Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Varför då?
Under min karriär har jag fått spela Grödinge SK, IFK Tumba, Hammarby, Djurgården, Huddinge, Almtuna, Rögle, Troja-Ljungby här i Sverige och även Rosenborg i Norge. Jag fick vara lagkapten i Stockholms förstalag i TV-Pucken och även äran att representera med Sveriges juniorlandslag i U16, U17, U18, U19 och även J20 JVM där jag bl.a. fick uppleva att spela finalen mot Ottawa.
Efter att ha slitit av min andra hälsena (första slets av under försäsongen med Rögle BK 2010) har jag nu bestämt mig för att lägga skridskorna på hyllan och gå vidare i livet utanför hockeyn.
Jag vill tacka alla tränare, ledare, medspelare, motspelare, familj och vänner som har varit med och hjälp till att bidra till den hockeykarriär som jag har haft.
Nu blickar jag framemot att börja ett nytt liv med min härliga fästmö och mina två underbara barn.
Kastar mig nu in i det ”vanliga” arbetslivet och ska börja söka jobb. Jag tar väldigt gärna emot tips och förslag på jobb som kan finnas där ute.
Tack för allt!
/ Calle Gustafsson
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Hmm. Kommer ihåg han väl från tiden I Djurgår'n. Synd men förståeligt såklart!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Urbom till Severstal Cherepovets.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Enbom skrev:Urbom till Severstal Cherepovets.
Fk :(
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Chet till Odense i Danmark. Rätt svårt att tro att en målvakt av hans kaliber faktiskt kom undan med rätt bra siffror i grundserien på allsvenskan. Gått skit överallt annars.
Expert.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Frågan är om Chet överpresterade hos oss, eller om han bara inte kommer upp till sin rätta nivå i de andra lagen. Kanske han behöver 6000 galna fans bakom sig för att lira bra? Jag var förvånad när han drog från oss och sedan gick ett bra tag utan kontrakt, det snackades till och med om att han skulle signas med ett SHL-lag i media tror jag. Jag minns honom som bättre än Reideborn, förutom hans ganska dåliga inledning av säsongen med alla tabbarna. Chet var ju en rätt skön typ, jag gillade alla hans stölder av klubbor, hjälmar och vad det nu var han fick tag på under fighterna :lol: Han kunde göra en hel del matchavgörande räddningar, men jag såg inte playoff-matcherna, så jag kan inte bedöma om han var bäst när det gällde eller inte.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Cirith Ungol skrev:Frågan är om Chet överpresterade hos oss, eller om han bara inte kommer upp till sin rätta nivå i de andra lagen. Kanske han behöver 6000 galna fans bakom sig för att lira bra? Jag var förvånad när han drog från oss och sedan gick ett bra tag utan kontrakt, det snackades till och med om att han skulle signas med ett SHL-lag i media tror jag. Jag minns honom som bättre än Reideborn, förutom hans ganska dåliga inledning av säsongen med alla tabbarna. Chet var ju en rätt skön typ, jag gillade alla hans stölder av klubbor, hjälmar och vad det nu var han fick tag på under fighterna :lol: Han kunde göra en hel del matchavgörande räddningar, men jag såg inte playoff-matcherna, så jag kan inte bedöma om han var bäst när det gällde eller inte.
Det enda jag minns från playoff-matcherna är hur han släpper in ett skott från skägget Kåberg från blå, helt oskymd...
ciirree

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:
Det enda jag minns från playoff-matcherna är hur han släpper in ett skott från skägget Kåberg från blå, helt oskymd...
Samma som Reideborn gjorde 10 gånger.

Dock gick vi ju upp men endå. Ville bara påpeka :wink:
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skillnaden var att Chets tabbar inte var några vanliga tabbar. Det var fan så mycket värre! Jag svär, ska vi sammanfatta topp 3 målvaktstabbar i Allsvenskans historia så sitter Chet Pickard på alla stolar. Några helt makabra sopingripanden som inte kan klassas som otur. Bara nonchalans!

