Rögle BK - Djurgårdens IF 4/3 2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF 4/3 2014
Fasen va taggad jag är!
Satt och väntade på att klockan skulle slå tolv så jag kunde säga: Yes imorgon är det gametime!
Satt och väntade på att klockan skulle slå tolv så jag kunde säga: Yes imorgon är det gametime!

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Usch vad hemskt att det ska dröja så länge till match! Tror inte vi fixar ett Play-Off, så snälla se till att fixa det på tisdag!
- Lidingö DIF
Jag är genuint avundsjuk på dig för jag är själv en primärkandidat för seriös medicinering eller terapi. 3 år med håglös Korpen-hockey har gjort en mentalt oförberedd inför det faktum att Säcken mirakulöst nog har lyckats väcka liket och blixtrande snabbt ingjutit hopp.ciirree skrev:Fasen va taggad jag är!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- Lee Harvey Oswald
Du är långt ifrån ensam om det, broder från Ön.Lidingö DIF skrev:Jag är genuint avundsjuk på dig för jag är själv en primärkandidat för seriös medicinering eller terapi. 3 år med håglös Korpen-hockey har gjort en mentalt oförberedd inför det faktum att Säcken mirakulöst nog har lyckats väcka liket och blixtrande snabbt ingjutit hopp.ciirree skrev:Fasen va taggad jag är!
Men visst är det synd, för det är ju såna här matcher man borde se fram emot, som verkligen gäller nåt.
Tragiskt att den psykiska anspänningen liksom förtar nöjet en sån här gång.
Hoppas verkligen de senaste 2 veckornas resultat ingjutit mod i truppen så inte allt för många av spelarna går in i matchen med liknande funderingar som vissa av oss här inne.
Ser egentligen inte fram emot matchen alls, bara mot onsdag morgon..... och säkrad KS.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fan vad man saknar de gamla goda dagarna då man visste att DIF skulle älska att spela såna här matcher och gå in och tokäga men senaste åren har lärt oss att inte lita på laget när det gäller. Är det samma regler som sist i playoff med 4 poäng till 4:an?
Japp.Örebroarn skrev:Fan vad man saknar de gamla goda dagarna då man visste att DIF skulle älska att spela såna här matcher och gå in och tokäga men senaste åren har lärt oss att inte lita på laget när det gäller. Är det samma regler som sist i playoff med 4 poäng till 4:an?
Men jag hoppas innerligt att Säcken (vilket han nämner på senaste presskonferensen) att laget tar sig samman och krigar hårt nu. Han säger att varje match framöver kommer vara på liv och död, så denna match är bara startskottet. Jag är dock skiträdd och kluven. Det har ju som sagt tidigare visat sig vara en liten fördel att komma från Playoff, men samtidigt vill man ju inte ta den chansen. Usch.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- minalman
Det känns som att rövle och karlskoga har allt att vinna och inget att förlora, tröja har inget att spela för och att vi kommer träffa målvakten och stolparna när vi får chanser. Typiskt scenario som vanligt alltså.
rövle gör ett snabbt mål, vi pressar under resten av matchen och vinner skotten överlägset. Lyckas få in 1-1 i 58:e minuten med sex utespelare, men förlorar sedan på straffar (Adam, storspelar i matchen, men tar ingen straff, som vanligt).
Samtidigt vinner karlskoga lätt och tar tredjeplatsen.
Ska bli skönt att slippa gå och vänta på kvalserien...
rövle gör ett snabbt mål, vi pressar under resten av matchen och vinner skotten överlägset. Lyckas få in 1-1 i 58:e minuten med sex utespelare, men förlorar sedan på straffar (Adam, storspelar i matchen, men tar ingen straff, som vanligt).
Samtidigt vinner karlskoga lätt och tar tredjeplatsen.
Ska bli skönt att slippa gå och vänta på kvalserien...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hur många poäng har Rögle berövat oss denna säsong?
Har för mig att vi har rätt bra statistik på dem.
Får helt enkelt vänta på Honkens sedvanliga matchinlägg.
Tror det kommer bli en riktig nagelbitare.

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tuff uppgift väntar. Rögle borta är alltid svåra matcher. Särskilt nu när de krigar för extrapoäng inför PO.
Vi kommer att behöva genomföra en mycket bra match. Dessutom gäller det som vanligt att ha marginalerna med sig om man ska gå vinnande ur täta och tuffa hockeymatcher.
Luktar kryss lång väg. Kan bli en nervös förlängning ifall Bik samtidigt vunnit över Troja.
Helt underbart, äntligen matcher som verkligen betyder och där vi har chansen att uppnå något positivt. Senast jag varit så här glad och taggad inför match måste varit när vi hade en sjunde avgörande mot Luleå för några år sedan.
Kämpa DIF!
Vi kommer att behöva genomföra en mycket bra match. Dessutom gäller det som vanligt att ha marginalerna med sig om man ska gå vinnande ur täta och tuffa hockeymatcher.
Luktar kryss lång väg. Kan bli en nervös förlängning ifall Bik samtidigt vunnit över Troja.

