Praetori skrev:Det är lugnt. Ja insåg just sambandet.
Jag har inte rakat mig sedan matchen mot Västerås vilket min fru "påpekade" idag och sedan dess har vi vunnit. Slutspelskägg FTW. Vinner vi i morgon så åker det inte av förrän efter kvalet även om jag börjat få pikar på jobbet.
Honken skrev:Jobbig väntan och då pratar vi bara om en direktplats till kvalserien.
Vill inte tänka tanken på hur det skulle vara om det var SHL platsen dom stog på spel, URK.
RBK har inför matchen fått förstärkning av.
Alen Bibic
Niklas Hansson
Simon Olsson
Jason Gregoire
Den där jävla Bibic! När tog vi senast åtta raka? 1987? Småpotatis - senast vi slapp möta Bibic var 1957!
I denna får vi möta dubbla Bibic... säkerligen mkt stök och bråk!
Honken skrev:Jobbig väntan och då pratar vi bara om en direktplats till kvalserien.
Vill inte tänka tanken på hur det skulle vara om det var SHL platsen dom stog på spel, URK.
RBK har inför matchen fått förstärkning av.
Alen Bibic
Niklas Hansson
Simon Olsson
Jason Gregoire
Den där jävla Bibic! När tog vi senast åtta raka? 1987? Småpotatis - senast vi slapp möta Bibic var 1957!
I denna får vi möta dubbla Bibic... säkerligen mkt stök och bråk!
Lätt att få med sig powerplay alltså.
Var och peta på Alen's bror litegrann så kommer Alen få cpryck och dra på sig en utvisning!
Skönt att Sörensen är tillbaka!
Om jag minns rätt så kommer Jason Gregoire inte lira något alls förrän i PO.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Praetori skrev:Det är lugnt. Ja insåg just sambandet.
Jag har inte rakat mig sedan matchen mot Västerås vilket min fru "påpekade" idag och sedan dess har vi vunnit. Slutspelskägg FTW. Vinner vi i morgon så åker det inte av förrän efter kvalet även om jag börjat få pikar på jobbet.
Är det längre än detta?
Nej jisses. Som sagt sedan Västeråsmatchen, det är hyggligt men inte riktigt där än. Om vi klarar oss till kval kanske det är något liknande dock när det hela är över. Går vi obesegrade fram till säsongens slut så får det nog fan vara kvar men då kommer jag se ut som kapten Haddock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är alltså ca 45% chans att vi säkrar chans på eget bevåg om man skall se till högsta oddset (2.20).
ca 17% chans att Troja vinner matchen med OT inkluderat och således hjälper oss oavsett utgång att ta oss till kvalserien direkt. Totaloddset är 2.04 på att Djurgården vinner inkl. OT samt att Karlsskoga vinner inkl ot, d.v.s ca 50%.
Hm.... jag är inget mattefreak så jag vet inte hur man bakar ihop alla dessa olika utgångar men det känns som att vi i runda slängar har runt 50%+ chans på spel i Kvalserien. FORZA!