Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/2 2014

Inlägg av -daniel- »

Lite trista vibbar inför kvällen, jag tycker det känns som vi i flertal matcher tappat enormt med energi efter en fin förstaperiod. Kan vara ett tecken på både en fysisk och mental urladdning som börjar skina igenom. Vi möter dock ett ruskigt formsvagt motstånd, men samtidigt så har de en så pass fin statistik mot oss tidigare att det kanske fungerar som rena moralboosten för KHK. Känns äckligt i vilket fall.

Dessutom tror jag BIK har en jättechans mot Malmö; finns absolut en risk att MIF är lite smånöjda efter en säkrad KS-plats. Hockey är så fruktansvärt mycket mentalt; det räcker att spelarna tappar 5% i inställning så blir man uppäten ute på isen. Särskilt mot ett lag som BIK.

Äh vi får hoppas på fortsatt stolpe in och att allt går vår väg... men det känns nästan FÖR bra för att vara sant om så blir fallet. Kom igen nu Turgården, kämpa!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Intressant i morgon då hela SHL-uppflyttardiskussionen ställs på sin spets.
DIF och Malmö kan samtidigt avgöra hur vi vill ha det med "bonnlag" som karlsskogakrona. Konstigt att det slumpar sig så att de tre forna storlagen Västerås, Malmö och Djurgården tar platserna ett, två och tre i HA om resultaten går som vi vill.
Oh konspirationsteori!! Kan se det ur ett skönlitterärt perspektiv. Lite "Kalla Kriget"-roman över det. :) There is no coincidence. Only maneuvers to gain the upper hand in The game.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rent publikt och medialt vore ju drömmen om de tre lagen från kvalserien blev MIF, DIF och VIK. Rent ekonomiskt vore det också dunderbingo för lag som VIK, MIF och Råtta borde vi kunna dra nära nog fulla hus emot i en kvalserie. ( Fjärdelaget spelar sedan i sammanhanget mindre roll men Rögle kanske hade gjort serien som alla hetast med derby mot MIF t ex. )

I övrigt har jag nu gjort min plikt och gått in med 100 riskdaler på att Karlskrona slår oss ikväll. En bättre antijinx finns inte...
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Axel_K skrev:
Boeman skrev:
Axel_K skrev:
Boeman skrev:Hmm. Man får väll hoppas på sorg hos Morrisson-släkten immorgon då!
Betyder inte det att vi kryssar? :?:
Man skulle kunna tro det. Men det är nämligen så att herr Morrisson har en släkting som är klackledare i KHK. Om även lite avlägsen har jag för mig SirDif påpekade.
Det är det jag menar, ifall hela Morrisson-släkten blir sorgsna så gäller ju det även Jim!

Det står klart och tydligt att det inte gäller Jimpan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vilken vändning detta forum tagit.
Många snackar kvalserien :shock:

Som jag ser det är det väldigt mycket som ska falla på plats för att vi ska spela kvalserien i vår.

Ikväll möter vi ett lag som åkt oss sönder och samman i stort sett varje möte.
Bik möter ett Mif utan något av värde att spela för.
De som vill kan ju inbilla sig att en serieseger betyder något i sammanhanget mot Biks kvalseriehunger.

Sedan avslutar vi borta mot Rögle medan Bik möter Troja borta.

I stort sett allt talar för PO.

Lite positivt:
Är det någon gång vi ska lyckas vinna över Karlskrona så är det väl ikväll. De saknar seriens bästa back tillika ryggraden i deras lag. Lägg till några övriga skador och vi kanske kan skrälla och ta 3 p.
Men då får vi f-- inte tappa mer folk till denna match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Honken

Inlägg av Honken »

OT förlusten i omg 11 svider fortfarande. 3-3 målet kom 59:19 in i matchen.
Jämna matcher tidigare, uddamålsvinster för KHK (1-3 var empty net)
Dags att ta lite poäng nu.
Frågan är hur motiverade KHK är.
Kort om folk, klara för Playoff och direktplats är kört.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken vändning detta forum tagit.

