Träningsmatch: Brynäs-Djurgården 28/8 2014
Re: Träningsmatch: Brynäs-Djurgården 28/8 2014
Jag kan inte förstå varför Nordlund gång på gång får spela så högt upp som i andra/förstakedjan? Han har varit den sämsta backen av alla våra de senaste matcherna. Bättre att sätta in Norell och låta Nordlund spela sjundeback.
Har han verkligen varit så kass då? I någon av CHL-matcherna var han väl inte så lyckosam, inte heller på Örebros första mål senaste matchen. Samtidigt så ska han ju matchas in i ett nytt spelsystem med nya lagkamrater. Jag hoppas att DIF visar lite större tilltro till sina värvningar än fyra försäsongsmatcher. Sedan säger man ju också att DIF ska rulla på sju backar.ciirree skrev:Jag kan inte förstå varför Nordlund gång på gång får spela så högt upp som i andra/förstakedjan? Han har varit den sämsta backen av alla våra de senaste matcherna. Bättre att sätta in Norell och låta Nordlund spela sjundeback.
Jag tror att det finns bra med potential i Nordlund. Han ser kvick ut trots sin storlek, kan han bara hitta rätt i positionsspelet så kan vi nog få nytta av honom.
Född till sportchef.
Jo det är sant iof. Och jag hoppas han kan spela upp sig lite. Men tycker ändå att han spelar väldigt nonchalant 90% av tiden han är på banan. Utöver det så har han väl varit okej.android skrev:Har han verkligen varit så kass då? I någon av CHL-matcherna var han väl inte så lyckosam, inte heller på Örebros första mål senaste matchen. Samtidigt så ska han ju matchas in i ett nytt spelsystem med nya lagkamrater. Jag hoppas att DIF visar lite större tilltro till sina värvningar än fyra försäsongsmatcher. Sedan säger man ju också att DIF ska rulla på sju backar.ciirree skrev:Jag kan inte förstå varför Nordlund gång på gång får spela så högt upp som i andra/förstakedjan? Han har varit den sämsta backen av alla våra de senaste matcherna. Bättre att sätta in Norell och låta Nordlund spela sjundeback.
Jag tror att det finns bra med potential i Nordlund. Han ser kvick ut trots sin storlek, kan han bara hitta rätt i positionsspelet så kan vi nog få nytta av honom.
Spelet med klubban i defensiv zon är han väldigt bra på, men då är den några meter också

Nu när vi väl har värvat Nordlund så tycker jag vi desperat ska försöka få honom att lyckas. Det är nu han ska få förtroende, bjuder han dock inte till bättre spel innan premiären så kan man då börja prata om petningar. Han är värvad som en ledande back, då ska han få vara det i en handfull matcher också.
Dock ett skämt att Tellan ska stå alla dessa "meningslösa" matcher, medan de viktiga matcherna ska delas upp mellan den givna ettan och den medelmåttiga tvåan.
Dock ett skämt att Tellan ska stå alla dessa "meningslösa" matcher, medan de viktiga matcherna ska delas upp mellan den givna ettan och den medelmåttiga tvåan.
Nu när vi väl har värvat Nordlund så tycker jag vi desperat ska försöka få honom att lyckas. Det är nu han ska få förtroende, bjuder han dock inte till bättre spel innan premiären så kan man då börja prata om petningar. Han är värvad som en ledande back, då ska han få vara det i en handfull matcher också.
Juste, nu får vi ett kärt återseende med de underbara systrarna Westerholm.
*OBS! INGEN ironi*
*OBS! INGEN ironi*
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas Honken smäller på någon av systrarna.
