Vi har ju för F*N sämre lag nu än förra året, och då var inte fjolårets lag det allra vassaste (på pappret). Det enda som håller SHL-klass är målvaktsparet. Vad är det här? Nog för att vi inte har oändligt med pengar, men nu känns det som att vi kommer åka ur trots att 2 extra lag går upp.. Tror Challe att det är lugna gatan nu när vi slipper de 2-3 topplagen i play-off??!
Och så dumpar vi Jakobs!!! Och Johner!!! för denna Trukhno Får hoppas att han motbevisar oss, men det här känns INTE okej!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Jag har ingen aning om vilken roll Trukhno hade i Luleå men av hans tidigare säsonger att döma så har han ju potential att göra poäng. Om han nu får en roll i förstakedjan så kanske han blommar ut ordentligt.
Mina förhoppningar låg som många andra lite högre än så här, men fan, någon gång ska väl även vi kunna hitta spelare som inget trodde på på förhand som sedan gör en jättesäsong.
Det känns som att majoriteten av vårt nuvarande lag har potential att blir grymma spelare i SHL men att dom inte riktigt är där än, eller att dom inte har kunnat bevisa det än.
Jag väntar med att såga Challe vid fötterna innan jag har sett hur detta gäng presterar på isen.
Klart han inte kommer göra noll mål i DIF. Han snittade typ 10 min per match i Luleå. Kommer få en helt annan roll här. Problemet är ju bara att alla spelade vi redan har i topp 6 har vi sagt håller på den nivån "i rätt omgivning" och rätt omgivning var tvunget att komma in bland de sista tre forwardsen. Några som verkligen kan bära spelare som Ljungh och Sörensen till topp 6 klass i högsta serien. Jag ser inte att ytterligare en allsvensk spelare ska klara av det
Ska i alla fall köpa en påse en chips lagom till att läsa när de som försöker vara evigt positiva har kommit in med sina inlägg där de försöker vända det här till något bra. Fredagsunderhållning.