Reideborn gjorde sällan tabbar. Han var bara inte lysande, vilket oftast är för dåligt för avancemang. Men nu har både DIF och Örebo lyckats i HA med medelmåttiga keeprar, så ingenting är omöjligt antar jag.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Chets jättetavla hemma mot VIK (eller var det Mora) går ju inte av för hackor heller. Den matchen slutade med förlust i OT.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Man får dock inte glömma när Chet drog ner brallorna på Anze Kopitar med sin eleganta sidoförflyttning ->här<- :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Manijock skrev:Skillnaden var att Chets tabbar inte var några vanliga tabbar. Det var fan så mycket värre! Jag svär, ska vi sammanfatta topp 3 målvaktstabbar i Allsvenskans historia så sitter Chet Pickard på alla stolar. Några helt makabra sopingripanden som inte kan klassas som otur. Bara nonchalans!

Reideborn gjorde sällan tabbar. Han var bara inte lysande, vilket oftast är för dåligt för avancemang. Men nu har både DIF och Örebo lyckats i HA med medelmåttiga keeprar, så ingenting är omöjligt antar jag.
Ja, han var en riktig Dembo i ishockeyvärlden, haha. Men jag tycker hans högstanivå kändes mycket högre än Adams, jag tycker mig minnas att han kunde hålla oss kvar i matcher eller till och med rädda poäng (något jag inte minns Adam göra alls). Skillnaden var väl att vårt lag var mycket bättre denna gång, Adam fick väldigt få skott mot sig vilket resulterade i väldigt bra siffror i statistiken. Han hade väl lägst GAA av alla målvakter pga detta.

Nu har jag inte världens bästa minne, men Chet såg mer snabb och smidig ut, men han har säkert ett katastrofalt psyke. Spelarna verkade lita mer på Adam än Chet och Johan Mattsson, det var väl det som avgjorde allt i slutändan. Själv gillade jag Johan mer än Adam under säsongen, och även om Adam blev förstemålvakt var jag inte riktigt övertygad om hans målvaktsspel. Är rätt nöjd med att Mattsson lånas ut och att Adam signades av Modo. Detta är första gången på flera år vi verkar ha ordnat med 2 riktigt bra målvakter.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Apropå topp 3 tabbar i HA, Chet kanske har andra-och tredjeplatsen men förstaplatsen äger Malmös målvakt som släppte in ett skott från rödlinjen samma säsong som vi åkte ur!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Cirith Ungol skrev:Men jag tycker hans högstanivå kändes mycket högre än Adams, jag tycker mig minnas att han kunde hålla oss kvar i matcher eller till och med rädda poäng (något jag inte minns Adam göra alls). Skillnaden var väl att vårt lag var mycket bättre denna gång, Adam fick väldigt få skott mot sig vilket resulterade i väldigt bra siffror i statistiken. Han hade väl lägst GAA av alla målvakter pga detta.
Detta är jag också inne på.
Många glömmer att vi hade kanske seriens bästa defensiv sett till hela serien.

Adam gjorde väl en del bra räddningar och parader, men inget som vägde upp hans dåliga spel som satt i hela säsongen. Det blev liksom bättre en match, för att vara sämst nästa. När han gick ned på knäna så tog han nästan ingenting, man visste ju direkt att det skulle bli mål.

Men jaja, vi tog oss upp, och han bytte klubb. Det är viktigast för mig :wink:
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Manijock skrev:Skillnaden var att Chets tabbar inte var några vanliga tabbar. Det var fan så mycket värre! Jag svär, ska vi sammanfatta topp 3 målvaktstabbar i Allsvenskans historia så sitter Chet Pickard på alla stolar. Några helt makabra sopingripanden som inte kan klassas som otur. Bara nonchalans!

Han har troligtvis topp 3 sjukaste räddningarna i Ha:s historia med.
Skriv svar