Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lynxlynx skrev:
SirDIFalot skrev:
Lynxlynx skrev:Ang. sponsorer skulle faktiskt Red Bull funka bra till färgschemat, men de verkar ju bara sponsra om de får köpa upp hela namnet/laget... Hur låter Red Bull Djurgården?
Ingen kommer gå på att du var allvarlig med det där.

Haha, nä angående namnet var jag inte seriös någonstans. Men jag håller fast vid att en röd tjur på den blå tröjan hade varit snyggt. Typ på axlarna.
Vi är nåt på spåren här, Så kan man dessutom addera:
Istället för det gamla "Burger King-flammorna" från 2003 på ärmarna skulle man kunna ha tjurens testiklar, liksom hängandes som en klase från axelkåpan ner mot armvecket.

Mäktigt!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev: "Burger King-flammorna" från 2003
Jag käkade på Burger King på odengatan idag. Big king XXL och en diet coke. BK får gärna sponsra DIF för min del..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:OM vi väljer att behålla Högström och Nisse har vi där våra offensiva backar enligt mig.

Vi kommer tampas i botten av serien och då behöver vi lite stygga defensiva backar av kvalité in.

Tre offensiva backar låter ohyggligt onödigt.
Man behöver väl inte placera backar i offensiva eller defensiva fack. Tycker varje Högström eller Nils är renodlade offensiva backar direkt. Sen vore det ju trevligt med åtminstone en PP-back utifrån som har visat att han håller på högre nivå än i HockeyAllsvenskan. Det är väl absolut inte omöjligt att varken Högström eller Nils spelar PP för oss nästa år men ändå är en del av laget.
Sorry Sir, nu kategoriserar jag väl bara mer men det tål du säkert. :wink:

Det gör jag eftersom jag alltid bedömer backar utifrån det "perfekta", en komplett tvåvägsback #.

För mig är Högström en modern back, eller om man så vill en tvåvägsback.
Bra defensiv, duktig på att passa och har även fina offensiva kvalitéer.
Sådana är drömmen och bra lag har ofta övervägande sådana i uppställningen.

Nisse skulle behöva bli starkare i defensiven även om han sällan går bort sig helt. Lite vek i närkamperna.

Men jag delar Kall-El´s uppfattning, med Nisse och Högström har vi goda PP-förutsättningar.
Får vi in någon av Ahnelöv eller Fernholm kan de också finnas med i någon uppställning.

# Mina top 3 backar så länge jag följt DIF ger exempel på hur jag ser på den perfekta backen.
- Thomas Eriksson
- Ragge
- Daniel T
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Kall-El skrev:Förstår inte hur namn som Hannula ens kan nämnas som alternativ här.

Killen fungerar i bra lag som har flow då kan han göra poäng.

Kan tänka mig att en Hannula i SAIK skulle kunna vara en livsfarliga kombination, men för oss som kommer få kriga för varje pinne känns det som en helt galen värvning.

En spelare som enligt mig är 100% beroende av sin omgivning för att lyckas och knappast gör andra spelare bättre. Dessutom skulle jag se det som en sjuk felprioritering att satsa ordentligt med pengar på en forward. Dessa pengar bör läggas på målvakt, backar och centrar.

Ungefär samma uppfattning har jag för övrigt kring Widing, även om jag ser honom i ett lite mindre negativt ljus då han inte hoppat runt bland 45 olika föreningar i jag på cash.
Hannula tror jag inte jag vill se heller i klubben, såg även mycket negativa kommentarer om Fernholm på AB också. Eller om dessa kanske anspelade mer på AB´s framställning om honom som en återvändande DIF-hjälte.

Hua, hemska tanke, Widing. Nej tack! på den. Det misstaget har vi gjort förr.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Om det inte blir nått med Tellan , så finns Niklas Svedberg på marknaden.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

robin_dif skrev:Om det inte blir nått med Tellan , så finns Niklas Svedberg på marknaden.
Är väl okej. Det första jag börjar tänka på när jag hör hans namn är:
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte sjutton slår väl någon back egentligen Ragge?

Den backen hade allt i mitt tycke både offensiven och defensiven samt ledaregenskaper.

Sedan tycker jag högst personligen att en back som Micke Magnusson alltid glöms bort. Ruskigt underskattad enligt mig.

Skall vi gå vidare med spelare som Nisse och Högström menar i alla fall jag att dessa måste få spela PP för det är där deras styrkor ligger. Om de inte skall spela i den spelformen finns det då någon mening med att behålla dem i truppen?

