Medlemskap - Bli medlem/Förnya

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Medlemskap - Bli medlem/Förnya

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Vilket mervärde att få hjälpa till att städa hovet :).

Annars bra. Vilken uppryckning!
Det finns folk som älskar att städa! :) (jag är inte en av dem, men skulle nog tycka det vore jäkligt kul att få kuta omkring på Hovet och hjälpa till ändå. Man får se rätt så unika grejer)

Att utveckla medlemskapet och göra det mer personligt vore riktigt roligt för det tror jag skulle ge många fler medlemmar. En distanserad klubb, en kall klubb, ger inget sug efter medlemskap. Då blir det bara vi som vill skänka 400kr som blir medlemmar. Det räcker inte.

Det finns så mycket man kan göra för att engagera. Pensionärsmedlemmar i DIF Hockey kan träffas och spela boule. Bowla. Spela badminton. Testa pilbågsskytte. Eller vad som nu kan tänkas passa.

* TV-spels-helg för medlemmar i DIF-lokal där man lirar NHL201X och har turnering. Vinnaren får signerat Playstation 4. Kostar 300/500kr. Snacks ingår. Spelare från laget medverkar.

Det är ju egentligen bara fantasin som sätter stopp här. Att sedan välja ut görbara saker är en annan grej. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Någon som bör finnas är att medlemmar får förtur att välja plats som säsongare för dom som inte finns lediga eller valt att inte förlänga sina kort. En del vill ju hellre sitta vid trappan om man vet att man ofta kommer precis innan matchstart. Såna småsaker som kan sporra en att bli medlem.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Magnutz skrev:Jag tycker min attityd är bra. Jag anser att man ska vara medlem. Jag anser att det ingår i "paketet". Sen köper jag att min åsikt i detta inte delas av alla, men jag tycker så.

Det låter som en bra idé att se över hur medlemskapet kan förändras för att få in fler medlemmar och öka effekten av funktionen. Jag tycker inte att det ska ingå tidning eller annat som skapar kostnader. Däremot kan olika medlemskapsnivåer vara en väg att gå.

Andra utvecklingsbara tankar jag stormade fram:

Medlemsbonus-system:

* Ge rabatt på att spela kundhockey
* Utlottning av lite utrustning från A-laget. Klubbor etc. Signerat.
* Samarbeta med nån golfbana som ger greenfee-rabatt
* En medlemsdag på Hovet
* Ät på Hyllan för halva priset 2ggr/säsong
* Träna med laget - Den träningsvillige medlemmen erbjuds att följa med laget på en dags fys. paket med drickyoghurt och banan 300kr eller 500kr? eller något liknande.
* Den foto-intresserade medlemmen får vara med under lagfotograferingen och ta några foton. Sigenrade foton ingår. 300/500kr
* Medlemskväll - matchdag - Sportchef och lagkapten träffar medlemmarna på Hyllan/VIPen och pratar om läget
* Städdag - alla medlemmar får komma och vara med och röja på Hovet efter säsongen.
* DIF-medlemskryssning.
* Engagera medlemmar i arbetet kring klubben. Det finns massor av kraft att hämta här.

Det går att göra mycket.
Jag skulle vilja lägga till ett par enkla saker som inte heller borde kosta direkt mycket pengar och som eventuellt skulle kunna locka fler till att köpa medlemskort. Ge medlemmarna exklusiva web-streams med spelare och ledare där dessa utfrågas och eller får diskutera olika frågor. Låt dessutom medlemmarna få möjlighet att ställa sina frågor också.

Medlemmar borde också ha möjlighet att se olika former av medlemsmöten via stream.

I förlängningen skulle jag också vilja se en möjlighet att u20 lagets hemmamatcher stremades ut till medlemmar.

Jag tror att denna typ av grejer kopplade till medlemskortet skulle locka mycket mer än någon 10% rabatt. Dessutom skulle det antagligen hjälpa till att minska ner det stor glapp som just nu råder mellan själva föreningen och dess "fans - medlemmar".
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:
Magnutz skrev:Jag tycker min attityd är bra. Jag anser att man ska vara medlem. Jag anser att det ingår i "paketet". Sen köper jag att min åsikt i detta inte delas av alla, men jag tycker så.

Det låter som en bra idé att se över hur medlemskapet kan förändras för att få in fler medlemmar och öka effekten av funktionen. Jag tycker inte att det ska ingå tidning eller annat som skapar kostnader. Däremot kan olika medlemskapsnivåer vara en väg att gå.

Andra utvecklingsbara tankar jag stormade fram:

Medlemsbonus-system:

* Ge rabatt på att spela kundhockey
* Utlottning av lite utrustning från A-laget. Klubbor etc. Signerat.
* Samarbeta med nån golfbana som ger greenfee-rabatt
* En medlemsdag på Hovet
* Ät på Hyllan för halva priset 2ggr/säsong
* Träna med laget - Den träningsvillige medlemmen erbjuds att följa med laget på en dags fys. paket med drickyoghurt och banan 300kr eller 500kr? eller något liknande.
* Den foto-intresserade medlemmen får vara med under lagfotograferingen och ta några foton. Sigenrade foton ingår. 300/500kr
* Medlemskväll - matchdag - Sportchef och lagkapten träffar medlemmarna på Hyllan/VIPen och pratar om läget
* Städdag - alla medlemmar får komma och vara med och röja på Hovet efter säsongen.
* DIF-medlemskryssning.
* Engagera medlemmar i arbetet kring klubben. Det finns massor av kraft att hämta här.

