Medlemskap - Bli medlem/Förnya

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Medlemskap - Bli medlem/Förnya

Inlägg av Magnutz »

Jag vill bara slå ett slag för att samtliga som är Djurgårdare också blir medlemmar i vår förening.

Det kostar inte speciellt mycket. Jag betalar 350kr per år. http://www.difhockey.se/medlem

Jag anser att alla Djurgårdare ska vara medlem i klubben! Inget snack!
Bli medlem

Visa var hjärtat hör hemma bli medlem i Djurgårdens IF Ishockeyförening.

Fyll i ansökan om medlemskap redan idag på internet.

Medlemskapet gäller i 12 månader. Ungdomar under 18 år måste ha målsmans tillstånd för att ansöka om medlemskap.

Medlemsinformation
Medlemskapet gäller från den dag vi får din betalning och ett år framåt.
Medlemsavgift:
Ungdomar t.o.m. 17 år, 200 kr
Vuxna, 350 kr
Familjer, 500 kr
Ständigt medlemskap, 3000 kr.

Alla nya medlemmar får ett välkomstbrev som innehåller ett diplom och medlemskort.

Så blir du medlem
Skicka in dina uppgifter via länken nedan.
Sätt in medlemsavgiften på plusgiro 10 78 89-8 ange namn och personnummer.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Medlemsskap - Bli medlem/Förnya

Inlägg av Mattias_87 »

Håller faktiskt med om det. Dock så känner jag ingen direkt anledning till att bli medlem då jag köper säsongskort och har inte planer på att sluta med det. Ett medlemskap ger mig egentligen inte så mycket. Dock har jag funderat på ett ständigt medlemskap ett bra tag. Kanske ska jag slå till på det inför nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Min säsongskortskompis blev medlem när vi fortfarande var kvar i Elitserien. Han har inte fått sitt medlemskort än, trots att han har hört av sig upprepade gånger och varje gång blivit lovad att de snart ska fixa det. Det gör inte mig så sugen ...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Tycker egentligen att medlemskap ska ingå i säsongskortsköp..
Magnutz

Sv: Medlemsskap - Bli medlem/Förnya

Inlägg av Magnutz »

Ja i säsongskort borde det ingå.

Fick mitt nya medlemskort supersnabbt!
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Túrin Turambar skrev:Min säsongskortskompis blev medlem när vi fortfarande var kvar i Elitserien. Han har inte fått sitt medlemskort än, trots att han har hört av sig upprepade gånger och varje gång blivit lovad att de snart ska fixa det. Det gör inte mig så sugen ...
Underligt. För mig tog det bara ett par veckor.

Mitt går ut i april. Ska förnya direkt. Fyller ju arton två veckor innan så får privilegiet att betala 150 kronor mer än senast! :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Túrin Turambar skrev:Min säsongskortskompis blev medlem när vi fortfarande var kvar i Elitserien. Han har inte fått sitt medlemskort än, trots att han har hört av sig upprepade gånger och varje gång blivit lovad att de snart ska fixa det. Det gör inte mig så sugen ...
Sen ska det väl inte hänga på om du får plastkortet eller inte. Om man ringer/mailar Stefan Traav kan jag nog fan garantera att platskortet kommer ögona böj.

Hur som helst. Ska man sitta och gapa och ha åsikter om vår förening tycker jag det är bra om man är medlem också.

Sen stöttar vi tillsammans föreningen med 350kr/medlem och år. Inte mycket om man bara ser 350kr som ett enskilt belopp men om 20 000 personer (bara ett räkneexempel) betalar in det blir det ju pengar.

Bli medlem.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:Håller faktiskt med om det. Dock så känner jag ingen direkt anledning till att bli medlem då jag köper säsongskort och har inte planer på att sluta med det. Ett medlemskap ger mig egentligen inte så mycket. Dock har jag funderat på ett ständigt medlemskap ett bra tag. Kanske ska jag slå till på det inför nästa säsong.
Varför har du en Medlemsgrunka på din profilbild om du nu inte är medlem? :wink:

Självfallet borde alla bli medlemmar, speciellt nu när vi harvar i den här skitserien där intäkterna är lägre.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Magnutz skrev:
Sen ska det väl inte hänga på om du får plastkortet eller inte. Om man ringer/mailar Stefan Traav kan jag nog fan garantera att platskortet kommer ögona böj.

