SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 13/9 2014
Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 13/9 2014
Hej alla DIF:are, här kommer en Smålänning och "luffar" i fel territorium!
Tänkte mest önska er varmt välkomna tillbaka till SHL, det har liksom inte varit sig likt utan er.
Vill också skriva någon extra rad, då jag har full förståelse om den orättvisa som infinner sig med bla. er fallskärm och att sen Vi, SAIK mfl. får kommunpengar som inte ni får. Så ert hat är fullt befogat.
Ang. bilden på tifot med SM-pokalen där det står "Mästare". Vill bara understryka att det är en stor banderoll under (ej med i bild) där det står "Drömmen vi alla delar". Så det är inte så äckligt kaxigt som man kan tro...
Ang. Inga supportrar där uppe. Har att göra med att vi råkade ut för en incident mot Gnaget för ett par år sedan, då det både var misshandel och förstörd buss. Därför vill ingen åka upp till Stockholm längre. Synd, då det är en upplevelse!
I alla fall - stort lycka till i afton och sjung lite extra för Saviano, det kommer bli känslosamt för honom ikväll!
Tänkte mest önska er varmt välkomna tillbaka till SHL, det har liksom inte varit sig likt utan er.
Vill också skriva någon extra rad, då jag har full förståelse om den orättvisa som infinner sig med bla. er fallskärm och att sen Vi, SAIK mfl. får kommunpengar som inte ni får. Så ert hat är fullt befogat.
Ang. bilden på tifot med SM-pokalen där det står "Mästare". Vill bara understryka att det är en stor banderoll under (ej med i bild) där det står "Drömmen vi alla delar". Så det är inte så äckligt kaxigt som man kan tro...
Ang. Inga supportrar där uppe. Har att göra med att vi råkade ut för en incident mot Gnaget för ett par år sedan, då det både var misshandel och förstörd buss. Därför vill ingen åka upp till Stockholm längre. Synd, då det är en upplevelse!
I alla fall - stort lycka till i afton och sjung lite extra för Saviano, det kommer bli känslosamt för honom ikväll!
Trist att ni andra fans får en sådan bild av DIFs hockeyfans pga av Gnaget. Förutom derbyn, är det absolut inget stök överhuvudtaget på Hovet.Blind skrev:Hej alla DIF:are, här kommer en Smålänning och "luffar" i fel territorium!
Tack och lycka till i kväll.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förväntar mig magisk stämning på A11 ikväll. Har sett fram emot denna dag sen 9:e april.
DIF - Plast 3-1
DIF - Plast 3-1
-
Trots att jag är smålänning så är jag och resten av familjen DIF av stora mått.
Kan inte ens se matchen på tv i kväll pga resa.
Stort lycka i afton !
Krossa Växjö
Forza DIF !
Kan inte ens se matchen på tv i kväll pga resa.
Stort lycka i afton !
Krossa Växjö
Forza DIF !
IDAG ÄR DET HOCKEY!
Fattar ni det?
Fattar ni det?
- Jim Morrison
Helvete! Snart är det dags! Surrealistisk känsla. Finrummet har fått tillbaka den finaste klubben. Som någon annan sa, i två år har man väntat på den här matchen. Enda sedan det otänkbara uttåget. Jag älskar att vi är underdogs nu. Att vi är bottentippade. Vi har ingen väg att slå förutom upp. I HA var det precis tvärtom och det blev en extrem utmaning. Inget mer Troja-Ljungby. Två och en halv timme kvar. Satan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag är laddad som fan, tagit en bastu och ett gäng pilsner, familjen får utrymma huset då volymen på tv,n inte kommer att vara på en ok db-nivå!
Den videon var fan ett fynd. Otroligt taggande!Henke_F skrev:Kan vi hoppas på liknande stämning ikväll?
Jag skall göra vad jag kan på tjocka feta sittplats iaf(påväg ner i skrivande stund).
