Vi vill ha Challe kvar!
Wikegård gjorde inte ett speciellt bra jobb i DIF. Trots att han vid flera tillfällen hade bra trupper att jobba med lyckades han aldrig få ut max av laget. Jag menar Putte, Falk och Boorken lyckades ju alla föra DIF till SM-guld t ex och nådde även framgångar med mindre bra lag på pappret. Där kan vi snacka om bra tränare. Wikegård hördes mest, tyckte inte han uträttade så mycket om jag skall vara ärlig.
Wikegård kommer t ex inte in på min topp 5 lista över DIFs tränare sedan 80-talets början.
Rätt intressant att se hur mycket "bonuscred" en person kan få bara för att han råkar synas på TV. Ett råd till alla, kika på fantvs hockeymagasin på fredagar, där sitter det en kille som kan hockey och han behöver inte skrika ut sin synpunkter de når fram ändå...
Wikegård kommer t ex inte in på min topp 5 lista över DIFs tränare sedan 80-talets början.
Rätt intressant att se hur mycket "bonuscred" en person kan få bara för att han råkar synas på TV. Ett råd till alla, kika på fantvs hockeymagasin på fredagar, där sitter det en kille som kan hockey och han behöver inte skrika ut sin synpunkter de når fram ändå...
WordKall-El skrev:Wikegård gjorde inte ett speciellt bra jobb i DIF. Trots att han vid flera tillfällen hade bra trupper att jobba med lyckades han aldrig få ut max av laget. Jag menar Putte, Falk och Boorken lyckades ju alla föra DIF till SM-guld t ex och nådde även framgångar med mindre bra lag på pappret. Där kan vi snacka om bra tränare. Wikegård hördes mest, tyckte inte han uträttade så mycket om jag skall vara ärlig.
( det är första gången jag håller med dej så fullständigt)
Är antagligen väldigt ensam om denna uppfattning, men jag skulle gärna se Säcken - Tornberg i vårt bås nästa säsong. Tror Tornberg skulle kunna ersätta Challe ganska bra och samtidigt plocka med sig Berglund från Västerås till DIF.Stocky skrev:Det är lite små lustigt att så många vill ha tillbaka Wikegård nu. När han var tränare var det i stort sätt ingen som ville ha han i laget.
Micke Johansson blir tränare för u20-laget och flyttas upp som hjälptränare när Tornberg tar över efter Säcken. Med detta upplägg får man lite kontinuitet samt lite nytänkande vilket inte är så dumt.
Håller med dig igen, jag lade fram detta förslag nyligen till några DIF-vänner, dom tyckte att det var ett alldeles utmärkt förslag.Kall-El skrev:Är antagligen väldigt ensam om denna uppfattning, men jag skulle gärna se Säcken - Tornberg i vårt bås nästa säsong. Tror Tornberg skulle kunna ersätta Challe ganska bra och samtidigt plocka med sig Berglund från Västerås till DIF.Stocky skrev:Det är lite små lustigt att så många vill ha tillbaka Wikegård nu. När han var tränare var det i stort sätt ingen som ville ha han i laget.
Micke Johansson blir tränare för u20-laget och flyttas upp som hjälptränare när Tornberg tar över efter Säcken. Med detta upplägg får man lite kontinuitet samt lite nytänkande vilket inte är så dumt.
http://www.difhockey.se/season.php?sasong=1998
Känns lite orättvist att påstå att Wikegård skulle vara en dålig tränare. Har man varit med och tagit ett lag till SM-final och där torska på en målvaktstavla så måste man väl ha gjort något rätt. Eller?
Tror det är andra gången jag skriver detta men folk verkar glömma fort.
Därmed inte sagt att jag vill ha tillbaka honom som tränare för DIF.
Känns lite orättvist att påstå att Wikegård skulle vara en dålig tränare. Har man varit med och tagit ett lag till SM-final och där torska på en målvaktstavla så måste man väl ha gjort något rätt. Eller?
Tror det är andra gången jag skriver detta men folk verkar glömma fort.
Därmed inte sagt att jag vill ha tillbaka honom som tränare för DIF.
Helt klart intressant med Tornberg men jag tror inte han är så sugen på att spela andra fiolen bakom Särkijärvi, har man en gång blivit huvudtränare vill man nog inte helt plötsligt bli andre tränare men helt klart en intressant tanke.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Tornberg är ju inte så rutinerad ännu som tränare och det skulle nog inte vara omöjligt att skriva ett kontrakt med honom där det underförstått görs klart att han tar över som boss då Säcken lämnar.pekka21 skrev:Helt klart intressant med Tornberg men jag tror inte han är så sugen på att spela andra fiolen bakom Särkijärvi, har man en gång blivit huvudtränare vill man nog inte helt plötsligt bli andre tränare men helt klart en intressant tanke.
Jag tror det är första gången någonsin jag ger mig in i en sådan här diskussion... Men nu måste jag bara få tycka till!
Tornberg som tränare i DIF? Nej tack. Jag tycker inte han är nå vidare som tränare, och som "expert" bredvid Wikegård garvade jag hela tiden åt hur Wiken tog ner Tornberg på jorden och hela tiden berättade hur fel han hade!
Nej tack till Tornberg!
Däremot skulle jag verkligen kunna tänka mig att ta in någon djurgårdsprofil, likt Micke Johansson. När och om Särkijärvi försvinner finns en grymt bra och duktig tränare/coach i J20-laget vid namn Tomas Montén!
Jag tycker helt enkelt att vi ska satsa på tränare underifrån också, och Montén (tillsammans med Tony Zabel) har lyckats riktigt jävla bra med J20-laget.
Tack för att jag fick lägga mig i diskussionen
Tornberg som tränare i DIF? Nej tack. Jag tycker inte han är nå vidare som tränare, och som "expert" bredvid Wikegård garvade jag hela tiden åt hur Wiken tog ner Tornberg på jorden och hela tiden berättade hur fel han hade!
Nej tack till Tornberg!
Däremot skulle jag verkligen kunna tänka mig att ta in någon djurgårdsprofil, likt Micke Johansson. När och om Särkijärvi försvinner finns en grymt bra och duktig tränare/coach i J20-laget vid namn Tomas Montén!
Jag tycker helt enkelt att vi ska satsa på tränare underifrån också, och Montén (tillsammans med Tony Zabel) har lyckats riktigt jävla bra med J20-laget.
Tack för att jag fick lägga mig i diskussionen

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som sagt, det ser knivigt ut när det gäller Challe - han sade i en intervju med aftonbladet att han inte bestämmer något med Timrå förrän efter säsongen, men också att han inte kan tänka sig 1 år till som andretränare (hmm, Säcken som har 1 år kvar). Dessutom siktar Challe på att bli förbundskapten... Storhetsvansinne?
Säg den glädje som varar
Kanske för att challe är påväg bort från DIF och att inte så många vill se säcken ensam som tränare. Då öser ofta förslag in på nya tränare, visst han har sitt sätt att träna ett lag. men jag tror inte han som huvudtränare.. kanske som ass. tränare och nån annan tränare än säcken som huvudtränare.. har inget förslag på vem bara..Stocky skrev:Det är lite små lustigt att så många vill ha tillbaka Wikegård nu. När han var tränare var det i stort sätt ingen som ville ha han i laget.