SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
Säsongens hittills svåraste prövning, Frölunda borta. Förväntar mig ingen vinst här, jag är nöjd om vi håller siffrorna på en ok nivå.
3-1 och Sören gör vårt mål.
3-1 och Sören gör vårt mål.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skönt med en ny episod av denna aldrig sinande reality show redan på lördag. Jag tror på två målsnåla pinnar till oss och glada miner tillbaka till Stockholm, 1-2!
Trucken gör första och Ljungh blir matchvinnare på straffar!
Trucken gör första och Ljungh blir matchvinnare på straffar!
Vågar nästan sätta lite pengar på att E.G gör en indianare.
Är det någon match jag hoppas att vi vinner... så är det denna!
3-2 efter straffar...
3-2 efter straffar...
Släkten är alltid värst mot Djurgården. EG kommer säkert göra sitt livs match, och vi kommer att få se hans gigantiska flin rätt in i kameran. Samma flin han hade när han i Djurgården stod för ännu en klumpig halvsur snurrfint, eller en grov jävla knatteindianare.Enbom skrev:Vågar nästan sätta lite pengar på att E.G gör en indianare.
- diftobbe89
3-2 ÖT (2-0, 0-1, 0-1)
Målskyttar: Heinerö, Sörensen
Skott: 29-18
UTV: FHC 5X2 DIF 7X2
Målskyttar: Heinerö, Sörensen
Skott: 29-18
UTV: FHC 5X2 DIF 7X2
Spela fult
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ska bli kul att se vart Frölunda står med tanke på hur utspelade dom blev igår.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Ett förnedrat men grymt revanschsuget frölunda kommer ge DIF sin första UHAU (utanför-hockey-allsvenskan-upplevelse)
Tellqvist får nog efter 4-0 16:23 in i första perioden
5-0 direkt i uppstarten av andra i 5-3 spel.
I period 3 slutar frölunda att åka skridskor och DIF ”tillåts” peta in 2 puckar.
Forumets ultra-optimist Lucky Luke är förstås på plats, han är nog mest nöjd med att slippa gå till jobbet dagen efter.
På så vis är ju lördag en bra matchdag
I period 3 slutar frölunda att åka skridskor och DIF ”tillåts” peta in 2 puckar.
Forumets ultra-optimist Lucky Luke är förstås på plats, han är nog mest nöjd med att slippa gå till jobbet dagen efter.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Tror på en riktig kölhalning. Synsam-filten kommer gå varm på läktarna i takt med Göteborgarnas fantastiskt hängivna "OJ OJ OJ"-ramsa. Kan man stänga av TVn redan nu så man slipper se eländet?
... och en fladdrande Wesslau...
Ska bli grymt intressant att se helgens krig och notera vad de lärt in sedan sist!
Går inte att inte älska Djurgårdens IF.
Ska bli grymt intressant att se helgens krig och notera vad de lärt in sedan sist!
Går inte att inte älska Djurgårdens IF.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
För att slippa alltför mycket skit på jobbet nästa vecka hoppas jag på poäng här, men med tanke på VFHCs kräftgång i Bibelbältet har jag redan mentalt förberett mig på en halv slakt i denna match. 5-1 eller något liknande till hemmalaget blir min gissning.
I övrigt en hyfsat skum starttid på matchen.
Hade tänkt åka och se den på plats, men 15:00 fungerar bara inte.
I övrigt en hyfsat skum starttid på matchen.
Hade tänkt åka och se den på plats, men 15:00 fungerar bara inte.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vårt igelkottförsvar kommer att ställas inför ännu en stor prövning.
Mot Växjö var man glad de få gånger vi kom ur egen zon. Mot ett segt LHC såg det lite bättre ut.
Leksand tryckte ned oss i skoskaften ända tills Samme tog över showen i mitten på andra.
Någon gång spricker det och mycket talar för att vi kommer få lida imorgon.
Tar rygg på LHO´s tips.
Mot Växjö var man glad de få gånger vi kom ur egen zon. Mot ett segt LHC såg det lite bättre ut.
Leksand tryckte ned oss i skoskaften ända tills Samme tog över showen i mitten på andra.
Någon gång spricker det och mycket talar för att vi kommer få lida imorgon.
Tar rygg på LHO´s tips.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lucky Luke
Jo du Oswald, skulle gärna gå, men kan tyvärr inte imorgon. Självklart att vi vinner. Du känner ju mig, kan inte tänka i andra banor.Lee Harvey Oswald skrev:Ett förnedrat men grymt revanschsuget frölunda kommer ge DIF sin första UHAU (utanför-hockey-allsvenskan-upplevelse)

Idag var det härligt må du tro att få kliva in här på kontoret och se alla muntra kållar efter krossen i jerusalem igår!

Tipset då - 2-0 till DIF. Herregud vi har ju Tellan och Samme. Det räcker långt... va fan har fisk?
Det här luktar så jävla mycket bajsmacka att jag nästan är brun på tungan redan nu.
Matchen efter deras monstertorsk, vi med självförtroende efter smulat knäckebröd. Ni kan dock skylla på mig redan nu då jag ska dit. Har ett antal vänner som är antingen neutrala eller fiskmåsar - Inte en chans att kosmos skulle låta mig få den njutningen.
Varför går man ens dit...?
Matchen efter deras monstertorsk, vi med självförtroende efter smulat knäckebröd. Ni kan dock skylla på mig redan nu då jag ska dit. Har ett antal vänner som är antingen neutrala eller fiskmåsar - Inte en chans att kosmos skulle låta mig få den njutningen.
Varför går man ens dit...?
Du är med oss överallt, Stefan.