Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF#1

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF#1 »

Vi har ju för F*N sämre lag nu än förra året, och då var inte fjolårets lag det allra vassaste (på pappret). Det enda som håller SHL-klass är målvaktsparet. Vad är det här? Nog för att vi inte har oändligt med pengar, men nu känns det som att vi kommer åka ur trots att 2 extra lag går upp.. Tror Challe att det är lugna gatan nu när vi slipper de 2-3 topplagen i play-off??!
Och så dumpar vi Jakobs!!! Och Johner!!! för denna Trukhno :-( Får hoppas att han motbevisar oss, men det här känns INTE okej!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag har ingen aning om vilken roll Trukhno hade i Luleå men av hans tidigare säsonger att döma så har han ju potential att göra poäng. Om han nu får en roll i förstakedjan så kanske han blommar ut ordentligt.

Mina förhoppningar låg som många andra lite högre än så här, men fan, någon gång ska väl även vi kunna hitta spelare som inget trodde på på förhand som sedan gör en jättesäsong.

Det känns som att majoriteten av vårt nuvarande lag har potential att blir grymma spelare i SHL men att dom inte riktigt är där än, eller att dom inte har kunnat bevisa det än.

Jag väntar med att såga Challe vid fötterna innan jag har sett hur detta gäng presterar på isen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Klart han inte kommer göra noll mål i DIF. Han snittade typ 10 min per match i Luleå. Kommer få en helt annan roll här. Problemet är ju bara att alla spelade vi redan har i topp 6 har vi sagt håller på den nivån "i rätt omgivning" och rätt omgivning var tvunget att komma in bland de sista tre forwardsen. Några som verkligen kan bära spelare som Ljungh och Sörensen till topp 6 klass i högsta serien. Jag ser inte att ytterligare en allsvensk spelare ska klara av det
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Får hoppas att han var riktigt billig då han hade ett år kvar på kontraktet med Luleå.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Var ju tydligen fler Shl-lag som var intresserade. Challe tar ju ändå en märklig väg. Måste ju gått på gamla meriter.

Var han betydligt billigare än johner och Jakobs?

Ända jag kan se är att han har storlek men vet inte om han är en fysisk spelare.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

fidyekcoh skrev:Var ju tydligen fler Shl-lag som var intresserade. Challe tar ju ändå en märklig väg. Måste ju gått på gamla meriter.

Var han betydligt billigare än johner och Jakobs?

Ända jag kan se är att han har storlek men vet inte om han är en fysisk spelare.
Sen är ju det ett litet spel för galleriet.. Han hade ju aldrig sagt att det inte fanns några klubbar som var intresserade..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ska i alla fall köpa en påse en chips lagom till att läsa när de som försöker vara evigt positiva har kommit in med sina inlägg där de försöker vända det här till något bra. Fredagsunderhållning.
Expert.
Berra

Inlägg av Berra »

Seriöst. DIF måste släppa en bomb idag. De kan ju inte leverera detta och sedan ta helg.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Play in the SHL they say.. it will be fun they said!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Kan någon bara berätta vad han är för typ av spelare?

Är han en sådan som bara ska göra poäng (gick ju sådär i SHL) är han en jobbig spelare att möta och tar den rollen tränaren ge honom?

Det värsta är att ingen verkar ha koll på honom och att han tokfloppat i Luleå.

Ända jag sätt är hans EP statistik och att han registrerats för över 15 slagsmål i karriären..

"Offensiv forward" hmm.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

Var det Trukhno Ros snacka om var klar? Svårt att tro det iaf.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Berra skrev:Seriöst. DIF måste släppa en bomb idag. De kan ju inte leverera detta och sedan ta helg.
Det där va väl en av de värsta bomberna sedan 2:a världskriget? Det vi behöver är en Apache helikopter! :D
Senast redigerad av Andspe den 2014-05-16 16:39:13, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
David1891

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av David1891 »

Berra skrev:Seriöst. DIF måste släppa en bomb idag. De kan ju inte leverera detta och sedan ta helg.
DIF Hockey kan definitivt ta helg nu. Inte läge att byta ut F5-knappen ännu, så att säga.

Påtal om tråkiga Sillys: Denna är inte så tråkig, den är däremot väldigt oroande dålig. Men inte tråkig, det vill jag inte påstå.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hehe...ja...krävs ett mirakel för att vi inte ska komma tvärsist som det ser ut just nu. #negativ
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:
Ända jag sätt är hans EP statistik och att han registrerats för över 15 slagsmål i karriären..

"Offensiv forward" hmm.
Känns som en Kalus deluxe med lite snyggare frilla. Kan bli riktigt bra om laget kryddas med lite offensiv spets.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst