SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 13/9 2014
Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 13/9 2014
Sören väldigt mycket Bengan, late bloom satans grym grovis
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Vi vinner mot ett guldtippat Växjö på hemmplan. Tellqvist gör en gudalik insats. Gnägget förlorar borta mot Asplöven. Ordningen är återställd och det är så jävla skönt.
Laget kommer att växa lagom till slutspel. Tredjeperioderna är våra.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- Jim Morrison
Det finns kapacitet i detta lag. Dom kommer hitta varandra och hitta sitt spel. Ett extremt utvecklingslag med typ bara unga spelare. Samuelsson kommer göra en Nilson och bli som bäst efter jul.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Premiär i SHL mot ett favorittippat apelsinlag.
Vinst och 2 p.
Tellan helt magnifik.
En kall Alberget 4A.
Livet leker igen.
Vinst och 2 p.
Tellan helt magnifik.
En kall Alberget 4A.
Livet leker igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tellan är Kung! Vi blev tok överskörda av Växjö, välkommen till SHL. Saknar dock Jens Jakobs kämpaglöd! Skulle vara guld om vi kunde låna in han ifrån Rödhökarna! Skulle det kunna gå tror ni?
Alexander Falk bästa back idag enligt mig!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Asså va?Rocky3000 skrev:Tellan är Kung! Vi blev tok överskörda av Växjö, välkommen till SHL. Saknar dock Jens Jakobs kämpaglöd! Skulle vara guld om vi kunde låna in han ifrån Rödhökarna! Skulle det kunna gå tror ni?
Spela fult
Premiär mot ett topptippat lag som har en match i ryggen. Vi ställer upp med ett lag där den tänkta stjärnan har två matcher på hela försäsongen och hälften av killarna i laget aldrig ens har spelat SHL, ändå går vi därifrån med två poäng, det är jävligt starkt!
Spel mot ett mål i andra perioden i princip. Det märktes att Växjö är ett mer spelskickligt lag, och vi fick det tufft i och med de större anfallszonerna och det faktum att vi hade långt till blåset.
Tycker att det märktes att det var mycket nerver där ute idag också, mycket felbeslut och onödiga misstag, men på det stora hela så tar jag med mig mycket positivt från den här matchen.
Tellqvist är en gud.
Spel mot ett mål i andra perioden i princip. Det märktes att Växjö är ett mer spelskickligt lag, och vi fick det tufft i och med de större anfallszonerna och det faktum att vi hade långt till blåset.
Tycker att det märktes att det var mycket nerver där ute idag också, mycket felbeslut och onödiga misstag, men på det stora hela så tar jag med mig mycket positivt från den här matchen.
Tellqvist är en gud.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Inte det roligaste matchen jag skådat, men vi fick med oss två poäng och det är jag nöjd med. Vårat PP var nog bland det sämsta jag sett.
Avskaffa tre mot tre.
- Jim Morrison
Svårt att ställa om när det är en sådan tydlig matchbild och vi i princip bara försvarar.Mattias_87 skrev:Inte det roligaste matchen jag skådat, men vi fick med oss två poäng och det är jag nöjd med. Vårat PP var nog bland det sämsta jag sett.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Orättvisa segrar smakar sötast!
Det är min sammanfattning av matchen i alla fall.
En annan skulle kunna vara Tellan ordnar två pinnar till DIF.
Skall man försöka vara ärlig och objektiv var Växjö det klart bättre laget i de två första perioderna och borde haft en ganska klar ledning efter dem. Spelet något jämnare sista 20 även om jag där också tyckte det var miss fördel till bortalaget.
Skall vi fortsätta att spela "lika vekt" i egen zon framöver kommer det krävas insatser som denna i varenda match från Tellans sida annars blir det inga poäng. Förbluffande enkelt hur Växjö kunde trycka fast oss i vår zon för att backarna inte hade styrka nog att trycka bort sina motståndare eller vett nog på att skicka ut trissan i tid.
Att vi inte orkade med /klarade av ha så mycket anfallsspel mot ett lag som Växjö har jag inte mycket att säga om. Däremot känns försvaret fysiskt vekare än vad jag hade räknat med och då var inte mina förhoppningar direkt höga på den punkten från början kanske skall tilläggas.
Avslutningsvis; Skall man verkligen kunna få med sig en 2+10 minuters utvisning bara genom att vända ryggen till? Måste det inte också införas någon form av krav på att puckhållande spelare har ett visst ansvar att stå upp och ta emot tacklingar också och inte bara åka med titta ner på pucken?
Kort sagt ja, jag tycker att Fernholms 2+10 var rent ut sagt bedrövligt dömd.
Det är min sammanfattning av matchen i alla fall.
En annan skulle kunna vara Tellan ordnar två pinnar till DIF.
Skall man försöka vara ärlig och objektiv var Växjö det klart bättre laget i de två första perioderna och borde haft en ganska klar ledning efter dem. Spelet något jämnare sista 20 även om jag där också tyckte det var miss fördel till bortalaget.
Skall vi fortsätta att spela "lika vekt" i egen zon framöver kommer det krävas insatser som denna i varenda match från Tellans sida annars blir det inga poäng. Förbluffande enkelt hur Växjö kunde trycka fast oss i vår zon för att backarna inte hade styrka nog att trycka bort sina motståndare eller vett nog på att skicka ut trissan i tid.
Att vi inte orkade med /klarade av ha så mycket anfallsspel mot ett lag som Växjö har jag inte mycket att säga om. Däremot känns försvaret fysiskt vekare än vad jag hade räknat med och då var inte mina förhoppningar direkt höga på den punkten från början kanske skall tilläggas.
Avslutningsvis; Skall man verkligen kunna få med sig en 2+10 minuters utvisning bara genom att vända ryggen till? Måste det inte också införas någon form av krav på att puckhållande spelare har ett visst ansvar att stå upp och ta emot tacklingar också och inte bara åka med titta ner på pucken?
Kort sagt ja, jag tycker att Fernholms 2+10 var rent ut sagt bedrövligt dömd.
Rånet på Hovet?
Vilken uppvisning på läktaren. När vi vågade spela ut kom chanserna. När vi var tillbakapressade och skulle rensa gick det sådär. Märks att det är första matchen.
Vilken uppvisning på läktaren. När vi vågade spela ut kom chanserna. När vi var tillbakapressade och skulle rensa gick det sådär. Märks att det är första matchen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Läste ett rätt roligt inlägg på läjkers forum...
"Skolkören i fotbollsklacken borde kanske skaffa en trumma, låter inte direkt som man var en del av händelserna på isen. Mer som TV4´s körslaget med Gry."
Jävla sopor.

"Skolkören i fotbollsklacken borde kanske skaffa en trumma, låter inte direkt som man var en del av händelserna på isen. Mer som TV4´s körslaget med Gry."
Jävla sopor.
Haha, verklighetsuppfattning =0#87 skrev:Läste ett rätt roligt inlägg på läjkers forum...![]()
Jävla sopor.
Fattar inte hur du orkar läsa andra forum dock!