SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Godnoken skrev:Kan man sätta spärr på det här jävla forumet under match? Blir ju rädd för folks hälsa.
Man märker vilka det är som kan se på en match och försöka vara objektiv och vilka det är som låter känslorna skriva.

Kan vi inte hålla oss från "Fyfan vad han är sämst" "Aldrig sett en sämre spelare" "Med x och x i laget så kommer vi åka ur" kommentarer åtminstone? Vi har spelat 4 matcher.
Vi höjer ribban ett par snäpp.
Det är ju faktiskt inte ens i närheten mot vad det har varit tidigare år vad det gäller låg nivå under match.
Sant men det är inte bra att vänta med nivåhöjning tills det haglar skräp. Det är lika bra att folket fattar tidigt att vi inte ska skräpa ner trådarna med påhopp och andra tråkiga grejer.

Och: Eftersom vi kommer att förlora en hel del matcher kommer vissa att behöva lite förhandsinformation. :)

Med det sagt så kan det vara på sin plats att påminna om att personangrepp, påhopp och allmänt dåligt uppförande kommer resultera i borttagna inlägg, varningar och avstängningar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jim Morrison skrev:Jag må låta något larvig men jag tror på det här gänget. Karaktärsspelare som kommer att kriga varje match. Om någon minns förra säsongen(...) så kommer väl ni ihåg hur många identiteter ett lag har under en säsong? Det går upp och ned hela tiden. En månad ser det ut si, andra ser det ut så. Någon spelare lämnar, någon ansluter. Så länge grundspelet och grundspelarna finns så är jag relativt till lags.
Fullständigt enig.

Har iochförsig bara sett en hel ESS-HÅÅ-ELL-match hittills (pga jobb) vilket var Bajsands IF hemma - men att vänta sig att vi ska gå in och göra annat än att ligga 10-15 skott efter match efter match (iallafall inledningsvis) är att vara en drömmare.

Bara titta på hur det ser ut i Hockeyallsvenskan - räcker med att man sätter en balja lite då å då så får man favoriterna ur gungning. Inte ett enda lag har imponerat på mig hittills, och med tanke på vilka hjärtan och vilka krigare vi har i truppen så är jag inte ett endaste dugg orolig.

Tror fortfarande DIF står på placering 6-8 när allt är färdigt.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag hoppas fortfarande på att Lauritzen ska komma tillbaka och visa hur bra han är. Då blir vi bättre framåt.
Avskaffa tre mot tre.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:Inget ont om Mantas. Men Tellqvist borde stått denna och vi hade antagligen fått med oss poäng då. Han är förstekeeper och ska stå mycket i inledningen.
Precis. Med facit i hand så skulle även jag tippat på att vi hade snott ett poäng om Tellan stått.

Hade ledningen räknat med stortorsk och inte ville sabba Tellans "stats" eller varför ställde vi inte bästa laget på planen som vi kan uppbringa?

Vill man matcha in Mantas så tycker jag man kunde väntat till kommande CHL-match.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Fast i ärlighetens namn så behöver vi 2 hyffsat matchtränade målisar, Tellan kommer inte orka lira allt så varför inte lufta Mantas lite innan säsongen gått för långt och han fryst fast i båsdörren?
Känns ju bättre att han får ett par matcher i månaden än att stå och bli helt matchotränad i 2 månader för att sedan få hoppa in och köra,.. det kan ju inte gå väl, speciellt för en SHL debutant.

Tycker det är ok att han får lira lite fast klart Tellan ska stå typ 90%.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev:Fast i ärlighetens namn så behöver vi 2 hyffsat matchtränade målisar, Tellan kommer inte orka lira allt så varför inte lufta Mantas lite innan säsongen gått för långt och han fryst fast i båsdörren?
Känns ju bättre att han får ett par matcher i månaden än att stå och bli helt matchotränad i 2 månader för att sedan få hoppa in och köra,.. det kan ju inte gå väl, speciellt för en SHL debutant.

Tycker det är ok att han får lira lite fast klart Tellan ska stå typ 90%.
Spontant känns det så ja.

Men kan Mantas slipa bort studs-returerna så kommer han framöver vara med och på allvar fightas om förstaspaden.
I spelet stolpe-till-stolpe/sidledsförflyttningar tycker jag han är minst lika bra som Tellqvist, kanske lite bättre tom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Efter gårdagens match känner jag mig lugn. Vi förlorar "bara" med 2-1 borta mot ett lag som är tippat att ta hem hela kalaset. Det är klart att Tellan skulle ha stått den här matchen när vi möter ett lag som Frölunda inget snack om saken! Ska nu Mantas stå och bli varm i sina fina kläder kan han med fördel stå i matcherna mot Örebro och Modo, men det är bara vad jag tycker. Men om det är något jag börjar bli orolig för är värvningen av Vyacheslav Trukhno. När ska han presentera sig? Osynligare offensiv spelare får man leta efter! Ska det lossna hemma mot Färjestad? Jag hoppas på det.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

En bättre insats än jag förväntade mig. Frölunda ändå klart rättvis vinnare.
Men hade vi bara satt våra chanser så.....

