Vi vill ha Challe kvar!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi vill ha Challe kvar!
http://expressen.se/index.jsp?a=835637
Media brukar sällan ha rätt, men i alla fall...
Visst vill väl vi ha Challe kvar? En äkta urdjurgårdare med ett jäkla driv och kämpaglöd.
Media brukar sällan ha rätt, men i alla fall...
Visst vill väl vi ha Challe kvar? En äkta urdjurgårdare med ett jäkla driv och kämpaglöd.
-
Om Challe lämnar Djurgården förlorar man en andretränare. Särkijärvi har som bekant kontrakt även över nästa säsong som huvudtränare. Är det verkligen någon som på allvar tror Wikegård skulle lämna sin position inom TV för att bli assisterande i Djurgården, eller att Lill-Kenta skulle lämna sitt jobb i Timrå för att bli assisterande till Särkijärvi? Om man nu nödvändigtvis ska börja med spekulationer på lösa tidningsrykten, får man väl ändå spekulera någorlunda realistiskt...
- Ritterwand
Nu var det väl Kentas tränarsejour i DIF säsongen 01-02 ingen större succe och jag har väldigt svårt att tro att det skulle gå bättre för honom nu. Han är den typen av tränare som trvis bättre i lite mindre klubbar där pressen inte är lika stor. Där presterar han bäst..Sidney Crosby skrev:Om Wikegård slutar på SVT blir det ännu tråkigare att kolla på landslagshockey. ;) Men ett byte? Kenta mot Challe, fast jag skulle helst vilja ha kvar Challe jag också.
Senast redigerad av chribba den 2007-01-17 20:29:00, redigerad totalt 1 gånger.
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Man undrar ju om Timrå verkligen är intresserade av en kille som totalt saknar erfarenhet som huvudtränare. Visserligen tog man en liten chansning med Kenta också, men då var ambitionerna inte lika höga som nu. Challe skulle säkert vara sugen om han fick chansen. Jag skulle dock hellre se honom i DIF än i Timrå. Han var en lysande ledare på isen och är det säkert utanför också. Svårt när Säcken är under kontrakt nästa år dock. Många frågetecken på tränarsidan i Elitserien till nästa år, den som lever får se.
-
Timrås ambitioner var att etablera sig i Elitserien tro inget annat. Väldigt många underskattar ännu deras ekonomi och styrka allmänt. Faktum är att Timrå har ägt sin arena länge, något inte många ES-föreningar kan visa upp. Timrå IK har också haft en stark ekonomi under många år och slår ekonomisk in sig i den övre halvan av ES-föreningarna.MAP skrev:Man undrar ju om Timrå verkligen är intresserade av en kille som totalt saknar erfarenhet som huvudtränare. Visserligen tog man en liten chansning med Kenta också, men då var ambitionerna inte lika höga som nu.
Om det är något som Timrå varit extra duktiga på är det att värva bra. Scoutingen måste ha varit något utöver det extra eller så har de haft osannolikt mycket matjord i fickorna - jag tror på det förra.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche