Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:Sjukt om Lundberg stannar också! Då har vi typ två fjärdekedjor och två tredjekedjor!
Håller med.
Stannar Lundberg så har Challe nått gränsen. Jag vet faktiskt inte vad han tänker då.

Om någon här inne kan försöka lägga upp potentiella kedjor om Lundberg stannar så vore det intressant. Det laget skulle inte skrämma Almtuna.
Skidlöparn

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Skidlöparn »

ciirree skrev:
bastis7 skrev:Sjukt om Lundberg stannar också! Då har vi typ två fjärdekedjor och två tredjekedjor!
Håller med.
Stannar Lundberg så har Challe nått gränsen. Jag vet faktiskt inte vad han tänker då.

Om någon här inne kan försöka lägga upp potentiella kedjor om Lundberg stannar så vore det intressant. Det laget skulle inte skrämma Almtuna.
Känns som att vi kommer göra en Luleå och låna ut typ halva laget till Allsvenskan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

gaspo skrev:Så less på alla överbetalda spelare i SHL. Hockey har blivit så girigt. Tycker DIF statuerar exempel på att inte gå med på dessa löner. Sen att vi kanske inte kommer ha världens slagkraftigaste lag,men på jävlaranamma kan man komma långt.
Verkligen.
Skulle bara kännas jobbigt att ligga i toppen av div tabeller, poängligor och annat skit, sånt är så överreklamerat.
Huvudsaken är att vi har snyggast tröjor, fulaste och mest omoderna arenan..... och bästa klacken.
Vi går mot en trupp likvärdig den Säcken förfogade över 2005/2006, då han på nåt mirakulöst sätt höll oss borta från plats 11-12, det borde aldrig kunnat hända.
Precis som att det borde vara omöjligt 2014/2015, men.....den som har en lever får se.

Förväntar mig endast stryk och åter stryk tills stjärten rodnar och svullnar upp.
Men det gör inget, så länge vi slipper ortsnamn som Ljungby, KarlsBoda och Happyranda.
Jag ska njuta fullt ut, vartenda njurslag vi blir tilldelade, som jag har klagat på HA så känns det som min förbannade plikt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Diddi

Inlägg av Diddi »

Någon som har koll eller hört några rykten om Olausson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705 eller Thuresson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4024 ?
Blir det khl för dessa tro? Annars skulle jag bli mycket nöjd med båda två i DIF, tror att en förstakedja med Thuresson-Olausson-Trukhno skulle producera bra. En smart center i Olausson och två tunga hyfsat målfarliga yttrar
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Diddi skrev:Någon som har koll eller hört några rykten om Olausson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705 eller Thuresson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4024 ?
Blir det khl för dessa tro? Annars skulle jag bli mycket nöjd med båda två i DIF, tror att en förstakedja med Thuresson-Olausson-Trukhno skulle producera bra. En smart center i Olausson och två tunga hyfsat målfarliga yttrar
Thuresson spelar i Nordamerika till hösten och Olausson i KHL. Helt orealistiska värvningar.
Diddi

Inlägg av Diddi »

Salas skrev:
Diddi skrev:Någon som har koll eller hört några rykten om Olausson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705 eller Thuresson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4024 ?
Thuresson spelar i Nordamerika till hösten och Olausson i KHL. Helt orealistiska värvningar.
Då kan jag glömma den tanken då
A23
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av A23 »

1:a inlägget här på forumet, hållt mig borta från att skriva. Men kan inte hålla på denna....
Enqvist ska vara väldigt nära oss, fått infon "innefrån" men känner mig ganska säker på att det stämmer.

Ps. 27:a på bollen.... Men w/e
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Den dagen det kommer upp på sidan att Ante är klar den dagen tror jag på det. Vågar fan inte börja hoppas..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Faktiskt ganska många som nämnt Ante nu.
Man vågar ju inte börja tro och hoppas men men.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Att Ante kan bryta sitt kontrakt för att han inte fick lön i vintras vet alla. Vi kan också utgå från att vi är hans förstaval utanför KHL.

Men det är inte realistiskt.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Enbom skrev:Att Ante kan bryta sitt kontrakt för att han inte fick lön i vintras vet alla. Vi kan också utgå från att vi är hans förstaval utanför KHL.

Förklara gärna varför.
Senast redigerad av Godnoken den 2014-05-20 22:27:52, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag smsade Madhawk och kollade. Sa att många nämner samma sak. Typ att Ante uppges vara nära.
Han svarade: "Vet inte mer än det."

Kan ju antigen betyda att han inte vet alls, eller att han har hört samma sak men inte mer. Känslan är det sistnämda.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Enbom skrev:Att Ante kan bryta sitt kontrakt för att han inte fick lön i vintras vet alla. Vi kan också utgå från att vi är hans förstaval utanför KHL.

Sedan behöver det återigen inte bara handla om pengar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sedan vidhåller jag vid att Stephane Da Costa vore den perfekta spetsspelaren. Men det måste väl vara totalt omöjligt nu efter hans VM? Och vår ekonomiska situation. Men fan, vad grymt det vore.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Tänk om det stämmer att #21 är på väg hit! Underbart! Hoppas att allt klaffar nu bara..
Bild
Låst