 efter förlängning hermma mot Mora idag. :shock:
Skickligt att tappa 2-0 till 2-2 och sedan torskade trots att man får TVÅ utvisningar med sig i förlängningen.
Haha, ja det är skickligt :)
Isabo

Inlägg av Isabo »

De hade alltså två man mer ett tag (3 mot 2?)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:De hade alltså två man mer ett tag (3 mot 2?)
Nej, spelet i 4 mot 3 fortsätter längre bara.
Expert.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Imponerande ändå att ha 3,6k på en lördagsmatch! De är på gång i rätt riktning...
Isabo

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
Isabo skrev:De hade alltså två man mer ett tag (3 mot 2?)
Nej, spelet i 4 mot 3 fortsätter längre bara.
Aha då förstår jag. Tyckte det kändes lite knasigt annars.
Användarvisningsbild
Jepe

Hata aik

Inlägg av Jepe »

Skidlöparn skrev:Imponerande ändå att ha 3,6k på en lördagsmatch! De är på gång i rätt riktning...
Lägg till att säsongare fick ta med sig upp till 10 personer gratis samt medlemmar endast behövde betala service avgiften på biljetter. Så med detta i tanken plus att det var en lördagsmatch så vet jag inte vad gnaget ska göra för att locka publik... De är överallt.
Senast redigerad av Jepe den 2014-09-27 19:39:19, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Staten

Inlägg av Staten »

"Du är ajk".

Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Bild

Bara jag som tycker detta är trams? Säljer en annan produkt för att locka publik till matchen eftersom hockeyn är värdelös?

Då kan ju DIFhockey gå ut med "på söndag så har du chansen att se Justin Bieber i pausen på Globen, köp biljett till DIF-Skåne NU!"

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Skriv svar