Hur kan du inte tycka att det är ok? Hade det varit en marginell löneökning så håller jag med, men vi alla vet att Linköping kom med feta plånboken för att locka dit Fernholm. Lägg därtill en fräsch arena, en klubb med bra och realistiska framtidsvisioner samt träningsfaciliteter i toppklass i Sverige.Kall-El skrev:att lämna för pengar och gå till en direkt konkurrent som Fernholm gjorde är inte ok i min bok.
Jag stod som ung och sjöng med i hatet mot Fernholm, det förnekar jag inte. Men det var många, många år sedan. Jag var naiv och dum, och såg inte på ishockeyspelare som yrkesmän. Dom var idoler. Men ju äldre man blir, ju mer inser man vad det handlar om.
Sen hyllar jag inte Fernholm som en DIF-legend. Men jag ser däremot hellre honom än en utlänning helt utan anknytning till Djurgården.
Jag kan inte undvika det, men ja, jag tycker att sådana åsikter är löjliga. Helt ärligt, vad gör Djurgården så speciellt? Det är en idrottsförening i mängden som du älskar. Hade du älskat IFK Göteborg hade du sagt exakt samma sak.Highwind skrev:Sedan råder det delade meningar om hur vi ser på DIF som klubb. Medan du ser DIF som en klubb i mängden ser jag DIF som Europas "Liverpool", "Barcelona" eller "Bayern Munchen" osv. Alltså mer än en vanlig klubb.
Du får tycka att Djurgården är något utöver det vanliga, precis som att jag får tycka att det är väldigt naivt att se helheten på det sättet.