Helt underbart, äntligen matcher som verkligen betyder och där vi har chansen att uppnå något positivt. Senast jag varit så här glad och taggad inför match måste varit när vi hade en sjunde avgörande mot Luleå för några år sedan.
Kämpa DIF!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
2 poäng totalt har de tagit av oss. Vi har två trepoängare och de har en 2 poängare.sPTNC skrev:Hur många poäng har Rögle berövat oss denna säsong?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mår redan dåligt inför morgondagen.
Om BIK har vunnit och vår match går till förlängning är risken överhängande att detta är sista statistiken som kommer från mig. Trots ett friskt hjärta är jag osäker på att jag skulle klara det.
DIF fortfarande på rätt ställe i formtabellen, men RBK har inte spelat dåligt sista tiden.
Vårt PK har klättrat sista tiden 92,86 är bra siffror, PP har dock dalat.
Går matchen till straffar så lutar det statistiskt åt torsk. 8 fler gjorda mål för RBK på två mindre lagda.
Adams siffror fortsätter att stiga 1,76 i GAA är riktigt bra, bäst i serien.
Trojas siffror är inte så upplyftande för oss att titta på.

Om BIK har vunnit och vår match går till förlängning är risken överhängande att detta är sista statistiken som kommer från mig. Trots ett friskt hjärta är jag osäker på att jag skulle klara det.
DIF fortfarande på rätt ställe i formtabellen, men RBK har inte spelat dåligt sista tiden.
Vårt PK har klättrat sista tiden 92,86 är bra siffror, PP har dock dalat.
Går matchen till straffar så lutar det statistiskt åt torsk. 8 fler gjorda mål för RBK på två mindre lagda.
Adams siffror fortsätter att stiga 1,76 i GAA är riktigt bra, bäst i serien.
Trojas siffror är inte så upplyftande för oss att titta på.

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Lär bli ett grymt drag imorgon och jag hoppas verkligen att våra junisbackar kan behålla sitt lugn som innan.
Tror på uddamålsvinst för oss, 1-2.
Tror på uddamålsvinst för oss, 1-2.
Imorgon avgörs alltså denna säsongen. Torsk, och vi kan summera denna säsong i fiasko. Torsk, och vi går in i en playoff med all press på oss. Vi kommer ställas mot ett Karlskrona som kommer att vakna när de får tillbaka sina gubbar, vi möter ett Rögle som har i tradition att sätta käppar i vårt hjul och vi får möta Mora som... Aja Mora ska vi kunna ta, men det hjälps fan inte.
Blir det vinst å andra sidan går vi in i en Kvalserie, vilken var förväntningarna inför säsongen. Vi går dessutom in i en Kvalserie helt utan press. Ingen kan förvänta sig att detta lag ska tävla med trupper såsom Örebros, Malmös eller Västerås. Knappt heller Solnas! Örebro och Malmö går in som storfavoriter. Vi kan slappna av med våran Kalla-bragd i bagageluckan och bara njuta av fullsatta matcher. Fullsatta matcher där vi mycket väl kan jävlas med topplagen.
Imorgon kväll vid 21:30 vet vi alltså. Känns lite som lugnet före stormen idag. Lugnt väder, allt har gått lugnt och fint på jobbet. Jag känner mig rätt tillfreds med dagen. Har en bestämd känsla av att morgondagen kommer prydas av något helt annat. Ångest, hopp, förtvivlan, ilska, euforisk glädje! Den som lever får se... Tänk att vi skulle få vara med om en sådan här spänning till slut ändå? Vem fan trodde på detta för ett par månader sen när Zabel sa att han var "nöjd med jobbet därute" efter en förnedrande torsk mot Björklöven....
Blir det vinst å andra sidan går vi in i en Kvalserie, vilken var förväntningarna inför säsongen. Vi går dessutom in i en Kvalserie helt utan press. Ingen kan förvänta sig att detta lag ska tävla med trupper såsom Örebros, Malmös eller Västerås. Knappt heller Solnas! Örebro och Malmö går in som storfavoriter. Vi kan slappna av med våran Kalla-bragd i bagageluckan och bara njuta av fullsatta matcher. Fullsatta matcher där vi mycket väl kan jävlas med topplagen.
Imorgon kväll vid 21:30 vet vi alltså. Känns lite som lugnet före stormen idag. Lugnt väder, allt har gått lugnt och fint på jobbet. Jag känner mig rätt tillfreds med dagen. Har en bestämd känsla av att morgondagen kommer prydas av något helt annat. Ångest, hopp, förtvivlan, ilska, euforisk glädje! Den som lever får se... Tänk att vi skulle få vara med om en sådan här spänning till slut ändå? Vem fan trodde på detta för ett par månader sen när Zabel sa att han var "nöjd med jobbet därute" efter en förnedrande torsk mot Björklöven....
Är det någon som vet om man har fastställt någon form av spelordning för förkvalet, i det fall vi hamnar där? Alltså att fyran möter sjuan i den och den omgången. Eller kommer det att lottas från scratch?
Ser nämligen att det är matchdag 10 mars och då är det planerat ett födelsedagsfirande, slkulle vara trist om man missade en hemmamatch denna säsongen
Ser nämligen att det är matchdag 10 mars och då är det planerat ett födelsedagsfirande, slkulle vara trist om man missade en hemmamatch denna säsongen