- Jim Morrison
Nonchalant... Kommer du ihåg Linkan?ciirree skrev:Jo det är sant iof. Och jag hoppas han kan spela upp sig lite. Men tycker ändå att han spelar väldigt nonchalant 90% av tiden han är på banan. Utöver det så har han väl varit okej.android skrev:Har han verkligen varit så kass då? I någon av CHL-matcherna var han väl inte så lyckosam, inte heller på Örebros första mål senaste matchen. Samtidigt så ska han ju matchas in i ett nytt spelsystem med nya lagkamrater. Jag hoppas att DIF visar lite större tilltro till sina värvningar än fyra försäsongsmatcher. Sedan säger man ju också att DIF ska rulla på sju backar.ciirree skrev:Jag kan inte förstå varför Nordlund gång på gång får spela så högt upp som i andra/förstakedjan? Han har varit den sämsta backen av alla våra de senaste matcherna. Bättre att sätta in Norell och låta Nordlund spela sjundeback.
Spelet med klubban i defensiv zon är han väldigt bra på, men då är den några meter också
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Träningsmatch: Brynäs-Djurgården 28/8 2014
Haha minst sagtJim Morrison skrev:Nonchalant... Kommer du ihåg Linkan?ciirree skrev:Jo det är sant iof. Och jag hoppas han kan spela upp sig lite. Men tycker ändå att han spelar väldigt nonchalant 90% av tiden han är på banan. Utöver det så har han väl varit okej.android skrev:Har han verkligen varit så kass då? I någon av CHL-matcherna var han väl inte så lyckosam, inte heller på Örebros första mål senaste matchen. Samtidigt så ska han ju matchas in i ett nytt spelsystem med nya lagkamrater. Jag hoppas att DIF visar lite större tilltro till sina värvningar än fyra försäsongsmatcher. Sedan säger man ju också att DIF ska rulla på sju backar.ciirree skrev:Jag kan inte förstå varför Nordlund gång på gång får spela så högt upp som i andra/förstakedjan? Han har varit den sämsta backen av alla våra de senaste matcherna. Bättre att sätta in Norell och låta Nordlund spela sjundeback.
Poängfördelningen denna säsong, säger inte så mycket med så få matcher spelade.
Lauritzen gör minst 2 mål idag.
Name G A TP
Vyacheslav Trukhno 2 2 4
Marcus Sorensen 1 3 4
Sebastian Lauritzen 1 3 4
Stephen Saviano 1 3 4
Joakim Eriksson 1 2 3
Mattias Guter 1 2 3
Nicklas Heinero 1 2 3
Alexander Deilert 0 3 3
Henrik Eriksson 2 0 2
Markus Ljungh 2 0 2
Mikael Holmqvist 2 0 2
Marcus Hogstrom 1 1 2
Mikael Samuelsson 1 1 2
Robin Alvarez 1 1 2
Erik Nystrom 0 1 1
Lauritzen gör minst 2 mål idag.
Name G A TP
Vyacheslav Trukhno 2 2 4
Marcus Sorensen 1 3 4
Sebastian Lauritzen 1 3 4
Stephen Saviano 1 3 4
Joakim Eriksson 1 2 3
Mattias Guter 1 2 3
Nicklas Heinero 1 2 3
Alexander Deilert 0 3 3
Henrik Eriksson 2 0 2
Markus Ljungh 2 0 2
Mikael Holmqvist 2 0 2
Marcus Hogstrom 1 1 2
Mikael Samuelsson 1 1 2
Robin Alvarez 1 1 2
Erik Nystrom 0 1 1
Honken med statistik är tillbaka. Äntligen!
Mantas i mål idag. Ska bli intressant att se från start mot ett SHL motstånd.
Mantas i mål idag. Ska bli intressant att se från start mot ett SHL motstånd.
- Jim Morrison
Högström kan väl omöjligt ha så få poäng? Han gjorde väl mål+assist igår och mål första matchen? Och det är bara på rak arm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Heinerö fick ta emot silvermedalj.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag saknar viasats sändningar. Så mycket bättre...
- Jim Morrison
Det här är ju knappast standarden för csports dock...MarcusDaze skrev:Jag saknar viasats sändningar. Så mycket bättre...