Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Usch vad tråkigt det är när folk bannlyser spelare utifrån anledningar de knappt har en aning om. Signas säkerligen upp 10-20 spelare varje kvalserie eftersom det är så det fungerar i Sverige.

Alla år han har varit här, det han åstadkommit, alla gnaget-pikar i media och Twitter , allt DIF-hyll i media betyder inget för er? Trist.

Wesslan alltså.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Ekvationen 34-årig målvakt och 1+1-kontrakt är något som sällan går ihop, framförallt när denne vill rota sig i en stad
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

seppuko skrev:Usch vad tråkigt det är när folk bannlyser spelare utifrån anledningar de knappt har en aning om. Signas säkerligen upp 10-20 spelare varje kvalserie eftersom det är så det fungerar i Sverige.

Alla år han har varit här, det han åstadkommit, alla gnaget-pikar i media och Twitter , allt DIF-hyll i media betyder inget för er? Trist.

Wesslan alltså.
nej det betyder ingenting för mig efter sista året och då han stack till HIV.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Morwin skrev:
seppuko skrev:Usch vad tråkigt det är när folk bannlyser spelare utifrån anledningar de knappt har en aning om. Signas säkerligen upp 10-20 spelare varje kvalserie eftersom det är så det fungerar i Sverige.

Wesslan alltså.

Nä men jag har förstått det. Anpassar du din teori på alla spelare eller bara enskilda som du själv väljer ut?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Morwin

Inlägg av Morwin »

seppuko skrev:
Morwin skrev:

Wesslan alltså.

Nä men jag har förstått det. Anpassar du din teori på alla spelare eller bara enskilda som du själv väljer ut?
många som får skit för att dem drar tex så spydde jag galla både på wennberg och Åberg, m Nilsson och pengakåta svin.

gaspo

Inlägg av gaspo »

Hur många DIF hyllningar har Wesslau uttryckt efter han lämna oss? Sjukt hur många såkallade supportrar har överseende med allt. Allt i världen är inte pengar. För M.Nilson,Wesslau,Fernholm etc så finns inget annat än pengar i skallen. Man kan lämna ett lag snyggt,men ingen av dessa herrar gjorde detta. Skulle spy galla om dom satte på sig DIF tröja igen.

Kolla Tellqvist tex,var på hovet med sin farsa under avgörandet i kvalet. Vad hade han på huvet? Jo en DIF keps.
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

gaspo skrev:Hur många DIF hyllningar har Wesslau uttryckt efter han lämna oss? Sjukt hur många såkallade supportrar har överseende med allt. Allt i världen är inte pengar. För M.Nilson,Wesslau,Fernholm etc så finns inget annat än pengar i skallen. Man kan lämna ett lag snyggt,men ingen av dessa herrar gjorde detta. Skulle spy galla om dom satte på sig DIF tröja igen.

Kolla Tellqvist tex,var på hovet med sin farsa under avgörandet i kvalet. Vad hade han på huvet? Jo en DIF keps.
Vem kommer betala hans lön de närmaste 3 åren? Pengar i skallen
Morwin

Inlägg av Morwin »

olympusPr1me skrev:
gaspo skrev:Hur många DIF hyllningar har Wesslau uttryckt efter han lämna oss? Sjukt hur många såkallade supportrar har överseende med allt. Allt i världen är inte pengar. För M.Nilson,Wesslau,Fernholm etc så finns inget annat än pengar i skallen. Man kan lämna ett lag snyggt,men ingen av dessa herrar gjorde detta. Skulle spy galla om dom satte på sig DIF tröja igen.

Vem kommer betala hans lön de närmaste 3 åren? Pengar i skallen
tellan är då värd varje jävla krona som läggs ut.

Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Jag har extremt svårt att tyda vad du vill komma fram till med det där inlägget.
Först säger du det ena och sen det andra huller om buller.

Iallafall

Att folk inte klarar av att ha något överseende överhuvudtaget är så otroligt fjantigt. Folk vill inte att Owuya skall spela en enda till match i Djurgårdströjan pga att han tydligen "suger" efter missen mot AIK och "shit happens". Tillåt mig kalla er kompletta idioter. Trångsynta människor har vi gott om i Sverige.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jisses alltså vad gulliga folk är :lol: Här slås då alla rekord. En del personer vill ha ett hundratal spelare i taket, andra vill ha ett hundratal spelare på bannlys-lista. Var det efter Touma-incidenten i fotbollen en del gossar blev så kåta i att hata spelare som byter klubbar?
superfast

Inlägg av superfast »

Åberg klar för Nashville, det måste ju öka Challes budget en aning.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Jag vill ha bra spelare i mitt lag. Vad Wesslau eller herr Nilson gjort eller inte gjort i vårt lag tidigare bryr jag mig inte om. Tycker de är för dåliga för oss. Fernholm är jag dock sugen på.
ciirree

Inlägg av ciirree »

superfast skrev:Åberg klar för Nashville, det måste ju öka Challes budget en aning.

Sent from my iPhone using Tapatalk
... och Wennberg har åkt över (eller var där nyss iaf) så hoppas han också skriver på!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

pulverapa skrev:Jag vill ha bra spelare i mitt lag. Vad Wesslau eller herr Nilson gjort eller inte gjort i vårt lag tidigare bryr jag mig inte om. Tycker de är för dåliga för oss. Fernholm är jag dock sugen på.
+1

Sedan kan man ju undra om DIF som klubb skulle ha råd att ha ett sådan trångsynt sätt att se på övergångar?
Vi saknar den enskilt viktigaste biten när det gäller att locka spelare, nämligen pengar.
De få gånger vi vinner lite tuffare dragkamper om spelare handlar det nästan uteslutande om hemvändare. Rätt idiotiskt att bränna den bron kan jag tycka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Som en del resonerar borde ingen vara välkommen tillbaka. De flesta har väl lämnat för pengarna om de en gång lämnat? Så tillvida de inte längre varit önskvärda.
Visst, sen kanske det är en dröm om NHL för en del oavsett lön, men jag tror det mesta av den drömmen bygger på pengar.
Using Tapatalk
Låst