Manijock skrev:Skillnaden var att Chets tabbar inte var några vanliga tabbar. Det var fan så mycket värre! Jag svär, ska vi sammanfatta topp 3 målvaktstabbar i Allsvenskans historia så sitter Chet Pickard på alla stolar. Några helt makabra sopingripanden som inte kan klassas som otur. Bara nonchalans!
Reideborn gjorde sällan tabbar. Han var bara inte lysande, vilket oftast är för dåligt för avancemang. Men nu har både DIF och Örebo lyckats i HA med medelmåttiga keeprar, så ingenting är omöjligt antar jag.
Ja, han var en riktig Dembo i ishockeyvärlden, haha. Men jag tycker hans högstanivå kändes mycket högre än Adams, jag tycker mig minnas att han kunde hålla oss kvar i matcher eller till och med rädda poäng (något jag inte minns Adam göra alls). Skillnaden var väl att vårt lag var mycket bättre denna gång, Adam fick väldigt få skott mot sig vilket resulterade i väldigt bra siffror i statistiken. Han hade väl lägst GAA av alla målvakter pga detta.
Nu har jag inte världens bästa minne, men Chet såg mer snabb och smidig ut, men han har säkert ett katastrofalt psyke. Spelarna verkade lita mer på Adam än Chet och Johan Mattsson, det var väl det som avgjorde allt i slutändan. Själv gillade jag Johan mer än Adam under säsongen, och även om Adam blev förstemålvakt var jag inte riktigt övertygad om hans målvaktsspel. Är rätt nöjd med att Mattsson lånas ut och att Adam signades av Modo. Detta är första gången på flera år vi verkar ha ordnat med 2 riktigt bra målvakter.