Det går att göra mycket.
Jag skulle vilja lägga till ett par enkla saker som inte heller borde kosta direkt mycket pengar och som eventuellt skulle kunna locka fler till att köpa medlemskort. Ge medlemmarna exklusiva web-streams med spelare och ledare där dessa utfrågas och eller får diskutera olika frågor. Låt dessutom medlemmarna få möjlighet att ställa sina frågor också.

Medlemmar borde också ha möjlighet att se olika former av medlemsmöten via stream.

I förlängningen skulle jag också vilja se en möjlighet att u20 lagets hemmamatcher stremades ut till medlemmar.

Jag tror att denna typ av grejer kopplade till medlemskortet skulle locka mycket mer än någon 10% rabatt. Dessutom skulle det antagligen hjälpa till att minska ner det stor glapp som just nu råder mellan själva föreningen och dess "fans - medlemmar".
Ja, det vore ju något! Att streama olika events vore guld.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Och teknologin för detta måste rimligtvis finnas redan eftersom fotbollen håller på med detta och har så gjort ett bra tag.

Dessutom borde det vara hyfsat enkelt att få eventuella praktikanter sugna på att jobba med denna typ av uppgifter.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Juniorernas matcher sänds på livearena. Antar att DIF har signat något avtal där.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Diskussionen bör inte handla om hur vi som redan är medlemmar ska få ut mer av medlemskapet, utan hur man kostnadseffektivt får nya medlemmar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Re: Sv: Medlemskap - Bli medlem/Förnya

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Diskussionen bör inte handla om hur vi som redan är medlemmar ska få ut mer av medlemskapet, utan hur man kostnadseffektivt får nya medlemmar.
Blir lite samma sak. Det som erbjuds medlemmar lockar nya.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
minalman skrev:Diskussionen bör inte handla om hur vi som redan är medlemmar ska få ut mer av medlemskapet, utan hur man kostnadseffektivt får nya medlemmar.

Nej. Det gäller att hitta det som gör att man går från att vara supporter till medlem.
Om man redan går på varje match, vad får jag ut av att också vara medlem?
Och hur hittar vi detta "något" som bara ska vara en engångskostnad och inte en kostnad som är för alltid och per varje medlem?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

minalman skrev:
Magnutz skrev:

Nej. Det gäller att hitta det som gör att man går från att vara supporter till medlem.
Och hur hittar vi detta "något" som bara ska vara en engångskostnad och inte en kostnad som är för alltid och per varje medlem?
då tror jag högst personligen att streams kan vara en smart väg att gå.

Detta borde rimligtvis locka folk att lösa medlemskortet samt då enklare att förmå redan befintliga medlemmar att förnya.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Bör inte alla som ej är medlem ställa sig tanken nu, är det inte dags att bli det i världens finaste förening. Sen vi som är medlemmar tar oss funderaren om det inte är på tiden/om man har råd att fixa Ständigt medlemskap?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Henke_F skrev:Bör inte alla som ej är medlem ställa sig tanken nu, är det inte dags att bli det i världens finaste förening. Sen vi som är medlemmar tar oss funderaren om det inte är på tiden/om man har råd att fixa Ständigt medlemskap?
Eller att ni som "bara" är medlemmar fixar familjemedlemsskap. You never know liksom.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Henke_F skrev:Bör inte alla som ej är medlem ställa sig tanken nu, är det inte dags att bli det i världens finaste förening. Sen vi som är medlemmar tar oss funderaren om det inte är på tiden/om man har råd att fixa Ständigt medlemskap?
Ser det som en självklarhet att som Djurgårdare utanför Stockhoms området vara medlem, det känns lite som mitt sätt att bidra, härifrån.
Ringde kansliet och hörde mig för om ständigt medlemskap till mig, min grabb och min gudson men 18.000:- var lite väl mycket vid den tiden. Men det är som du säger... Alla vi ute på landsbyggden borde dra våra strån till stacken!!
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev: Nej. Det gäller att hitta det som gör att man går från att vara supporter till medlem.
Rullande lottning för matcher, två biljetter hemma och borta och vid bortamatch ingår resa+hotell.
Kostnadsmässigt så borde det gå plus i kassan om ett dylikt erbjudande lockar 2-300 nya medlemmar men det kanske det inte gör?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

JohanPez skrev:
Eller att ni som "bara" är medlemmar fixar familjemedlemsskap. You never know liksom.
Du menar i förebyggande syfte även om man är singel utan några barn? ;)
Nja, tror nog ständigt är min grej då. Skall bara se efter om det rymms i säsongsbudgeten.

Medlem har man väl varit så pass länge att man säkerligen har betalat mer än om man blivit ständig medlem direkt, men tror nog vårt kära DIF behöver en klumpsumma nu mer än någonsin.
Skriv svar