Som jag ser det är det väldigt mycket som ska falla på plats för att vi ska spela kvalserien i vår.
Du utesluter också KS via PO? Neggo!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Går vi till playoff så blir det ingen Kvalserie. Vår enda chans är att Karlskoga har en enorm otur och vi fortsätter ramla över poäng sista omgångarna här. Blir det playoff kommer vi inte kunna hantera varken Karlskrona eller Rögle. Lägg till om Timrå går dit också, så får vi ytterligare en mardrömsmatch på bortaplan där man mest minns nederlag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

minalman skrev:

Samma inställning som jag hade inför förra PO.

I PO har vi allt att förlora som storklubb. Övriga lag kan spela med mindre press och älskar att sätta käppar i hjulen för oss. Vi får inget gratis.
I en ev kvalserie kommer pressen fördelas på ES-lagen och Mif också och vi har bättre läge.

Men, jag tror vi har större chanser i år än ifjol, vad det nu kommer att räcka till?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:

Samma inställning som jag hade inför förra PO.

I PO har vi allt att förlora som storklubb. Övriga lag kan spela med mindre press och älskar att sätta käppar i hjulen för oss. Vi får inget gratis.
I en ev kvalserie kommer pressen fördelas på ES-lagen och Mif också och vi har bättre läge.

Men, jag tror vi har större chanser i år än ifjol, vad det nu kommer att räcka till?
Ja, vi föll ju alldeles före mållinjen förra året, så det kanske räcker för att åtminstone vinna PO i år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Har ungefär samma känsla inför denna match som 7:e avgörande mot Luleå i kvarten för ett par år sedan. Det kändes verkligen som att vi kunde vinna matchen sett till föregående matchers formtopp. Men innerst inne visste man att det inte skulle gå vägen. Kanske var det där och då som den så kallade Djurgårdslogiken föddes?

Jag tror inte Malmö lägger sig, finns för mycket prestige och annat att spela för. Däremot kan Karlskoga vara riktigt hungriga, vilket dom bör vara. Internt har Malmö en straffvinst, en bortavinst och en strafförlust så det är riktigt jämnt mellan lagen. Jag hoppas dock att Malmö drar det längsta strået men någonting säger mig att det inte blir så. Och om det blir så, så torskar vi våran match istället. Allt kommer avgöras sista omgången och troligtvis inte till våran fördel.

Däremot tror jag vi tar PO i år, ser inte att lagen under oss ska hota denna form och denna lägstanivå vi innehar just nu. Men det är ju vad jag tror, och jag är ju ingen expert :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag håller med fullt ut att detta är långt ifrån klart och jag hoppas verkligen att spelarna tänker så också. Vi är i lite samma scenario som när vi åkte ur SHL känner jag, med andra spelare dock. Vi va så nära att hålla oss kvar att vi dog mentalt när vi missade det. Skulle vi inte klara direktkval så hoppas jag att spelarna inte dör lika mentalt denna gång, även om jag är rädd för det.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag lägger lite på att coco ska vinna men även så lägger jag ett resultat (1-5) på att DIF ska vinna!
Jag har gjort så de senaste fem matcherna så jag kan inte sluta nu :lol:
Honken

Inlägg av Honken »

KHK Saknar

Kurki RD 37 1 10
Angell RD 47 6 28
Jensen CE 46 17 21
Bergström LW 39 20 17
Cruseman RW 44 9 9
Svensson RW 31 0 1

Tillsammans har dom gjort 53 mål och 86 assist.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Honken skrev:KHK Saknar

Kurki RD 37 1 10
Angell RD 47 6 28
Jensen CE 46 17 21
Bergström LW 39 20 17
Cruseman RW 44 9 9
Svensson RW 31 0 1

Tillsammans har dom gjort 53 mål och 86 assist.
Detta är en klar fördel. Inga dussinlirare direkt.
Vi har en god chans att vinna ikväll, men det kommer bli tufft.
Skriv svar