Andy skrev:Jag har aldrig sagt att jag inte vill fokusera mitt engagemang genom JK. Allt jag säger är att medlet inte är lika viktigt som målet.
Är JK medlet för att uppnå målet så kör vi på det är JK inte medlet så står inte vår måluppfylnad och faller med det.
JK är medlet och man uppnår målet genom att engagera sig i den redan uppsatta organisationen så att säga.
Det är vår huvudstyrka, att ha EN start organisation som är supporterföreningen, där supportrar till DIF kan engagera sig för det man känner är viktigt. Har vi EN kraftfull organisation kan vi tack vare det nå ut till så många som möjligt och som myndigheter, DIF eller andra aktörer MÅSTE lyssna på. Det är hela prylen med JK.
Och det är därför min utgångstes är att det är i JK man engagerar sig om man vill påverka. I alla fall om det är i stora frågor man vill påverka, och så verkar vara fallet hos dig. Eller hur?
Andy skrev:
Om du läser mina inlägg ser du snart att min huvudpoäng är att jag är trött på att alla förväntar sig att någon annan tex DIF-hockey eller JK ska göra något, medan jag menar att alla har ett ansvar och att alla kan göra något själva.
Bra poäng! Absolut. Alla kan bidra, men håll det inom vettiga gränser. Ibland så skriver du att "vi" ska få 3000 att ta sig till premiären, eller vad som helst. Känns inte speciellt genomtänkt...
Andy skrev:
Min kriskommission som vi kan döpa om till "värdekommission" för att få en bättre utgångspunkt skulle verkligen kunna tillföra något. Intressant att notera är att JK själva tillsatte en "suporterkommisson" eller vad man kallade det för med exakt de "terms of reference" jag skisserat för min "kriskommission" 14 dagar efter att jag startade min vid det här laget berömda tråd.
Say what??
Andy skrev:
När jag skriver vi här inne menar jag vi som läser och skriver här. Några andra är ju omöjligt att nå genom detta forum.
Min poäng precis...
Andy skrev:
För övrigt har du ingen aning om vad jag gör förutom att "skriva en massa grejer på DIF hockeys forum". Lika lite vet du vad jag gjorde på BS tiden...
Jaså, det VET du... ;)
Låt det inte bli någon sån debatt alls, är öht inte intresserad av det. Vet att du skrivit tidigare att du är "gammal BS:are". Skitbra och jättekul på alla sätt! Men det är också det som får mig att fundera lite. Om du har så pass mycket rutin så borde det visa sig på ett ännu bättre sätt.
Jag tror att vi på många sätt är överens. Mer engagemang = bra. Ibland behöver det inte vara svårare. Det är utgångspunkterna i din retorik jag kan störa mig på.