Therocket1 skrev:Om vi ska gå efter samma säsongsbudget som detta år så ser mitt realistiska drömlag ut såhär:
Jimmie Ölvestad - Kristoffer Ottosson - Petr Sykora
Timmy Pettersson - Robin Jonsson
Fredrik Bremberg - Pär Bäcker - Patric Hörnqvist
Daniel Fernholm - Thomas Johansson
Dick Axelsson - Linus Klasén - Dragan Umicevic (Om Dragan inte vill ha mer betalt)
Ronnie Pettersson - Jiri Marusak
Jag är en jättestor filur!
Morten Ask - Nichlas Falk - Niklas Anger (Eftersom han redan är klar)
Någon junisback - Någon junisback
Hannula kommer nog inte komma, tyvärr. Har hört lite rykten om att det finns rejäla sedelbuntar från hela Europa skickade till han på ett kontrakt.
Ett måste till nästa säsong är Petr Sykora som lirar i Pardubice. Stor tung högerfattad målskytt, duktig i boxplay och powerplay och har en oerhörd spetskompetens. Internationell rutin i massor.
Klasen är inte Center, han spelar på vänsterkanten.
Precis, plus att hörnqvist förmodligen är borta, tyvärr!
Du har fel!
Hörnqvist kommer att lånas ut till DIF, om Bengans agent får som han vill. Även Nashville har ställt sig positiva till detta.
Är du helt säker på detta? Jag har funderat på detta och kommit fram till att om Challe drar så kan chansen vara större att han söker sig till AHL eller liknande än att han är kvar hos oss.
Haja att han valdes sist av alla
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-02-23 21:59:33, redigerad totalt 1 gånger.
Therocket1 skrev:Om vi ska gå efter samma säsongsbudget som detta år så ser mitt realistiska drömlag ut såhär:
Jimmie Ölvestad - Kristoffer Ottosson - Petr Sykora
Timmy Pettersson - Robin Jonsson
Fredrik Bremberg - Pär Bäcker - Patric Hörnqvist
Daniel Fernholm - Thomas Johansson
Dick Axelsson - Linus Klasén - Dragan Umicevic (Om Dragan inte vill ha mer betalt)
Ronnie Pettersson - Jiri Marusak
Morten Ask - Nichlas Falk - Niklas Anger (Eftersom han redan är klar)
Någon junisback - Någon junisback
Hannula kommer nog inte komma, tyvärr. Har hört lite rykten om att det finns rejäla sedelbuntar från hela Europa skickade till han på ett kontrakt.
Ett måste till nästa säsong är Petr Sykora som lirar i Pardubice. Stor tung högerfattad målskytt, duktig i boxplay och powerplay och har en oerhörd spetskompetens. Internationell rutin i massor.
Du har fel!
Hörnqvist kommer att lånas ut till DIF, om Bengans agent får som han vill. Även Nashville har ställt sig positiva till detta.
Är du helt säker på detta? Jag har funderat på detta och kommit fram till att om Challe drar så kan chansen vara större att han söker sig till AHL eller liknande än att han är kvar hos oss.
Han utvecklas bättre i elitserien och det vet Nashville själva om.
Tänk på Anze Kopitar, LA Kings hade aldrig lånat ut Kopitar, om man inte ansåg att det vore bättre för honom att utvecklas i en sådan pass bra liga som Elitserien ändå är.
Och för Patric själv så tror jag han föredrar familjen och Sverige framför livet i farmarligorna i USA. Han är ung, han kommer få chansen.
Nu måste Patric bevisa för oss alla att han kan producera regelbundet. Och att detta inte bara var en engångshändelse.
Du har fel!
Bengan kommer att lånas ut till DIF, om Bengans agent får som han vill. Även Nashville har ställt sig positiva till detta.
Jag är också en Filur!!!
Han utvecklas bättre i elitserien och det vet Nashville själva om.
Tänk på Anze Kopitar, LA Kings hade aldrig lånat ut Kopitar, om man inte ansåg att det vore bättre för honom att utvecklas i en sådan pass bra liga som Elitserien ändå är.
Och för Patric själv så tror jag han föredrar familjen och Sverige framför livet i farmarligorna i USA. Han är ung, han kommer få chansen.
Nu måste Patric bevisa för oss alla att han kan producera regelbundet. Och att detta inte bara var en engångshändelse.
Ragge skulle va grädde på moset men om Bengan drar härifrån så tror jag inte att han kommer göra lika mkt poäng för att han inte kommer spela med linkan... han har ju själv sagt att allt är linkans förtjänst
Skulle gärna se att man raskt gjorde klart med Fernholm och Jiri också. Då skulle 4 stabila backar vara klara till nästa säsong redan. Detta skulle ge arbetsro...
Gråhns målade igår igen för gnaget och hans kontrakt går ut nu så han är ganska lätt att plocka över. Enda problemet är att han kommer vänta o se om SSK går upp eftersom han är därifrån. Gör dem inte det så är han säkerligen vår.