seppuko skrev:Det sjuka är att det känns så jäkla rättvist. Förra årets lag var minst lika bra vid sin högstanivå. Men den usla starten gick inte att ta igen helt. Denna gång gick det bättre, men inte smärtfritt heller. Det är aldrig kul att sparka en tränare men när resultaten sedan går vägen så får man inse att det var kanske just den förändringen som behövdes, just då.
Zabel gjorde ett hästjobb att få ordning på laget förra året och fick Djurgården att bli 2:a bästa laget från omgång 21 och framåt. Det ligger ju kvar när Säcken tar över och han står i båset och förfinar de sista detaljerna Zabel inte riktigt kom åt, och vi upprepar en bragd som vi senast gjorde på slutet av 80-talet med 9 raka vinster (full tid). Det går inte att bortförklara på något sätt. Men båda har lika stor del till den här framgången. Sen måste Nyman nämnas. Vi släpper in andra minst mål i hela serien, vi har sett till GAA bästa målvakten, trots att forumet och facebook och överallt har det krävts Challes avgång till höger och vänster för felbyggt lag, för få tunga backar och helt enkelt att allt är för dåligt där bak.
Visst, går det kasst i KS kommer de som hävdade sista meningen ovanför dyka upp och säga hur rätt dom hade, men tills dess. Låt oss njuta av denna rättvisa avslutning på ett helt ok år för hela Djurgårdsfamiljen. Tack!
Håller med. Har läst titt som tätt hur folk vill att det skall ut med gammalt och in med nytt, men helt ärligt, det vi har är faktiskt ganska bra. Har känslan att Tony Zabel slet röven av sig för att få ihop oss som hockeylag, vi var ganska ojämna och var dåliga på att stänga matcherna. Vi var också förbannat jävla bra vid många stunder. Ingen skugga över Zabel då han verkligen gjort allt i sin makt, han kanske bara saknade det pytterlilla extra. Säcken verkar ha den sista lilla biten som krävs. Han verkar slänga in rätt spelare oftare än Zabel och han vet hur laget skall agera vid ledning och ett par minuter kvar av matchen. Nyman verkar förjävla skön (och det visste man innan efter att ha läst och sett en del klipp). Nyman känns rätt då han inte krusar en jävel och ställer höga krav, något som vi behövt länge.
Challe har jag aldrig tyckt illa om.. kanske inte så gott om heller alltid men det jag främst tänker på när jag tänker på Challe är att han faktiskt
AGERAR på transfermarknaden när vi behöver det. Tidigare år har vi behövt en sniper, en defensiv back, en skridskostark kille eller vad fan som helst - då har det ofta varit tyst och runnit ut i sanden. Jag ser hellre att man testar att ta in en kille och så skiter det sig, än att bara stå med armarna i kors och säga att marknaden är smal. Tycker Challe gjort ett kanonjobb med att få loss en del riktigt duktiga killar med den strama budget vi ändå har. Det är för tidigt att höja de nya killarna vi plockat in till skyarna efter bara 1-2 matcher, men bättre att VÅGA plocka in något än att inte göra ett skit.