Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sPTNC »

Godnoken skrev:Delar inte alls åsikten om att Nils är så grymt bra i PP.
Högström däremot. HAN är grymt bra i PP och dessutom i mitt tycke vassare på det defensiva än Nisse.
Visst, jag gillar Nisse, verkligen, men han har mycket att bevisa för att förtjäna en saftig SHL lön.
+1
Amen!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Godnoken skrev: Visst, jag gillar Nisse, verkligen, men han har mycket att bevisa för att förtjäna en saftig SHL lön.
Det är värt en hel del risktagande, tycker jag, att han bevisar det hos oss och inte hos något annat lag.
Vi måste förstå att vi inte har råd med de allra bästa, men vi måste chansa litet för att få de som har potential att bli bäst. Inget av de namn vi hittills sajnat har peakat sin karriär ännu. Inte Nisse heller. Vi måste bygga nästa års trupp på killar som är på väg upp då vi inte har råd att skaffa de som redan är på topp.
Det är som med aktier. De ska köpas innan företaget går bra, om man ska tjäna på uppgången, när företagets värde stiger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SkönaDjurgårn »

sPTNC skrev:
Högström däremot. HAN är grymt bra i PP och dessutom i mitt tycke vassare på det defensiva än Nisse.
Visst, jag gillar Nisse, verkligen, men han har mycket att bevisa för att förtjäna en saftig SHL lön.
+1
Amen!
+2
Så otroligt mycket snack om Nisse som är knappt hälften så bra som Högström (fast annan kontraktssituation iof). Nisse efter skadan var sämsta back i mina ögon. Innan? Helt okej.

Ny Mange J? Haha...
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SkönaDjurgårn skrev:
sPTNC skrev:
+1
Amen!
+2
Så otroligt mycket snack om Nisse som är knappt hälften så bra som Högström (fast annan kontraktssituation iof). Nisse efter skadan var sämsta back i mina ögon. Innan? Helt okej.

Ny Mange J? Haha...
+3

Fullständigt livsfarligt att kasta upp för mycket pengar på en back som Nils, som knappt kan spela försvarsspel.
Låt han tjäna sina cash i Modo..
Spela fult
difanda

Inlägg av difanda »

diftobbe89 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
sPTNC skrev:
+1
Amen!
+2

Ny Mange J? Haha...
+3

Fullständigt livsfarligt att kasta upp för mycket pengar på en back som Nils, som knappt kan spela försvarsspel.
Nisse ledde vår interna poängliga innan sin skada. Då hade ha visat hela säsongen hur pass bra han är under typ 40 matcher. Högström har gjort det mycket bra men bara spelat typ 15 matcher i DIF. Tror att båda kommer att vara värda att ha med till SHL. Inget som säger i nuläget att den ena kommer lyckas bättre än den andra i SHL, tycker jag iaf.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Frågan är var Nisse ska in någonstans i så fall. Vi har värvat Deilert och hade sedan tidigare Högström på kontrakt så jag ser inte att vi behöver ytterligare en offensiv back. Jag vill se backar som är erkänt duktiga i egen zon framför allt för det är där vi behöver förstärka just nu.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Nisse har dock klart större potential än Högström. Inget snack om vad Högström tillförde, det var magi. Men samtidigt var både han och laget inne i ett jävla flyt, och då kan vem som helst få en period med produktion på en nivå som dom bara drömt om.

Jag säger inte att Högström är dålig, för det är han verkligen inte. Men han har än mycket att bevisa, och steget till SHL kan bli väldigt stort, kanske för stort för Marcus. Jag hoppas jag har fel, men jag är ganska övertygad om att Nisse kommer att göra betydligt bättre ifrån sig sett över en hel säsong i SHL.
Båda har en stor potential, men Nisse känns mer redo för att ta det stora steget inför nästa säsong.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Holm Holm Holm!!
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan själv omöjligen se oss ha Nisse, Högström och Deilert i vår backbesättning kommande säsong.

Hade själv föredragit Nisse framför Deilert, men det finns ingen anledning att ge sig in i en budstrid om spelaren om MoDo är villiga att öppna plånboken.

Så stor skillnad är det inte på dessa båda spelare däremot tror jag att Nisse har högre potential. Om han sedan kommer att få ut den eller inte ör en annan historia.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

difanda skrev:
diftobbe89 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
sPTNC skrev:
+1
Amen!
+2

Ny Mange J? Haha...
+3

Nisse ledde vår interna poängliga innan sin skada. Då hade ha visat hela säsongen hur pass bra han är under typ 40 matcher. Högström har gjort det mycket bra men bara spelat typ 15 matcher i DIF. Tror att båda kommer att vara värda att ha med till SHL. Inget som säger i nuläget att den ena kommer lyckas bättre än den andra i SHL, tycker jag iaf.
Men vad ska vi med ytterligare en offensiv back till? Som förmodligen kräver endel i lön.
Nils har en grym offensiv sida i sig, absolut. Men han är lika tokusel i egen zon och en svag närkampspelare.

Vi har ju redan Högström, Deilert. Två Potentiella pp-backar, behövs inte fler offensiva kort bakåt, jag vill att våra backar i första hand ska kunna försvara sig med tanke på att vi förmodligen kommer vara ett bottenlag i SHL till skillnad mot HA. Och då är inte Nils den första jag tänker på ska in i truppen.

Förläng med Holm, plocka in två klassbackar och låt en av våra tre stjärnskott i Englund, Norell, AOM slåss om den sista platsen. Bra så
Spela fult
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

android skrev:Holm Holm Holm!!

Precis! Också tänkt mycket på honom och ser honom som en kugge i vår bakbesittning många år framöver.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Höll ett extra öga på Högström under kvalserien och jag skulle inte definiera honom som endast en offensiv back.

Högström är enligt min uppfattning skicklig i defensiv zon. Skulle definiera honom som en tvåvägsback och han skulle kunna lira tillsammans med en annan offensiv back. Utan att backparet blir en risk bakåt.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Känslan när man vaknar upp imorgon, sätter på kaffe och surfar in på difhockey: "Urbom och Tellqvist är klara för DIF, back förlänger" *KLICK* "Holm klar för ytterligare två säsonger i Djurgården"

A man can dream
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Enligt MrMadhawk ska rykten ha placerat Andreas Falk i FBK.

Vore synd, hade gärna sett Falk i DIF.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Förstår inte alls hypen kring Holm.

Har svårt att se storheten i spelaren helt enkelt.

Hoppas innerligt att jag har fel, men jag har förtvivlat svårt att se han hålla i SHL.
Låst