Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/2 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Vilka här inne ska vara på plats? Själv ska jag dit. Om vi någon gång ska vända trenden att ta 3 pinar borta i Karlskrona så är det ikväll. Men något talar för att Reideborn kommer att förstöra den fina drömmen. Han får gärna bevisa att jag har fel. Galbraith lär väl spika igen.
Bild
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Men enligt Djurgårdslogiken så är alla dessa spelares frånvaro en klar nackdel för oss. Helt plötsligt hamnar vi på den höga hästen. Farligt! Jag föredrar ett underskattat DIF.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Spännande förövrigt om man hoppas få tillbaka ett par spelare som det står i matchsnacket. Antar att man menar Falk som den ena som skulle träna fullt igår. Sen kan jag väl tänka mig att Timmy är på väg in. Sörensen är inte aktuellt idag. Ahlén? Någon som vet?

Tänker mig scenariot om både Falk och Timmy kommer tillbaka. Hur formeras backarna? Falk har varit borta länge nu så har svårt att se att han vandrar in i ett ordinarie par. Hur är statusen på Timmy när han nu är tillbaka? Vem offras för i sådant fall sitter vi på 8 backar om man räknar bort Ollas och Ahnelöv. Vore ju otroligt synd att ställa Englund åt sidan i nuläget.

Lidström
Arnesson
Lofquist
Pettersson
Falk
Norell
Högström
Englund

Många spännande frågor som kan få svar närmaste tiden.
Viktory
Säsongskort: Ja

Inlägg av Viktory »

Manijock skrev:Spännande förövrigt om man hoppas få tillbaka ett par spelare som det står i matchsnacket. Antar att man menar Falk som den ena som skulle träna fullt igår. Sen kan jag väl tänka mig att Timmy är på väg in. Sörensen är inte aktuellt idag. Ahlén? Någon som vet?

Tänker mig scenariot om både Falk och Timmy kommer tillbaka. Hur formeras backarna? Falk har varit borta länge nu så har svårt att se att han vandrar in i ett ordinarie par. Hur är statusen på Timmy när han nu är tillbaka? Vem offras för i sådant fall sitter vi på 8 backar om man räknar bort Ollas och Ahnelöv. Vore ju otroligt synd att ställa Englund åt sidan i nuläget.

Lidström
Arnesson
Lofquist
Pettersson
Falk
Norell
Högström
Englund

Har inga konkreta uppgifter men tror nog det är Falk och Ahlén som är tillbaka i så fall. Backparen i min bok i så fall:

Lidström-Högström
Englund-Lofquist
Ollas-Mattsson-Arnesson
Norell-Falk

Kan dock tänka mig att Norell eller AOM inte ens får åka med ner. Onödigt att ha två backar på bänken. Om Ahlén är tillbaka förutsätter jag att Nyberg får vara extraspelare igen, tyvärr.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Får känslan av att vi MÅSTE komma top 3 för att orka vinna matcher i kvalserien..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Det är klart att laget och coacherna har ambitionen att åka ner och vinna i Karlskrona denna kväll.
Jag tror på 4-1 seger för DIF.
Målskyttar
Holmkvist
Högström
Lidström
Ljung
Manijock

Inlägg av Manijock »

Viktory skrev:
Manijock skrev:Spännande förövrigt om man hoppas få tillbaka ett par spelare som det står i matchsnacket. Antar att man menar Falk som den ena som skulle träna fullt igår. Sen kan jag väl tänka mig att Timmy är på väg in. Sörensen är inte aktuellt idag. Ahlén? Någon som vet?

Lidström
Arnesson
Lofquist
Pettersson
Falk
Norell
Högström
Englund

Har inga konkreta uppgifter men tror nog det är Falk och Ahlén som är tillbaka i så fall. Backparen i min bok i så fall:

Lidström-Högström
Englund-Lofquist
Ollas-Mattsson-Arnesson
Norell-Falk

Kan dock tänka mig att Norell eller AOM inte ens får åka med ner. Onödigt att ha två backar på bänken. Om Ahlén är tillbaka förutsätter jag att Nyberg får vara extraspelare igen, tyvärr.
Om det blir som du tror så tycker jag nog att man kan lämna Ollas hemma. Han får sin chans nästa säsong.

Englund - Lidström
Arnesson - Lofquist
Norell - Högström
Falk

Guter - Eriksson - Hagelin
Jakobs - Johner - Saviano
Heinerö - Ljungh - Kalin
Ahlén - Honken - Hank
Nyberg
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Snack om att Malmö skulle lägga sig.
Om att vi skulle åka till Karlskrona å ställa ut grillorna.

Pls.

För Malmö är det ju viktigt att sätta respekt i Karlskoga inför KS. Fattar vilken lekman som helst.

Karlskrona har 7 spelare borta, typ. Har gått på 3 femmor i lite över en månad enl. deras egna forum. Ledande spelare som inte lirar..
25/4-2025
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Var har du hört snack om att Mif skulle lägga sig?

Har bara sett att ett flertal ser Bik som klart hungrigare på seger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Motivation brukar slå klass och ett motiverat Karlskoga tror jag kommer käka upp MIF idag.

Skulle bli väldigt förvånad om den matchen inte slutade med seger för bortalaget.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Var har du hört snack om att Mif skulle lägga sig?

Har bara sett att ett flertal ser Bik som klart hungrigare på seger.
Precis, helt feltolkat. Det krävs så oerhört liten dipp i inställningen för att ett hungrigt lag som BIK skall vinna en sådan match som den ikväll. Nu tror (hoppas) jag dock att Malmö ändå har ett så pass starkt lag att de kommer ta kvällens match på rent självförtroende, men får se.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Flertalet olika Djurgårdare som yttrar rädsla för det igenom diverse andra medier.

Ni kanske inte bokstavligt skriver läggmatch här men jag tycker att om man ens tar med det i fokus som en stor grej så lägger man direkt fokus på fel grej. Vi ska vinna vår match, först och främst. Vinner Malmö är det bra, då Karlskoga förlorar poäng. 3 matcher kvar men det känns som att kvällens omgång blir slutet på HA '13/'14.

Sen kan man snacka om motivation hit och motivation dit, det handlar fortfarande om att gå ut och göra jobbet för Malmö. De vill ju självklart bygga på en positiv trend inför stundande kvalserie, och med hög sannolikhet för att BIK blir ett av lagen där ser jag inte varför man inte skulle gå ut och köra sitt spel.
25/4-2025
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men är det så konstigt att förstå att Malmö har haft som prio 1 att bli HELT klara för KS? Att man sen kanske inte tar nästa match när man klarat målet på precis lika blodigt allvar känns som ganska naturligt. Sen vad det får effekt kan vi ju enbart spekulera kring.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Precis det är inte från min sida tal om läggmatch utan helt enkelt att motivation slår klass och just i Karlskoga verkar det finnas väldigt mycket motivation.

Har dessutom full förståelse för om MIF-spelarna inte är 100% fokuserade idag. De är klara för KS redan och kan äntligen "slappna av lite" och risken finns att detta kan påverka slutresultatet. Inte minst då de spelar mot ett lag som borde vara tokmotiverat.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Eller funkar de som oss... när man har allt att spela för så knyter det ihop sig totalt och man får stryk av laget som "kan slappna av och bara lira"...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar