Usch. Hatar November. Aldrig en bra DIF-månad. Ser inte fram emot forumet då...Lee Harvey Oswald skrev:Äh, ser ändå ok ut, hade räknat in mer smörj både i Linköping och här.
Surt ändå att inte få med nån poäng, hedersamma uddamålsförluster sätter sig sig på psyket i längden
Jaja, den vid förlust sedvanliga Lördags-Äckel-Känslan vill iaf inte riktigt infinna sig, skönt det.
"Måste-match" på torsdag, vi har inte råd att halka efter direkt.
November är (då det läggs ner tid och mäts ordentligt) en dubbelt så lång månad som övriga.
SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
- Jim Morrison
Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag lovar att pyssla om det lite extra då.Jim Morrison skrev:Usch. Hatar November. Aldrig en bra DIF-månad. Ser inte fram emot forumet då...Lee Harvey Oswald skrev:Äh, ser ändå ok ut, hade räknat in mer smörj både i Linköping och här.
Surt ändå att inte få med nån poäng, hedersamma uddamålsförluster sätter sig sig på psyket i längden
Jaja, den vid förlust sedvanliga Lördags-Äckel-Känslan vill iaf inte riktigt infinna sig, skönt det.
"Måste-match" på torsdag, vi har inte råd att halka efter direkt.
November är (då det läggs ner tid och mäts ordentligt) en dubbelt så lång månad som övriga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Jag må låta något larvig men jag tror på det här gänget. Karaktärsspelare som kommer att kriga varje match. Om någon minns förra säsongen(...) så kommer väl ni ihåg hur många identiteter ett lag har under en säsong? Det går upp och ned hela tiden. En månad ser det ut si, andra ser det ut så. Någon spelare lämnar, någon ansluter. Så länge grundspelet och grundspelarna finns så är jag relativt till lags.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Förstår inre riktigt vad du hade förväntat dig med den här truppen? Det var tämligen självskrivet att vi inte skulle gå in och äga matcher den här säsongen, speciellt inte mot FHC på bortais.SirDIFalot skrev:Visst krigas det på bra i 60 minuter. Men det är oroande att vi är så enormt spelmässigt underlägsna. Vi får liksom iväg 13 skott på hela matchen. Varav TRE(!) i sista perioden när vi jagar kvittering. Och jag tror alla tre skotten kom första minuterna.
Jag är mer orolig efter att ha sett dom första fyra matcherna än vad jag var inför säsongen. Säcken spelar en hockey där vi 80% av tiden spelar i egen zon och det är inledningsvis ingen av våra allsvenska värvningar som man känner "Han hör verkligen hemma på den här nivån".
Jag är orolig över att Fernholm ska vara vår ledande back när han är så dålig som han är. Börjar man prioritera annorlunda där bak och ger rätt backar speltid så ser det bättre ut.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej, hade förväntat mig det eller fruktat det där. Men trist att mer eller mindre varenda punkt man var orolig för inför säsongen verkar bekräftats.-daniel- skrev:Förstår inre riktigt vad du hade förväntat dig med den här truppen? Det var tämligen självskrivet att vi inte skulle gå in och äga matcher den här säsongen, speciellt inte mot FHC på bortais.SirDIFalot skrev:Visst krigas det på bra i 60 minuter. Men det är oroande att vi är så enormt spelmässigt underlägsna. Vi får liksom iväg 13 skott på hela matchen. Varav TRE(!) i sista perioden när vi jagar kvittering. Och jag tror alla tre skotten kom första minuterna.
Jag är mer orolig efter att ha sett dom första fyra matcherna än vad jag var inför säsongen. Säcken spelar en hockey där vi 80% av tiden spelar i egen zon och det är inledningsvis ingen av våra allsvenska värvningar som man känner "Han hör verkligen hemma på den här nivån".
Jag är orolig över att Fernholm ska vara vår ledande back när han är så dålig som han är. Börjar man prioritera annorlunda där bak och ger rätt backar speltid så ser det bättre ut.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
På allvar alltså, jag upplever hellre 51 såna här omgångar till i SHL och medföljande play off än att vinna lite matcher då & då "en trappa ner".
Vill aldrig uppleva den ligan igen
Vill aldrig uppleva den ligan igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Absolut inte, men det är "sällan" skotten mellan 2 SHL-lag blir 3ggr fördel för ena laget... detta är ett litet orosmoment och har målisarna några dåliga dagar så sitter vi där med back-to-back 6-1 torskar direkt. Även att vi kommer bli utspelade så hade jag gärna sett att vi fått iväg lite fler än 13 skott och (som Sir säger), 3st under en hel period när vi jagar kvittering...-daniel- skrev:Förstår inre riktigt vad du hade förväntat dig med den här truppen? Det var tämligen självskrivet att vi inte skulle gå in och äga matcher den här säsongen, speciellt inte mot FHC på bortais.SirDIFalot skrev:Visst krigas det på bra i 60 minuter. Men det är oroande att vi är så enormt spelmässigt underlägsna. Vi får liksom iväg 13 skott på hela matchen. Varav TRE(!) i sista perioden när vi jagar kvittering. Och jag tror alla tre skotten kom första minuterna.
Nåja, inget som inte kan hanteras med lite virre,,, g'evening!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
Men vi har ju bara mött en likvärdigt lag än så länge, då var vi kyligare i de flesta momenten.
Vi måste nog ge detta lite tid, även om det kostar poäng denna säsong, vad är alternativet liksom?
Vi måste nog ge detta lite tid, även om det kostar poäng denna säsong, vad är alternativet liksom?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Som många skriver, en bra bortamatch. Mantas känns kanon för andraspaden! Men seriöst vad fan har Falk ätit i sommar?? Den absolut mest absurda kontraktsskrivningen (undantag deilert) men han är ju våran ledande back i nuläget. Inte många misstag av honom
Varken deff eller off!
Varken deff eller off!
Re: Sv: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
Jag är inte förvånad. Han är förmodligen vår snabbaste skridskoåkare och har flera andra kvaliteter som börjar komma fram. Han gjorde dock ett grovt misstag borta mot LHC i måndags som ledde till mål.A23 skrev:Som många skriver, en bra bortamatch. Mantas känns kanon för andraspaden! Men seriöst vad fan har Falk ätit i sommar?? Den absolut mest absurda kontraktsskrivningen (undantag deilert) men han är ju våran ledande back i nuläget. Inte många misstag av honom
Varken deff eller off!
Den som jag tycker varit klart sämst i SHL-matcherna är Högström. Vad håller han på med? Kylan på blå är som helt bortblåst.
Han skjuter på benskydd efter benskydd. Noll känsla för när han ska skjuta. Han måste bättra sig, annars bör han sättas på bänken i PP.
Han skjuter på benskydd efter benskydd. Noll känsla för när han ska skjuta. Han måste bättra sig, annars bör han sättas på bänken i PP.
Falken va bästa back idag det måste man erkänna!
Nej alltså, vill ni se något deprimerande, slå på tv10 och ser aik Timrå, jag tror fann det var mer folk på min farfars begravning än deras match
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Håller med, Högström, Guter och Deilert är dom som "lider" mest av den kvalitets differens som finns mellan HA o SHL, dom spelar med små marginaler vilket tyvärr förvandlar dom från bra HA spelare till rent dåliga i SHL. Var rädd för att detta skulle bli fallet,, vi kommer behöva all tur i världen för att undvika kvalspel.Salas skrev:Den som jag tycker varit klart sämst i SHL-matcherna är Högström. Vad håller han på med? Kylan på blå är som helt bortblåst.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Tycker vi står upp helt okej, däremot märks det att vi saknar top 6 spelare på den här nivån. Samuelsson, Jocke och Sörenssen är den enda kedjan som jag tycker har kraft att göra något framåt, de andra gör sitt jobb men skapar inte så mycket.
Men men, serien är lång och just nu ligger vi inte toksist som alla trodde, det är bara kämpa vidare och hålla oss kvar.
Men men, serien är lång och just nu ligger vi inte toksist som alla trodde, det är bara kämpa vidare och hålla oss kvar.