Mikael Samuelsson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mikael Samuelsson klar för Djurgården

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Så vad tycker alla? Förstår om det är en vattendelare.

Vår mest meriterade spelare. Men vi var också i en situation där vi behövde landa ett par säkra kort på sista forwardspositionerna och vi landade förmodligen en av dom mest osäkra vi kunde hitta.

Jag gissar att han gör 23 matcher och 14 poäng den här säsongen.
Försiktigt optimistisk. Får han spela i PP (vilket kanske är självklart) så gör han nog en del poäng. Tror han kommer hålla ett högre poängsnitt än han hade i NHL (0,49). Kanske något runt det du skrev (0,6), eller till och med ännu högre.

Tror ändå han mäktar med 35-40 matcher. Han har rehabat och det smäller inte lika tufft i SHL, även om han kommer få stor bevakning. 20-25 poäng på det.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Samuelsson kommer dra mycket uppmärksamhet till sig vilket öppnar för andra, som får "lättare" bevakning.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Har ju också hört att han inte varit så mycket skadad i Detroit som man kan tro. Petad.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Det stämmer, inte alls speciellt mycket skadad förra säsongen, men hamnade av nån anledning på listan länge. Varför vet nog bara Babcock. Tror Micke som är en av dom mest vältränade spelarna på denna planet kan bli en viktig kugge!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Har ju också hört att han inte varit så mycket skadad i Detroit som man kan tro. Petad.
Han var extremt skadebenägen men det stämmer att han inte heller fick spela när han var frisk sista året. Trots att Detroit kunde ha 6-7 forwards skadade.
Expert.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

40 matcher, 27p.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Välkommen! :)
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Välkommen Samme :)nu kör vi!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tja ni, vad ska man säga. En riktig chansning. Om han kan hålla sig frisk och har tränat hårt/förebyggande i sommar så kan det nog gå bra, om inte för mycket kvaliteter har försvunnit med åldern. Tänker på farten främst. Han är väl anfallsstjärnan #1 nu i mångas ögon men som jag ser det är detta ett kollektiv där varenda kedja ska bidra. Mycket PP-tid för Samme och sedan jämn fördelning mellan alla kedjorna. Jag tror han kommer ligga på 0,5 ppg kanske där främst av poängen kommer just i numerärt överläge. Har vi tur spelar han 35-40 matcher. Har vi otur spelar han 15. Vilket jag inte tror är omöjligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Håller sig killen frisk tror jag han tillhör topp 10 bland seriens forwards.

Kommer ihåg när gamlingen Ulf Dahlén kom hem till HIV-71 och han närmast på egen hand lyfte det laget en nivå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kall-El skrev:Håller sig killen frisk tror jag han tillhör topp 10 bland seriens forwards.

Kommer ihåg när gamlingen Ulf Dahlén kom hem till HIV-71 och han närmast på egen hand lyfte det laget en nivå.
Han var 30 och återvände sedan tillbaka till NHL samt spelade i OS för Sverige. Vår Ulf Dahlén var typ Marcus Nilson.

Jag tänker mer på Fredrik Olausson när han gick till Hv71 i ungefär samma ålder och faktiskt spelade bra i tre(!) säsonger där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Håller sig killen frisk tror jag han tillhör topp 10 bland seriens forwards.

Jag är inte så säker. Han fyller 38 innan nyår och har knappt spelat på 2-3 år.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.tsn.ca/nhl/teams/players/bio/?id=1698

Här är Sammes skadehistorik om någon är intresserad.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi får väl se.

Håller sig killen skadefri tror jag han blir en stor tillgång.

Känner mig mycket mer tillfreds över denna signing jämfört med t ex Holm och Deilert i alla fall och för all del även Fernholm.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Ha ha SSK! Välkommen hit Micke! 8)
Bild
Skriv svar