Spelare har inte fått sina löner!?
Spelare har inte fått sina löner!?
Hörde ett rykte ända ner till lkpg om att det har vart så dålig ekonomi att en del spelare inte fått ut sina löner. Nån som hört nåt liknande?
Låter källan va anonym men jag kan lova att det är en kille med insyn i laget.
Låter källan va anonym men jag kan lova att det är en kille med insyn i laget.
Re: Spelare har inte fått sina löner!?
Är det samma snubbe som "bodde granne" med Marcus Ragnarsson?espen21 skrev: Låter källan va anonym men jag kan lova att det är en kille med insyn i laget.
Hehe. Det är förvisso sant. Jag påstår själv inte att det ska va sant utan, skapade tråden för att se om nån hört liknande.Diffe89 skrev:Om det vore sant hade tidningarna redan avslöjat det då sådana uppgifter nästan ger en journalist på typ Sportbladet orgasm första gången han/hon hör dem.
Källan kan inte va mykcet mer pålitlig. Det är en gammal spelare.
Jag känner en kille som känner en granne som har en kollega som har en säker källa som säger att det inte är sant... "säkar källor" utan namn har jag inte mkt för.espen21 skrev:Hehe. Det är förvisso sant. Jag påstår själv inte att det ska va sant utan, skapade tråden för att se om nån hört liknande.Diffe89 skrev:Om det vore sant hade tidningarna redan avslöjat det då sådana uppgifter nästan ger en journalist på typ Sportbladet orgasm första gången han/hon hör dem.
Källan kan inte va mykcet mer pålitlig. Det är en gammal spelare.
Näää, hade det varit så hade nog en del spelare packat bagen och dragit för länge sedan. Så jag tror nog det är ett rykte utan substans. Iaf låter det somd et i mina öron.
Hoppas du har rätt! Skönt att höra att det verkar vara ett rykte bara. Kan bara inte förstå att en före detta spelare skulle "hitta på" en sån grej, det var därför jag tog upp det.Wrangel skrev:Känns som ett rykte som saknar grund.
Däremot kan ju diskuteras om några spelare borde haft lön med tanke på deras prestation på isen.![]()
Men det är en helt annan pilsner.
Det finns ju en regel inom svenskhockey!
Det finns ju en regel inom svenskhockey! Att om klubben inte betelar ut lön blir man en fri spelare precis som under konkurs! Jag tror detta är ren bullshit och tycker att det är ett försök att smutskasta DIF!
Den här spelaren du pratar om blev förmodligen petad av DIF!
Re: Det finns ju en regel inom svenskhockey!
Det är helt riktigt (vad jag vet) han var för dyr sett till vad han prestera. Mer säger jag inteTomyMörth skrev:Det finns ju en regel inom svenskhockey! Att om klubben inte betelar ut lön blir man en fri spelare precis som under konkurs! Jag tror detta är ren bullshit och tycker att det är ett försök att smutskasta DIF!

Re: Det finns ju en regel inom svenskhockey!
Yes, han fick inte vara kvar. Han var nog för dyr sett till vad han prestera. Förstår bara inte varför han skulle gå runt och säga nåt sånt. Han har ju enligt han själv i alla fall ett stort djurgård´s hjärta.TomyMörth skrev:Det finns ju en regel inom svenskhockey! Att om klubben inte betelar ut lön blir man en fri spelare precis som under konkurs! Jag tror detta är ren bullshit och tycker att det är ett försök att smutskasta DIF!
- Remy Lebeau