Rätt att matcha Mantas i svåra bortamatcher mot tippade topplag. Mot förväntade bottenkollegor ska Tellan stå, i alla fall som målvaktssituationen är just nu. Sådana "6-poängsmatcher" behöver gå vår väg om vi ska undvika kval.

Mantas var klart godkänd i sin debut. Klart som fan att en Shl-debutant måste få visa nerver.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Mantas var säkerligen aningens nervös till en början. 2-0 målet ska han definitivt lastas för och den har han ju tagit på sig. Shit happens tyvärr. Men kanonräddningarna han gör därefter är av yppersta klass och visar att han kommer bli en viktig kugge i vårat lag.

Högström gör inte sin bästa match och håller på att ställa till det för oss ett par gånger. Tyvärr lyckas vi inte göra mål när vi stundtals får riktigt bra tryck. Kan kedjan bakom Jocke, Samme och Sören snäppa upp något med tex Lauritzen så kommer vi kunna ta flertalet poäng i svåra matcher. Jag tror på det här laget.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Exakt, börja matcha in Mantas mot svårare lag. Matcher som vi med största sannolikhet förlorar i vilket fall.
Saken är att 1-2 mål kan man släppa in på bortaplan och ändå vinna så fortsätter han med det tror jag Tellan får kriga litegrann!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Sv: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014

Inlägg av Sjöwall »

Tycker ni på riktigt detta var en 2-1 match? Vi blev totalt utspelade och kan faktiskt tacka Mantas som höll nere siffrorna rejält. Givetvis ska han inte släppa returen på andra målet men resten gjorde han väldigt bra.

33-13 i skott och 8-3 i sista perioden. Vi mäktar alltså med att sluta tre slut på mål när vi ligger under inför sista. Det är inte alls positivt. Om vi ska fortsätta spela en såpass defensiv hockey måste vi så upp mycket bättre i mittzon. Som det är nu får motståndarna klara zone entries allt för ofta. Vi måste isåfall tvinga fram en dump t.ex.

Nej att spela såhär kommer inte att hålla.
Axel_K

Re: Sv: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014

Inlägg av Axel_K »

Sjöwall skrev:Tycker ni på riktigt detta var en 2-1 match? Vi blev totalt utspelade och kan faktiskt tacka Mantas som höll nere siffrorna rejält. Givetvis ska han inte släppa returen på andra målet men resten gjorde han väldigt bra.

33-13 i skott och 8-3 i sista perioden. Vi mäktar alltså med att sluta tre slut på mål när vi ligger under inför sista. Det är inte alls positivt. Om vi ska fortsätta spela en såpass defensiv hockey måste vi så upp mycket bättre i mittzon. Som det är nu får motståndarna klara zone entries allt för ofta. Vi måste isåfall tvinga fram en dump t.ex.

Nej att spela såhär kommer inte att hålla.
Defensivt kommer det hålla då motståndarlaget inte får väldigt farliga lägen när de väl är i zon. De flesta farliga lägen de får är kontringar.
Vi trycker ut dem längs sargen väldigt bra tycker jag, jag gillar det defensiva jag ser. Vi spelar väldigt, VÄLDIGT mycket i egen zon och tar nästan inga utvisningar.

Sett till puckinnehav och skott så förtjänade Frölunda att vinna med 5-0. Men på grund av att vi spelar oerhört bra defensivt och Mantas gör en bra match förutom vid 2-0 målet (lite oturligt att pucken hoppar ur plocken där dock) så gör de bara två mål.
Jag tycker inte de hade 10-15 farliga lägen heller, de hade kanske 3-4 riktigt farliga lägen utöver målen.

Med Lauritzen tillbaka så hoppas jag på lite fantasi framåt också.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Helt klart var det en 2-1-match. Fisk gjorde bara två mål. De försökte men vi såg till att det inte blev fler.

Truhkno verkar inte trivas alls. Där kan jag se en möjlig flopp men hoppas förstås att han ska resa sig och växa in i spelet.

Högga (#4): Lite stressad ser han ut att vara. Killen är bra, behöver nog bara kalibrera lite till.

Jag tror på Challes bygge.

Notering: Figren är nog lite knäpp i skallen när han gnäller rejält på interference-2an han fick. En tydligare interference var det länge sedan jag såg. Han tacklade en spelare in mot sargen som inte haft pucken på en lång stund. Framför domaren.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Någon som vet var man kan se slagsmålet som utbröt i slutet på tredje perioden igår?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sPTNC skrev:Någon som vet var man kan se slagsmålet som utbröt i slutet på tredje perioden igår?
Bröt aldrig ut till något allvarligt, var mest lite kramkalas mellan Samuelsson och Persson.

Vet dock inte vart du kan se det.
Spela fult
Skriv svar