Rögle BK - Djurgårdens IF 4/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF 4/3 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Kunde inte se matchen förutom på everysport, så ska sätta mig nu och njuta av TV-sändningen! :D
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Hepsnastian skrev:Fråga.. Vilka var gubbarna i kavaj å finbyxor som fanns med i omkl rummet efter matchen? Har aldrig sett dom tidigare.
Det var Kaarel Lehiste (ordförande) och Göran Tidström (styrelseledamot).

Så jävla stolt över laget, vilken uppryckning, vilket spel!

Nu blir det en lång väntan, men sen är det fan i mig dags.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Vart är Mäklaren?
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

captcash skrev:Nähe, jinx elr inte, nu korkar jag upp min Port Ellen 26yo.. hade tänkt spara det till när nästa unge föds men fan, nu ska jag fira att vi gjort en bragd-upphämtning och nått KS som top3!
Port Ellen.... You bastard!
DIFtorped
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFtorped »

Grymt kul med tanke på hur vi genomförde och vann matchen. Ja nu väntar två veckors väntan på nästa rysare, gnaget då jävlar blir det nervöst på riktigt!!!!!!!!!!! Cred till ALLA, spelare ledare och vi fans, fan vad glad jag är!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Skönt att jag inte tömde spelkontot så jag kan fortsätta anti-jinxa i kvalserien. Fan vad skönt! Magvärken jag haft sen Asplövenmatchen bara släppte direkt när vi gjorde 3-0. Tack till hela laget för en underbar avslutning på grundserien och jag skulle inte vilja byta bort någon av er idag! Fruktansvärt stort och tänk att vi med denna säsong endast var 9 poäng från serieseger. Vilken prestation! Stor eloge till Lidström som ryckt upp sig otroligt från förra säsongen, stor eloge till Englund som varit fantastisk och sist men inte minst till Jocke som trots att han varit usel vissa matcher visat vilken ledare han är. En sak till, Djurgårdsmålvakter mår bäst när man trackar dem hela säsongen lex Owuya och Wesslau. Adam kan vara en jätte i kvalserien även om det återstår att se!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lättnad och återhållsam glädje från min sida. Trodde jag skulle springa runt och jubla som en idiot.
Men så fort jag insåg att matchen var klar kom en enda tanke.

Nu börjar det på riktigt.

KVALSERIEN!

Kämpa DIF
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Erik af Sibirien skrev:
captcash skrev:Nähe, jinx elr inte, nu korkar jag upp min Port Ellen 26yo.. hade tänkt spara det till när nästa unge föds men fan, nu ska jag fira att vi gjort en bragd-upphämtning och nått KS som top3!
Port Ellen.... You bastard!
Du är välkommen över! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nu ska jag bara njuta av lite Play-Off hockey och heja på alla lag som möter BIK (Ja, jag är faktiskt en av dem som hellre ser PO än SHL. Helt ointressant med deras skit-upplägg!)
20002001

Inlägg av 20002001 »

Sitter på ett hotell i Ängeholm och njuter.
Resan hit är värd varenda jävla krona.

Nu ska det festas lite smått ( om någonting är öppet en tisdag i Ängeholm). Hem imorgon med flyg.

Nu njuter vi av det här i någon vecka innan det är full fokus på kvalserien!
Till er som inte har säsongskort: Köp kvalseriekortet för i helvete!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Inte ett dugg nervös inför på något konstigt sätt. Nervositeten pikade i hemmamatchen mot Södertälje, därefter började något konstigt förnekelsesystem slå in på mig. Bara suttit och skakat på huvudet och väntat på att laget ska bli "sig självt" igen. Väntat på att drömmen ska ta slut! "Men med alla dessa vinster måste det bli förlust nu" osv om och om igen. Idag när jag vaknade var jag så satans inställd på Play Off att KS för en dag inte ens existerade. Det fanns inte på kartan! Nu när vi supportrar bjudits på så mycket glädje och hopp, så är det ju dags för den berömda Djurgårdslogiken att slå in, och det med en förjävla smäll. Det är så Djurgården Hockey funkar. Kakan ska ligga och småsmaka på läpparna innan det rycks bort...

Därför hamnade jag i någon form av sjunde himmel där i första perioden. Allt från euforisk glädje till fågelholk-läge. Sitter och undrar om vi blivit grundlurade hela säsongen. Spelare som Lofquist, Johner, Saviano, Lidström, Arnesson, Jocke Eriksson, Ahlén osv, har de jävlats med oss för att sen lägga i maxväxeln först när det precis behövs? De kan ju för fan spela resolut, ordentligt, hårt jävla slitande spel. Det funkar ju? Det finns tanke och värdering i ALLA situationer, precis HELA tiden just nu. Hur kan man växa något så brutalt helt plötsligt?

Har oerhört svårt att tänka på Kvalserien alls just nu. Fortfarande inte landat tror jag. Lär nog ta en halv vecka eller så innan man börjar inse att det verkliga allvaret, den verkliga ångesten, och det verkliga pinan börjar nu. Nu ska grabbarna riktigt få visa vad de går för... Men just nu vill jag bara andas och må bra ett tag, njuta lite av PO-matcher utan press, med den enda lilla förhoppningen att fuskarna från smutsiga Karlskoga brakar igenom!

TACK DIF och fortsätt att pissa på Djurgårdslogiken åt mig
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Så jävla härligt.

Jakobs kliver fram, Lundberg levererar stenhård forecheck, laget jobbar och sliter för varje meter på isen i 45-50 minuter och släpper sedan under kontrollerade former puck till Rögle. Så jävla vackert.

Grädden på moset är att gnihet skiter i brallorna samt att Karlskoga grinar på deras forum över hur Rögle "lägger sig" mot DIF. Så jävla vackert.

Jag vet inte ens vad man ska tro inför kvalserien, det enda jag kan säga är att håller vi det här spelet.. Då vet jag inte ens vad jag heter längre.
25/4-2025
Mash

Inlägg av Mash »

Det är ju nu det riktiga börjar.. Helvete vad nervös jag är. Nu är det upp till bevis Djurgårdsfamiljen.

Surfade runt och sökte efter spelschema till kvalserien, fann detta. Kan det stämma?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Tor fan jag köper ett kvalseriekort fast jag bor 100 mil bort.
medu82

Inlägg av medu82 »

Mash skrev:Det är ju nu det riktiga börjar.. Helvete vad nervös jag är. Nu är det upp till bevis Djurgårdsfamiljen.

Surfade runt och sökte efter spelschema till kvalserien, fann detta. Kan det stämma?
Ja
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skriv svar