Hyllningstråd till truppen 2013/2014
Re: Hyllningstråd till truppen 2013/2014
HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL HYLL!!!
VILKA HJÄLTAR!!
VILKA HJÄLTAR!!
2014-04-07, vad hände?
Så j*vla fantastiskt! tack för ni finns! och tack för att ni finns och tror på det ni gör när vi ibland tror att vi tappar tron. Så otrolígt fantastiskt!. Kommer vara bakis i jobbet imorgon. Värt det!.
Tack!
Tack!
Jag trodde på det här laget hela säsongen fram tills att Stefan gick bort. Jag är ledsen för att jag vek ner mig. Mitt djurgårdshjärta blödde. Älskar varenda en av er. TACK!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag ska vara ärlig; jag trodde inte på er. Det berodde dock aldrig på er spelare och ledare.
Det berodde på att möjligheten för mig att i mitt sinne sätta likhetstecken mellan "Djurgården Hockey" och "Framgång" varit oerhört förtryckt i flera års tid, vilket således över tid gjort att min dumma primathjärna ritat mönster som aldrig fanns, för att konstruera en (falsk) förklaring för min besvikelse.
Jag har aldrig varit gladare över att ha haft fel i hela mitt liv. Jag hoppas ni förstår vilken tjänst alla inom DIF Hockey gjort för mig personligen. Tack.
Det berodde på att möjligheten för mig att i mitt sinne sätta likhetstecken mellan "Djurgården Hockey" och "Framgång" varit oerhört förtryckt i flera års tid, vilket således över tid gjort att min dumma primathjärna ritat mönster som aldrig fanns, för att konstruera en (falsk) förklaring för min besvikelse.
Jag har aldrig varit gladare över att ha haft fel i hela mitt liv. Jag hoppas ni förstår vilken tjänst alla inom DIF Hockey gjort för mig personligen. Tack.
Säg den glädje som varar
Svårt att hylla nån enskild spelare lite extra, tycker vi går upp med ett underbart lagarbete där alla jobbar för varandra. Helt otrolig känsla detta är. Som sagt alla i laget ska hyllas och framförallt kanske hockeyns Per Messias Hasse Särkijärvi.
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Gillar er alla. Men jag älskar Honken, Hank och Sörensen. Tack!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ni är HJÄLTAR allihop! Det här betyder så otroligt mycket för Djurgården Hockey och för oss fans. Tack för att ni hjälpte klubben upp från skiten. Ni kommer alltid att vara riktiga Djurgårdslegender!
Jag är så jävla glad!
Jag är så jävla glad!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Lätt att bli euforisk över dagens seger, men den är så oerhört viktig. Ett guld är roligt och ärofyllt, men det ni gjort denna vår spelar oerhört stor roll för Djurgårn Hockeys framtid.
Honken, Ilove you!
Honken, Ilove you!
-
- Säsongskort: Ja
Jag tror inte någon av er förstår hur stor inverkan ni har på oss "vanliga människor"s liv.
Ni har gjort något så otroligt stort så jag vet inte ens vad jag ska säga.
Ni har gjort något så otroligt stort så jag vet inte ens vad jag ska säga.
25/4-2025
- Remy Lebeau
Detta lag kommer alltid ha en stor plats i alla Djurgårdares hjärtan!
Tack för att ni aldrig slutade tro på er själva!
Ni är hjältar och legendarer!
Tack för att ni aldrig slutade tro på er själva!
Ni är hjältar och legendarer!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Sitter här och gråter glädjetårar och har precis förstått vad som har hänt. Jag vill krama er. Jag älskar er. Tack!
Vilka hjältar ni är allihop!
Vilken säsong! Har haft allt man kunnat önska.
Är så sjukt glad just nu, kunde inte riktigt förstå vad som hände igår kväll men så sätter man sig ner o läser på forumet samt tittar på introfilmen och då kom tårarna...
Vill även skicka ett extra hyll till alla som dragit och hållit igång djurgårdshjälpen.
Tack vare er har vi alla fått vara delaktiga och det har hjälpt till att skapa en extra närhet till truppen, tack.
Även Zabel förtjänar cred, dels för att han la grunden men även för hela ET resan, tack Tony.
Nånstans vill jag även tro att ängeln Stefan hade ett finger med i spelet.
Önskar att du fått vara med o uppleva det här men vetskapen om att du får sitta och le i djurgårdshimlen gör mig varm om hjärtat.
Stort tack till laget och alla fans.
Det är vi som är djurgårdsfamiljen och ingen kan stoppa oss.
Vilken säsong! Har haft allt man kunnat önska.
Är så sjukt glad just nu, kunde inte riktigt förstå vad som hände igår kväll men så sätter man sig ner o läser på forumet samt tittar på introfilmen och då kom tårarna...
Vill även skicka ett extra hyll till alla som dragit och hållit igång djurgårdshjälpen.
Tack vare er har vi alla fått vara delaktiga och det har hjälpt till att skapa en extra närhet till truppen, tack.
Även Zabel förtjänar cred, dels för att han la grunden men även för hela ET resan, tack Tony.
Nånstans vill jag även tro att ängeln Stefan hade ett finger med i spelet.
Önskar att du fått vara med o uppleva det här men vetskapen om att du får sitta och le i djurgårdshimlen gör mig varm om hjärtat.
Stort tack till laget och alla fans.
Det är vi som är djurgårdsfamiljen och ingen kan stoppa oss.
ad majorem DIF gloriam
Sitter på tåget mot Göteborg. Halsduken bredvid mig, en trött jävla skog utanför fönstrena.
Jag har nog fortfarande inte fattat vad som hänt. Allt är så jävla surrealistiskt.
Känslan när man bara myste runt nere på isen, eller ännu hellre känslan när Sörensen trycker in 1-1. Vilket äckligt fruktansvärt jävla tryck vi skapade på läktaren. Vi gjorde vårt bästa från läktarplats, men igår var spelarna så stora att en skugga kastades över hela jävla hockeySverige. Det är en bragd på alla jävla sätt och vis ni genomfört i år.
Vilket jävla lag som helst kan vinna och gå upp om man är överlägsen och tajmar formtoppen. Ytterst, ytterst få kan göra den resan ni gjort. Det är ingen skräll vi bevittnade, för ni hade hela Sveriges press på er under hela säsongen. Djurgården är alltid favoriter, vi kan aldrig smyga i bakgrunden. Ändå ändå lyckas ni gång på gång göra det omöjliga och resa er från de uträknades hål.
Har Djurgården som klubb någonsin varit i ett så kritiskt läge, med tanke på ekonomi och förutsättningar inför nästa säsong? Har Djurgården någonsin konkurrerat på så dåliga villkor gentemot övriga kommunSverige?
Det här är hjälteskap. Återigen - vem som helst kan prestera när det går enkelt. Bara riktiga jävla hjältar kan leverera på detta vis när det behövs som allra, allra mest.
Till varenda en som varit en kugge i det här bygget - spelare, ledare, kansli, funktionärer, säsongare - TACK. Djurgården är tillbaka.
Du är med oss överallt, Stefan.
Jag har nog fortfarande inte fattat vad som hänt. Allt är så jävla surrealistiskt.
Känslan när man bara myste runt nere på isen, eller ännu hellre känslan när Sörensen trycker in 1-1. Vilket äckligt fruktansvärt jävla tryck vi skapade på läktaren. Vi gjorde vårt bästa från läktarplats, men igår var spelarna så stora att en skugga kastades över hela jävla hockeySverige. Det är en bragd på alla jävla sätt och vis ni genomfört i år.
Vilket jävla lag som helst kan vinna och gå upp om man är överlägsen och tajmar formtoppen. Ytterst, ytterst få kan göra den resan ni gjort. Det är ingen skräll vi bevittnade, för ni hade hela Sveriges press på er under hela säsongen. Djurgården är alltid favoriter, vi kan aldrig smyga i bakgrunden. Ändå ändå lyckas ni gång på gång göra det omöjliga och resa er från de uträknades hål.
Har Djurgården som klubb någonsin varit i ett så kritiskt läge, med tanke på ekonomi och förutsättningar inför nästa säsong? Har Djurgården någonsin konkurrerat på så dåliga villkor gentemot övriga kommunSverige?
Det här är hjälteskap. Återigen - vem som helst kan prestera när det går enkelt. Bara riktiga jävla hjältar kan leverera på detta vis när det behövs som allra, allra mest.
Till varenda en som varit en kugge i det här bygget - spelare, ledare, kansli, funktionärer, säsongare - TACK. Djurgården är tillbaka.
härligt boys!! en stor dag för alla djurgårdare! Ta en välförtjänt semester och ladda batterierna och mosa på i SHL nästa sässe!!:))