I övrigt känns det som att pålitliga defensiva backar ständigt underskattas till förmån för offensiva diton.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Mattias_87 skrev:
robin_dif skrev:Om det inte blir nått med Tellan , så finns Niklas Svedberg på marknaden.
Har för mig att han varit rätt grisig mot oss fler gånger, men en duktigt målvakt, i bra ålder och även fostrad i klubben.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:
Eller
Alternativt

Men visst, en bra målvakt med band till DIF.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Svedberg är för bra för att vända hem.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Tänkte väl precis som många andra att jag ska slänga in en laguppställning jag vill se nästa år, blir ju ofta en blandning som mer ser ut som ett drömlag än ett realistiskt lag. Men ska försöka att göra det så realistiskt det går.

Målvakter:
Tellan
Mattsson

Tellan som första målvakt som kan stå mycket matcher och även lära Mattsson en hel del. Mattson var faktiskt inte så dålig i det matcher han stod förra säsongen och kan säkert utvecklas grymt med Tellan som läromästare. Se bara hur bra det gick för Tellan när Söderström stod i mål hos DIF.

Backar:
Ahnelöv - Högström
Ny (Fernholm?) - Nisse
Holm - Norell
Englund - Falk/Junior

En helt okej backuppställning, hade gärna tagit in en tuff defensiv klippa men för tillfället kommer jag inte på någon, dessutom tror jag både Fernholm och Ahnelöv kan ta den rollen bra och ha mycket istid. Urbom skulle absolut vara intressant om han är villig att spela i DIF och vi har råd med honom.

Forwards:

Ny - Andreas Engqvist (?) - Ny
Guter - Ny - Sörenssen
Heinerö - Ljungh - Saviano
Hank - Honken - Ahlén
Extra: Nystrom, Nyberg och Berglund.

Forwardssidan är nog det som är svårast att få ihop. Andreas Engqvist är ju mer en drömvärvning men faktum är att vi är i stort behov av en stabil första center och om Ante vill komma hem ska vi ta emot han med öppna armar. Sen behöver han två bra forwards vid sin sida.

I andra kedjan kanske många reagerar på varför jag har Guter, men faktum är att han och Sörenssen gick bra ihop och med rätt center tror jag båda dessa kan fortsätta utvecklas och bli riktigt bra ihop.

Tredjekedjan är enligt mig inga konstigheter. Heinerö & Saviano fungerade väldigt bra ihop och Ljungh är absolut tillräckligt bra för en roll som tredjecenter, dessutom kan han kliva upp som andracenter vid skador.

Fjärdekedjan är väl inte så mycket att snacka om, jag tror Hank - Honken - Ahlén kommer vara grymt bra även mot SHL lag och vi alla vet att de är riktigt tunga att möta.

Det betyder att Johner, Jakobs, Måns Krüger, Kallin, Sundberg får lämna/lånas ut. I Johners och Jakobs fall är det två spelare jag tycker mycket om, men som jag tyvärr inte anser är tillräckligt bra för att ta plats i top 6 och i andra roller gör de sig inte rättvisa. Då är det bättre att de får lämna. Krüger, Sundberg och Kallin samt juniorer kan vi låna ut till AS och ta tillbaka vid skador eller dylikt.

Helt klart är iaf att vi är i behov av två bra centrar och en grym första målvakt. Även om jag i min uppställning går emot mig själv skulle jag vilja se att DIF går emot sin värvningsfilosofi med att först och främst värva gamla DIF spelare. Att värva spelare som har spelat i DIF och är bra spelare är optimalt, men det finns spelare som aldrig har spelat i DIF som jag tror kan göra jobbet minst lika bra om inte bättre och då ska dessa spelare in istället.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel, särskrivningar eller dåligt formulerade meningar. Har haft en lång dag och är rätt trött nu på kvällskvisten.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det diskuteras en del om Jakobs, men jag tycker att ni glömt att ta in en faktor i ekvationen, nämligen det som nordamerikanerna skulle kalla för "clutch". Han var ganska bra i grundserien i Allsvenskan, men att kunna kliva fram som han gjorde när det gällde som allra mest är ju något som är otroligt värdefullt.

Nu är det ju som alltid en fråga om pengar, jag vet inte vad vi har för budget och vad Jakobs vill ha i betalt, men kräver han en rimlig peng så är jag absolut beredd att ge honom en chans i SHL.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Vilken balja av Ahnelöv. Hoppas Challe sitter och tittar!
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av pulverapa »

Mattebo skrev:Vilken balja av Ahnelöv. Hoppas Challe sitter och tittar!
Nu hänger jag inte med?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
Mattebo skrev:Vilken balja av Ahnelöv. Hoppas Challe sitter och tittar!
Nu hänger jag inte med?
Landslagets plojturnering.
Expert.
Låst