DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: DIF i Media

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Ordkriget i gång inför Stockholmsduellen

08-lagen vill kvalspela i Globen

"30 år sedan guld
Även den 29 mars hoppas AIK kunna spela i Globen.

– Då är det 30 år sedan vi vann SM-guld. Då skulle vi vilja göra ett större evenemang på Globen i samband med en match, där bland annat 84-laget spelar inför matchen, säger Thomas Johansson."

Hoppas verkligen på match den 29 mars! Dags att krossa råttan förgått, då var den lilla sagan slut. punkt.
Bild
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av medu82 »

Rocky3000 skrev:Bild

Ordkriget i gång inför Stockholmsduellen

"30 år sedan guld

– Då är det 30 år sedan vi vann SM-guld. Då skulle vi vilja göra ett större evenemang på Globen i samband med en match, där bland annat 84-laget spelar inför matchen, säger Thomas Johansson."

Hoppas verkligen på match den 29 mars! Dags att krossa råttan förgått, då var den lilla sagan slut. punkt.
Är du helt dum i huvudet?
Match emot råttorna 29:e Mars är det sämsta som kan hända...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

medu82 skrev:
Rocky3000 skrev:

"30 år sedan guld

Bästa som kan hända! Låt de ha sitt meningslösa lilla jippo, sen krossar vi skiten ur dem! Underbart!
Bild
medu82

Inlägg av medu82 »

Rocky3000 skrev:
medu82 skrev:
Rocky3000 skrev:

"30 år sedan guld

Bästa som kan hända! Låt de ha sitt meningslösa lilla jippo, sen krossar vi skiten ur dem! Underbart!
Så att x antal som är nere i Danmark/Hbg missar matchen?
Tänk om tänk rätt...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
ciirree

Inlägg av ciirree »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 8487721.ab

Står här att DIF fått gåvor uppemot 15 miljoner av fansen, 15 (!) Är detta ett skämt?
Är det här alltså av privatpersoner?
Känns som att jag måste ha missat någonting!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 8487721.ab

Står här att DIF fått gåvor uppemot 15 miljoner av fansen, 15 (!) Är detta ett skämt?
Är det här alltså av privatpersoner?
Känns som att jag måste ha missat någonting!
Det är väl ingen hemlighet att en del rika privatpersoner har öst in pengar i Djurgården under många års tid.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det tvivlar jag inte på, det jag reagerade mest på är att vi fick in 400.000 kr till DH och folk har pumpat in 15 miljoner i fotbollen :o Hatar dem hockeyn så mycket att dem inte kan dela upp de i två - ett bidrag till fotboll och ett till hockeyn?
Vilka värvningar vi kunde ha gjort i HA för bara en bråkdel av den summan!

(Försöker inte på nåt sätt nedvärdera allt det fruktansvärt fina jobb människor gjort till DH men 15 Miljoner vs 400 000 är ganska stor skillnad!)
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Varför vill man uppmärksamma att det har passerat 30 år sedan det senaste SM-guldet? Det känns spontant inte som något att fira, speciellt inte under ett negativt kval.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

ciirree skrev:Det tvivlar jag inte på, det jag reagerade mest på är att vi fick in 400.000 kr till DH och folk har pumpat in 15 miljoner i fotbollen :o Hatar dem hockeyn så mycket att dem inte kan dela upp de i två - ett bidrag till fotboll och ett till hockeyn?

(Försöker inte på nåt sätt nedvärdera allt det fruktansvärt fina jobb människor gjort till DH men 15 Miljoner vs 400 000 är ganska stor skillnad!)
Det har pumpats in rätt många kronor i hockeyn också genom åren av privatpersoner genom bland annat gåvor, konvertibla lån, nyemissioner i AB samt i diskreta bidrag till spelarvärvningar. Detta detta sker i det tysta av personer med stora DIF-hjärtan som inte bara lägger egna pengar utan dessutom lägger mycket tid för att fixa sponsorer och hjälpa till med annat föreningen behöver.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
ciirree

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

Andy skrev:
ciirree skrev:Det tvivlar jag inte på, det jag reagerade mest på är att vi fick in 400.000 kr till DH och folk har pumpat in 15 miljoner i fotbollen :o Hatar dem hockeyn så mycket att dem inte kan dela upp de i två - ett bidrag till fotboll och ett till hockeyn?

