SirDIFalot skrev:Kall-El skrev:OM vi väljer att behålla Högström och Nisse har vi där våra offensiva backar enligt mig.
Vi kommer tampas i botten av serien och då behöver vi lite stygga defensiva backar av kvalité in.
Tre offensiva backar låter ohyggligt onödigt.
Man behöver väl inte placera backar i offensiva eller defensiva fack. Tycker varje Högström eller Nils är renodlade offensiva backar direkt. Sen vore det ju trevligt med åtminstone en PP-back utifrån som har visat att han håller på högre nivå än i HockeyAllsvenskan. Det är väl absolut inte omöjligt att varken Högström eller Nils spelar PP för oss nästa år men ändå är en del av laget.
Sorry Sir, nu kategoriserar jag väl bara mer men det tål du säkert.
Det gör jag eftersom jag alltid bedömer backar utifrån det "perfekta", en komplett tvåvägsback #.
För mig är Högström en modern back, eller om man så vill en tvåvägsback.
Bra defensiv, duktig på att passa och har även fina offensiva kvalitéer.
Sådana är drömmen och bra lag har ofta övervägande sådana i uppställningen.
Nisse skulle behöva bli starkare i defensiven även om han sällan går bort sig helt. Lite vek i närkamperna.
Men jag delar Kall-El´s uppfattning, med Nisse och Högström har vi goda PP-förutsättningar.
Får vi in någon av Ahnelöv eller Fernholm kan de också finnas med i någon uppställning.
# Mina top 3 backar så länge jag följt DIF ger exempel på hur jag ser på den perfekta backen.
- Thomas Eriksson
- Ragge
- Daniel T