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Head Coach: Särkijärvi, Hans Assistant Coach: Nyman, Stefan
Goalies
59. Armalis, Mantas
32. Tellqvist, Mikael
1st Line
56. Norell, Robin
24. Fernholm, Daniel
44. Guter, Mattias
63. Trukhno, Vyacheslav
66. Sörensen, Marcus
2nd Line
6. Englund, Andreas
40. Nordlund, Markus
37. Samuelsson, Mikael
10. Eriksson, Joakim
51. Alvarez, Robin
3rd Line
4. Högström, Marcus
41. Falk, Alexander
21. Heinerö, Nicklas
61. Ljungh, Markus
15. Saviano, Steve
4th Line
54. Deilert, Alexander
36. Holm, Philip
52. Ahlén, Mikael
18. Holmqvist, Michael
17. Eriksson, Henrik
Växjö Lakers HC (White)
4th Line
22. Rydahl, Gustav
60. Josefsson, Erik
15. Strömwall, Malte
64. Martinsson, Eric
3rd Line
85. Reddox, Liam
24. Lajunen, Jani
19. Kiiskinen, Tuomas
8. Varakas, Ville
53. Larsson, Eddie
2nd Line
79. Lundh, Patrik
87. Rosén, Robert
32. Johnson, Nicholas
5. Welch, Noah
2. Laakso, Teemu
1st Line
49. Rakhshani, Rhett
17. Johansson, Alexander
71. Kallio, Tomi
4. Lundgren, Niclas
21. Murphy, Cory
Goalies
26. Steen, Stefan
41. Nihlstorp, Cristopher
Extra Players
89. Åslin, David (LW)
Head Coach: Hallam, Sam Assistant Coach: Hellgren, Fredrik
Goalies
59. Armalis, Mantas
32. Tellqvist, Mikael
1st Line
56. Norell, Robin
24. Fernholm, Daniel
44. Guter, Mattias
63. Trukhno, Vyacheslav
66. Sörensen, Marcus
2nd Line
6. Englund, Andreas
40. Nordlund, Markus
37. Samuelsson, Mikael
10. Eriksson, Joakim
51. Alvarez, Robin
3rd Line
4. Högström, Marcus
41. Falk, Alexander
21. Heinerö, Nicklas
61. Ljungh, Markus
15. Saviano, Steve
4th Line
54. Deilert, Alexander
36. Holm, Philip
52. Ahlén, Mikael
18. Holmqvist, Michael
17. Eriksson, Henrik
Växjö Lakers HC (White)
4th Line
22. Rydahl, Gustav
60. Josefsson, Erik
15. Strömwall, Malte
64. Martinsson, Eric
3rd Line
85. Reddox, Liam
24. Lajunen, Jani
19. Kiiskinen, Tuomas
8. Varakas, Ville
53. Larsson, Eddie
2nd Line
79. Lundh, Patrik
87. Rosén, Robert
32. Johnson, Nicholas
5. Welch, Noah
2. Laakso, Teemu
1st Line
49. Rakhshani, Rhett
17. Johansson, Alexander
71. Kallio, Tomi
4. Lundgren, Niclas
21. Murphy, Cory
Goalies
26. Steen, Stefan
41. Nihlstorp, Cristopher
Extra Players
89. Åslin, David (LW)
Head Coach: Hallam, Sam Assistant Coach: Hellgren, Fredrik
Alltså det är inte helt självklart att trycka in Lauritzen i vår laguppställning. Tredje- och fjärdekedjan känns givna just nu. Känns därför som att någon från topp 6 får stoppas utanför laget om alla är friska.
Kikade precis på laguppställningen.
Är det ingen mer än jag som är lite tveksam till Guter i första linan?
Även om inte han på något sätt varit dålig så tycker inte jag att han riktigt kanske hör hemma i första linan? Har jag jättefel eller?
Är det ingen mer än jag som är lite tveksam till Guter i första linan?
Även om inte han på något sätt varit dålig så tycker inte jag att han riktigt kanske hör hemma i första linan? Har jag jättefel eller?

Har ångest över att det är match om 40 minuter.
Har ännu mer ångest över att jag inte kan vara på plats.
Ge mig 3 poäng.
Har ännu mer ångest över att jag inte kan vara på plats.
Ge mig 3 poäng.
Verkar inte som det går att köpa enstaka matcher på c-more, någon som vet?
- diftobbe89
Guter får ju maka på sig, känns ganska givet att det kommer bli så också vid full trupp.Mattebo skrev:Alltså det är inte helt självklart att trycka in Lauritzen i vår laguppställning. Tredje- och fjärdekedjan känns givna just nu. Känns därför som att någon från topp 6 får stoppas utanför laget om alla är friska.
Spela fult
nepp, signa för tv4play eller csports på prenumeration.. that's all u can do tror jag! :/S1891 skrev:Verkar inte som det går att köpa enstaka matcher på c-more, någon som vet?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).