Medlemskap - Bli medlem/Förnya
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Medlemskap - Bli medlem/Förnya
Har tappat bort både mitt kort och minnet över när jag förnyade så tar det säkra före det osäkra och förnyar. Det är en PLIKT att vara medlem i DIF Hockey.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Vart medlem för mer än 2v sen, har fortfarande inte fått något kort osv?
Verkar inte som om det går allt för fort med det dära

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- BaronVonDif
Sv: Re: Medlemskap - Bli medlem/Förnya
Det är lika lång tid mellan medlemskort-utskick som mellan spelar värvningar tyvärr .medu82 skrev:Vart medlem för mer än 2v sen, har fortfarande inte fått något kort osv?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Jag kom på detta förföra året långt in på hösten, hörde då av mig och hade det på posten 2 dagar senare. Ring eller maila dem om du tänkt använda det till något inom en snar framtid.medu82 skrev:Vart medlem för mer än 2v sen, har fortfarande inte fått något kort osv?
-
Haha ja det verkar inte bättreBaronVonDif skrev:Det är lika lång tid mellan medlemskort-utskick som mellan spelar värvningar tyvärr .medu82 skrev:Vart medlem för mer än 2v sen, har fortfarande inte fått något kort osv?

Nja, ska väl inte använda det till något förutom att man gärna vill få det man har betalat för (vart mest medlem för att faktiskt stötta till med lite pengar när föreningen verkar gå så dåligt...)JohanPez skrev:Jag kom på detta förföra året långt in på hösten, hörde då av mig och hade det på posten 2 dagar senare. Ring eller maila dem om du tänkt använda det till något inom en snar framtid.medu82 skrev:Vart medlem för mer än 2v sen, har fortfarande inte fått något kort osv?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Djurgårdare sedan barnsben trots att jag kommer från Hälsingland där de verkar finnas någon oskriven lag att hålla på Brynäs eller Leksand("norrlandslag" går också bra). När vi åkte ur elitserien mådde man allmänt piss och som att det inte vore nog med elände så vann Brynäs SM-guld och man fick höra en hel del hemma.. Men efter någon vecka köpte jag mitt medlemskap och har förnyat det i år! Kämpa!
”Det är stort, så jävla stort. Det är det största jag har gjort i mitt liv.” -Michael Holmqvist
Vill bara be er alla att bli medlemmar om ni inte redan är det.
Det kostar nästan inget men gör skillnad.
Medlemskapet gäller från den dag vi får din betalning och ett år framåt.
Medlemsavgift:
Ungdomar t.o.m. 17 år, 250 kr
Vuxna, 400 kr
Familjer, 600 kr
Ständigt medlemskap, 5000 kr.
/Mange
Medlemsavgift:
Vuxna, 400 kr
Familjer, 600 kr
/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Uppgraderade till ständig medlem i söndags till minne av Stefan utan att veta vem han var!
I måndags får jag reda på vem det var som misshandlats till döds och jag och Myggans vägar har ibland korsats i arbetslivet, fy fan så tungt, det blev hux flux jävligt nära, inte något som man bara läser i tidningar om "andra"! Kommer ihåg Myggan som den glada bullriga typen med stort Djurgårdshjärta, alltid Djurgårdsmössan på, bokstavligen!
Om du inte är medlem så gå med i Sveriges finaste förening om du kallar dig Djurgårdare, du behövs, både du och medlemsavgiften!
I måndags får jag reda på vem det var som misshandlats till döds och jag och Myggans vägar har ibland korsats i arbetslivet, fy fan så tungt, det blev hux flux jävligt nära, inte något som man bara läser i tidningar om "andra"! Kommer ihåg Myggan som den glada bullriga typen med stort Djurgårdshjärta, alltid Djurgårdsmössan på, bokstavligen!
Om du inte är medlem så gå med i Sveriges finaste förening om du kallar dig Djurgårdare, du behövs, både du och medlemsavgiften!
Jag vill nog mena att 400 kronor är rätt mycket för ett medlemskap.Magnutz skrev:Vill bara be er alla att bli medlemmar om ni inte redan är det.
Medlemsavgift:
Vuxna, 400 kr
Familjer, 600 kr
/Mange
De flesta andra föreningar jag stödjer ligger på en kostnad på runt 200 kronor.
Sedan hänger det naturligtvis på vad man får av medlemskapet också kanske skall tilläggas.
Vad får man egentligen från hockeyn? Jag är medlem endast för att stödja idag. Ibland kan man köpa ut plåtar också. Skulle gärna se en medlemstidning ett par gånger om året eller liknande.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att 400 kronor är rätt mycket för ett medlemskap.Magnutz skrev:Vill bara be er alla att bli medlemmar om ni inte redan är det.
Medlemsavgift:
Vuxna, 400 kr
Familjer, 600 kr
/Mange
Sedan hänger det naturligtvis på vad man får av medlemskapet också kanske skall tilläggas.
Född till sportchef.
- minalman
Medlemskap är för att man vill vara medlem i en förening. Avgiften är en del i föreningens inkomster för att täcka utgifterna för verksamheten. Vår verksamhet är att spela hockey, inte ge ut tidningar. Kan en medlemstidning göra att tillräckligt många fler betalar medlemsavgift eller att annonsintäkter (som inte kannibaliserar på andra sponsorintäkter) är större än utgivningskostnaderna så vore det väl kul med en blaska.android skrev:Vad får man egentligen från hockeyn? Jag är medlem endast för att stödja idag. Ibland kan man köpa ut plåtar också. Skulle gärna se en medlemstidning ett par gånger om året eller liknande.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att 400 kronor är rätt mycket för ett medlemskap.Magnutz skrev:Vill bara be er alla att bli medlemmar om ni inte redan är det.