Det har pumpats in rätt många kronor i hockeyn också genom åren av privatpersoner genom bland annat gåvor, konvertibla lån, nyemissioner i AB samt i diskreta bidrag till spelarvärvningar. Detta detta sker i det tysta av personer med stora DIF-hjärtan som inte bara lägger egna pengar utan dessutom lägger mycket tid för att fixa sponsorer och hjälpa till med annat föreningen behöver.
Okej. Det är fortfarande jättebra.
Men endå liksom, Djurgården är ju Djurgården!
Användarvisningsbild
sm910

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:
Andy skrev:

Okej. Det är fortfarande jättebra.
Men endå liksom, Djurgården är ju Djurgården!
Fotbollen är större, populärare och intressantare i de flestas ögon, alltså bidrar folk mer dit. Easy as that. Under parollen "Djurgården är Djurgården" är vi ju inte rätt förening att klaga direkt, hur många miljoner tror du DIF boule, DIF Bordtennis, DIF amerikansk fotboll osv. får?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Inte samma sak då bordtennis inte kan jämföras med fotboll och hockey.
Hade jag varit miljonär och älskat fotbollen men jag ser samtidigt att DIF Hockey spelar i HA och behöver lite cash till värvningar så hade jag givetvis satt in lite där med, easy as that! Det var de enda jag menade: Det är jävligt stor skillnad på 15 mille och 400 000 kr.

Och jag tror knappast att DIF Boule behöver pengar till en stjärnvärvning för att klara sig ut ur bondeligan i Boule - det är hockeyn som behövde det!
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:Inte samma sak då bordtennis inte kan jämföras med fotboll och hockey.
Hade jag varit miljonär och älskat fotbollen men jag ser samtidigt att DIF Hockey spelar i HA och behöver lite cash till värvningar så hade jag givetvis satt in lite där med, easy as that! Det var de enda jag menade: Det är jävligt stor skillnad på 15 mille och 400 000 kr.

Och jag tror knappast att DIF Boule behöver pengar till en stjärnvärvning för att klara sig ut ur bondeligan i Boule - det är hockeyn som behövde det!
Klart bordtennisen kan jämföras med hockeyn, lika mycket som hockeyn kan jämföras med fotbollen. En flytande skala, som du kan gradiera utifrån t.ex allmänintresse eller årsomsättning/pengabehov. Oavhängigt det att fotbollen på en sådan skala skulle ha ett mindre avstånd till hockeyn än det hockeyn i sin tur har till DIF Bordtennis. Men det är en magnitudfråga allena. Också DIF Bordtennis har ju föreningsutgifter, även om just spelarkostnaderna inte är särskilt höga. Vad du däremot inte kan jämföra är DHs insamling mot rika filantropers kapitaltillskott. Relevantare är att jämföra med de bidrag DIF Hockey erhållit av rika knösar, vilka också dessa är i 7-siffrig ordning allt som allt.

När vi pratar vilka som behöver pengarna sen så är det snarare så att 1 miljon kronor fördelade på våra mindre broderföreningar skulle göra oerhört mycket större nytta och skillnad där än vad de skulle göra i fotbollen. (eller hockeyn för den delen.) Marginalnyttan av tillskjutna pengar minskar trots generellt ju högre omsättning man har. Också små föreningar är i oftast skriande behov av pengar: Serieavgifter, planhyror, lokalhyror, idrottsmateriel osv.

(Sen bondeliga, det epitetet hör snarast till hockeyn om något. DIF Boule har knappast mycket bönder i Division 3 Stockholm.)
ciirree

Inlägg av ciirree »

sm910 skrev:
När vi pratar vilka som behöver pengarna sen så är det snarare så att 1 miljon kronor fördelade på våra mindre broderföreningar skulle göra oerhört mycket större nytta och skillnad där än vad de skulle göra i fotbollen. (eller hockeyn för den delen.) Marginalnyttan av tillskjutna pengar minskar trots generellt ju högre omsättning man har. Också små föreningar är i oftast skriande behov av pengar: Serieavgifter, planhyror, lokalhyror, idrottsmateriel osv.
Ja det var ju de jag menade med ett av mina inlägg där jag sa att bara en bråkdel av de pengarna skulle varit jättebehövligt i DIF Hockeyn. Jag menade inte 1,5 miljon, jag menade mer att om vi hade fått kanske ca 100 k, hade hjälpt en hel del. Dela upp 1 miljon på 10 föreningar så har du 100 k i varje stapel, det är bra med pengar.
Sen av forumet att döma så fanns det liksom studenter här inne som skrapade ihop sina sista pengar till att ge 200 kr till DH och sen jämför man med fotbollen som går minus trots 15 miljoner av fansen.
Aja skitsamma, min personliga åsikt är i alla fall det jag skrev!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Man ska inte glömma att det finns pengar att tjäna på att köpa och sälja fotbollsspelare. Existerar knappt inom hockeyn såvitt jag vet med alla jagkansmitaklausuler och nhljuniorröveri. Det lockar alltså kapitalet till fotbollen, även fast det väl bara är mff som fått en jackpott med Zlatan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar