difanda skrev:diftobbe89 skrev:SkönaDjurgårn skrev:sPTNC skrev:Godnoken skrev:Delar inte alls åsikten om att Nils är så grymt bra i PP.
Högström däremot. HAN är grymt bra i PP och dessutom i mitt tycke vassare på det defensiva än Nisse.
Visst, jag gillar Nisse, verkligen, men han har mycket att bevisa för att förtjäna en saftig SHL lön.
+1
Amen!
+2
Så otroligt mycket snack om Nisse som är knappt hälften så bra som Högström (fast annan kontraktssituation iof). Nisse efter skadan var sämsta back i mina ögon. Innan? Helt okej.
Ny Mange J? Haha...
+3
Fullständigt livsfarligt att kasta upp för mycket pengar på en back som Nils, som knappt kan spela försvarsspel.
Låt han tjäna sina cash i Modo..
Nisse ledde vår interna poängliga innan sin skada. Då hade ha visat hela säsongen hur pass bra han är under typ 40 matcher. Högström har gjort det mycket bra men bara spelat typ 15 matcher i DIF. Tror att båda kommer att vara värda att ha med till SHL. Inget som säger i nuläget att den ena kommer lyckas bättre än den andra i SHL, tycker jag iaf.
Men vad ska vi med ytterligare en offensiv back till? Som förmodligen kräver endel i lön.
Nils har en grym offensiv sida i sig, absolut. Men han är lika tokusel i egen zon och en svag närkampspelare.
Vi har ju redan Högström, Deilert. Två Potentiella pp-backar, behövs inte fler offensiva kort bakåt, jag vill att våra backar i första hand ska kunna försvara sig med tanke på att vi förmodligen kommer vara ett bottenlag i SHL till skillnad mot HA. Och då är inte Nils den första jag tänker på ska in i truppen.
Förläng med Holm, plocka in två klassbackar och låt en av våra tre stjärnskott i Englund, Norell, AOM slåss om den sista platsen. Bra så