Medlemsavgift:
Vuxna, 400 kr
Familjer, 600 kr
/Mange
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlemmar får 10% rabatt i Butiken.
Det är inte det viktiga. Det viktiga är att vi visar vårt stöd. Och att klubben får in pengar. Det blir MYCKET pengar om vi har många medlemmar.
Fråga inte vad Djurgårdens IF kan göra för dig - Fråga vad Du kan göra för Djurgårdens IF. Så ser jag det. Vi behövs, vi medlemmar.
Det är inte det viktiga. Det viktiga är att vi visar vårt stöd. Och att klubben får in pengar. Det blir MYCKET pengar om vi har många medlemmar.
Fråga inte vad Djurgårdens IF kan göra för dig - Fråga vad Du kan göra för Djurgårdens IF. Så ser jag det. Vi behövs, vi medlemmar.
Magnutz skrev:Medlemmar får 10% rabatt i Butiken.
Rätt trist attityd från er båda, ingenting som kommer driva något framåt direkt. Ni missar även det väsentliga i att man får rösträtt i medlemsfrågor. Jag är medveten om inkomstkällan och att vår verksamhet är att spela ishockey och inte att ge ut tidningar. Vår verksamhet är inte heller att hålla intervjuer i säsongskortsbaren eller skicka ut säsongskortmail. Detta görs ändå, helt bisarrt.minalman skrev: Medlemskap är för att man vill vara medlem i en förening. Avgiften är en del i föreningens inkomster för att täcka utgifterna för verksamheten. Vår verksamhet är att spela hockey, inte ge ut tidningar. Kan en medlemstidning göra att tillräckligt många fler betalar medlemsavgift eller att annonsintäkter (som inte kannibaliserar på andra sponsorintäkter) är större än utgivningskostnaderna så vore det väl kul med en blaska.
Jag kan ge alla andra lite konstruktiva förslag istället för tröttsamma klyschor som "Fråga inte vad Djurgården kan göra för dig - utan vad du kan göra för Djurgården" eller "Vår verksamhet är att spela ishockey". Otroligt många lägger grymt mycket pengar och tid på DIF och Djurgården är större än ishockey.
Ett förslag kan vara att ha olika medlemskap där ett billigare medlemskap endast ges rösträtt, för en hundring mer får man rabatt i butiken och två "blaskor", för ytterliggare en hundring får man även ett par fribiljetter.
Självklart måste man även ta ekonomin i beaktning.
Eller så fortsätter vi som vanligt.
Född till sportchef.
Jag tycker min attityd är bra. Jag anser att man ska vara medlem. Jag anser att det ingår i "paketet". Sen köper jag att min åsikt i detta inte delas av alla, men jag tycker så.
Det låter som en bra idé att se över hur medlemskapet kan förändras för att få in fler medlemmar och öka effekten av funktionen. Jag tycker inte att det ska ingå tidning eller annat som skapar kostnader. Däremot kan olika medlemskapsnivåer vara en väg att gå.
Andra utvecklingsbara tankar jag stormade fram:
Medlemsbonus-system:
* Ge rabatt på att spela kundhockey
* Utlottning av lite utrustning från A-laget. Klubbor etc. Signerat.
* Samarbeta med nån golfbana som ger greenfee-rabatt
* En medlemsdag på Hovet
* Ät på Hyllan för halva priset 2ggr/säsong
* Träna med laget - Den träningsvillige medlemmen erbjuds att följa med laget på en dags fys. paket med drickyoghurt och banan 300kr eller 500kr? eller något liknande.
* Den foto-intresserade medlemmen får vara med under lagfotograferingen och ta några foton. Sigenrade foton ingår. 300/500kr
* Medlemskväll - matchdag - Sportchef och lagkapten träffar medlemmarna på Hyllan/VIPen och pratar om läget
* Städdag - alla medlemmar får komma och vara med och röja på Hovet efter säsongen.
* DIF-medlemskryssning.
* Engagera medlemmar i arbetet kring klubben. Det finns massor av kraft att hämta här.
Det går att göra mycket.
Det låter som en bra idé att se över hur medlemskapet kan förändras för att få in fler medlemmar och öka effekten av funktionen. Jag tycker inte att det ska ingå tidning eller annat som skapar kostnader. Däremot kan olika medlemskapsnivåer vara en väg att gå.
Andra utvecklingsbara tankar jag stormade fram:
Medlemsbonus-system:
* Ge rabatt på att spela kundhockey
* Utlottning av lite utrustning från A-laget. Klubbor etc. Signerat.
* Samarbeta med nån golfbana som ger greenfee-rabatt
* En medlemsdag på Hovet
* Ät på Hyllan för halva priset 2ggr/säsong
* Träna med laget - Den träningsvillige medlemmen erbjuds att följa med laget på en dags fys. paket med drickyoghurt och banan 300kr eller 500kr? eller något liknande.
* Den foto-intresserade medlemmen får vara med under lagfotograferingen och ta några foton. Sigenrade foton ingår. 300/500kr
* Medlemskväll - matchdag - Sportchef och lagkapten träffar medlemmarna på Hyllan/VIPen och pratar om läget
* Städdag - alla medlemmar får komma och vara med och röja på Hovet efter säsongen.
* DIF-medlemskryssning.
* Engagera medlemmar i arbetet kring klubben. Det finns massor av kraft att hämta här.
Det går att göra mycket.
Vilket mervärde att få hjälpa till att städa hovet
.
Annars bra. Vilken uppryckning!

Annars bra. Vilken uppryckning!
Född till sportchef.