Hur som helst. Ska man sitta och gapa och ha åsikter om vår förening tycker jag det är bra om man är medlem också.

Sen stöttar vi tillsammans föreningen med 350kr/medlem och år. Inte mycket om man bara ser 350kr som ett enskilt belopp men om 20 000 personer (bara ett räkneexempel) betalar in det blir det ju pengar.

Bli medlem.
Absolut. Jag håller helt med dig principiellt sett och jag tänker nog bli medlem ändå även om jag inte är den som gapar högst om hur föreningen ska skötas. ;)

Dock är jag rätt säker på att han har hört av sig till Stefan Traav två gånger utan resultat.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jag har kommit på att det är väldigt bra att pröjsa ett medlemskap åt en kompis (som kallar sig djurgårdare iaf) eller familjemedlem och sedan ge det som födelsedagspresent eller julklapp. Detta är ju asbra på massor av sett eftersom:
Nr 1) DIF får mer pengar och medlemmar.
Nr 2) jag slipper tänka ut någon tråkig present och känner med glädje att mina pengar går till något bra.
Nr 3) denna medlem kommer förmodligen/kanske pröjsa medlemskapet även nästa år.

Ett hett tips är att ge ständigt medlemskap till någon som fyller jämt eller tar studenten, eller gör något annat kul. Jag gav yngsta brorsan ständigt medlemskap när han fyllde 18 tex.
Gode

Inlägg av Gode »

Magnutz skrev:

Bli medlem.
Stämmer. Fick vänta lite för länge i våras på kortet, och fick dessutom någon annans kort när det väl kom. Mailade och en/två veckor senare kom det.

Ska givetvis förlänga det i år, har varit rätt trevligt med möjligheten att boka biljetter före alla andra vissa matcher..
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Självklart att lösa medlemskap om man är Djurgårdare! 350 kronor för ett helt år tror jag nog de flesta har råd med. Många bäckar små...
Jag betalade in mitt medlemskap i onsdags och redan igår kom kortet!! :D
Användarvisningsbild
Husmusen

Inlägg av Husmusen »

Guldkortet ligger varmt om hjärtat. :mrgreen:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vet att jag är ganska ensam om denna uppfattning, men tillskillnad från många andra tycker jag att 350 kronor är ganska mycket för "ett passivt medlemskap".

Med passiv menar jag här att du inte spelar för föreningen eller liknande kanske är bäst att tillägga. Eller att det inte finns lokaler du kan nyttja för träning osv. jämför här alltså med andra föreningar och kort sagt du får mer och bättre utskick från dessa. Personligen är jag inte överdrivet intresserad av rabatter och annan sådan skit utan jag vill ha exklusiva och bra utskick t ex genom tidningar och även hemsidan och här känner i alla fall jag att det finns väldigt mycket man kan jobba med. ( Utan att det behöver bli speciellt dyrt heller. )
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Vet att jag är ganska ensam om denna uppfattning, men tillskillnad från många andra tycker jag att 350 kronor är ganska mycket för "ett passivt medlemskap".

Med passiv menar jag här att du inte spelar för föreningen eller liknande kanske är bäst att tillägga. Eller att det inte finns lokaler du kan nyttja för träning osv. jämför här alltså med andra föreningar och kort sagt du får mer och bättre utskick från dessa. Personligen är jag inte överdrivet intresserad av rabatter och annan sådan skit utan jag vill ha exklusiva och bra utskick t ex genom tidningar och även hemsidan och här känner i alla fall jag att det finns väldigt mycket man kan jobba med. ( Utan att det behöver bli speciellt dyrt heller. )
Personligen ser jag medlemskapet som en slags sponsring till klubben snarare än något jag själv har nytta av. Speciellt i dessa kärva tider.
Skriv svar