SirDIFalot skrev:Så vad tycker alla? Förstår om det är en vattendelare.
Vår mest meriterade spelare. Men vi var också i en situation där vi behövde landa ett par säkra kort på sista forwardspositionerna och vi landade förmodligen en av dom mest osäkra vi kunde hitta.
Jag gissar att han gör 23 matcher och 14 poäng den här säsongen.
Försiktigt optimistisk. Får han spela i PP (vilket kanske är självklart) så gör han nog en del poäng. Tror han kommer hålla ett högre poängsnitt än han hade i NHL (0,49). Kanske något runt det du skrev (0,6), eller till och med ännu högre.
Tror ändå han mäktar med 35-40 matcher. Han har rehabat och det smäller inte lika tufft i SHL, även om han kommer få stor bevakning. 20-25 poäng på det.
Det stämmer, inte alls speciellt mycket skadad förra säsongen, men hamnade av nån anledning på listan länge. Varför vet nog bara Babcock. Tror Micke som är en av dom mest vältränade spelarna på denna planet kan bli en viktig kugge!
Godnoken skrev:Har ju också hört att han inte varit så mycket skadad i Detroit som man kan tro. Petad.
Han var extremt skadebenägen men det stämmer att han inte heller fick spela när han var frisk sista året. Trots att Detroit kunde ha 6-7 forwards skadade.
Tja ni, vad ska man säga. En riktig chansning. Om han kan hålla sig frisk och har tränat hårt/förebyggande i sommar så kan det nog gå bra, om inte för mycket kvaliteter har försvunnit med åldern. Tänker på farten främst. Han är väl anfallsstjärnan #1 nu i mångas ögon men som jag ser det är detta ett kollektiv där varenda kedja ska bidra. Mycket PP-tid för Samme och sedan jämn fördelning mellan alla kedjorna. Jag tror han kommer ligga på 0,5 ppg kanske där främst av poängen kommer just i numerärt överläge. Har vi tur spelar han 35-40 matcher. Har vi otur spelar han 15. Vilket jag inte tror är omöjligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.