Djurgårdens IF - HV71, 22/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bäcker och Umicevic åkte mest och petade tycker jag..
Engqvist var kul att se på..Han tog för sig bra..

Sen tycker jag att domare Andersson var bra..
Även om det var en lättdömd match
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Någon nämde att Tomas Andersson var bra, det håller jag absolut inte med om. Jag anser att vi skulle haft minst 3 utvisningar till med oss i den tredje perioden, men även i Sudden.

Grymt tungt för övrigt att vi inte tar alla poängen då HV:s mål kommer efter grova försvarsmissar och stora slarv. Skall det vara så jävla svårt att hålla tätt i bytet efter ett mål?

Klacken var som vanligt väldigt trögstartad och i första och andra var det helt enkelt inte bra.

Kom Igen Djurårn!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag finner inte ord.. hur FAAAAAAN kan dom få för sig att kasta in Ribbenstrand i en sån här match?

Helt oförsvarbart.. nästan anledning nog att stänga av Challe och Säcken från hockeyn på livstid.. vill dom inte vinna eller?

Varenda jävel som någonsin sett "Ribben" på isen vet precis hur kass han är.. och sen får han komma in och ge HV ett livsviktigt mål precis när vi vänt matchen och är ordentligt heta..

Spelar ingen roll om vi får en skada på en back, eller vad som nu var anledning till denna monstertabbe.. mycket bättre att gå ner på folk än att kasta in en spelare som denne oförbätterlige Ribbenstrand..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Går vi till slutspel..Då ska Ribbenstrand bänkas på läktaren
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

*Knirre skrev:Jag finner inte ord.. hur FAAAAAAN kan dom få för sig att kasta in Ribbenstrand i en sån här match?

Helt oförsvarbart.. nästan anledning nog att stänga av Challe och Säcken från hockeyn på livstid.. vill dom inte vinna eller?

Varenda jävel som någonsin sett "Ribben" på isen vet precis hur kass han är.. och sen får han komma in och ge HV ett livsviktigt mål precis när vi vänt matchen och är ordentligt heta..

Spelar ingen roll om vi får en skada på en back, eller vad som nu var anledning till denna monstertabbe.. mycket bättre att gå ner på folk än att kasta in en spelare som denne oförbätterlige Ribbenstrand..
Håller med till 110%, oerhört klantigt att ta in Ribbenstrand i det läget av matchen, då vi precis tagit ledningen. Förstår inte riktigt varför de gjorde det heller, men det blev matchavgörande eftersom Ribbenstrand får ta på sig målet.
Sjunger avgå Johnny...
Leif

Inlägg av Leif »

Dragan gör ingen bra match - men i ärlighetens namn så var Ottosson minst lika kass!
Sen är ju DIF.s backar något av det osäkraste och mest pinsamma som man sett på år och dar...

Tråkigt, men alla gör dåliga matcher ibland.. Bara att bita ihop och visa att man är bättre i nästa!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jag kan beskriva den här matchen med 1 ord: SLARV !!!. vi gjorde en väldigt bra match, men slarvar sååååååå jäääävla mkt när vi har tagit ledningen. Det här gör att matchen mot Luleå på måndag blir årets viktigaste match !!! , om vi ska vinna mot ett annat slutspelsjagande lag så krävs det bra publikanslutning, KOM IGEN NU DJURGÅRDSVÄNNER, VI SKA FÅ ÖVER 10000 I PUBLIKSIFFRA! =).

DIF MOT SLUTSPEL, och om vi väl kommer till slutspel så ska vi slåss om guldet !!!! :D:D:D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Visst vi bjöd på en hel del. men det gjorde ju Hv också.

Hörnqvists mål (iofs stenhårt skott) får en keeper inte släppa in

Fimpens mål ska inte heller få gå in.

Ölvestads mål, där släpper han ju ut pucken efter att ha räddat 1:a skottet.

Åh när jag tänker efter så var ju markeringen framför mål vid Lindmans 1-0 mål obefintlig.

Med tanke på det så känns det extra surt att vi inte kunde ta 3p.

I min slutspurtskalkyl hade jag en 2:a i denna match, så 1p är icke att förakta.
Men som nån sa, nu KRÄVS det seger mot Luleå.

Nästa omgång, då DIF vilar:

Färjestads BK - Skellefteå AIK
Linköpings HC - Malmö Redhawks
Luleå HF - Mora IK
HV 71 - Frölunda HC

hoppas "hatlagen" FBK & HV gör sitt jobb....
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Vilket genidrag att slänga in Ribbenstrand. Jag vill aldrig mer se den mannen i DIF-tröjan.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Dragan gör ingen bra match - men i ärlighetens namn så var Ottosson minst lika kass!
Ehh.. nej..
Sen är ju DIF.s backar något av det osäkraste och mest pinsamma som man sett på år och dar...
Du såg inga matcher förra säsongen va?
Gäst

Inlägg av Gäst »

2007-02-24 Färjestads BK - Skellefteå AIK

2007-02-24 HV 71 - Frölunda Indians

2007-02-24 Linköpings HC - IF Malmö Redhawks

2007-02-24 Luleå HF - Mora IK

2007-02-24 MODO Hockey - Timrå IK

Hängmatcherna på lördag..
Hoppas på segrar för:Färjestad, Hv71, malmö och Luleå
JA

Inlägg av JA »

Ska försöka vara lite positiv här en stund. Läget kunde ha varit betydligt värre. Vi kunde ha haft lika många matcher spelade som streckkonkurrenterna och samtidigt tre poäng mindre än vi har nu. Vår hängmatch vann vi som bekant borta mot Brynäs med 3-1.

På lördag känns det som att Slaka HC tar tre enkla pinnar mot Malmö. Men Frölunda få det kämpigt värre borta mot HV. Där kan vi snacka om kniven mot strupen. Något annat än tre poäng för Färjestad hemma mot Sheleftyou ajk ser jag som ett stort hån mot oss Djurgårdare. Att Luleå och Mora möts är inte heller helt fel. Räknar (och hoppas) stenhårt med att Luleå plockar hem alla tre poängen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

vi är verkligen med i matchen..bara vara mer nogrannare..
Ferna tycker ja såg trög ut i skridsko åkningen
lilleman

Inlägg av lilleman »

Vi är fortfarande på slutspelsplats :D vi ligger 8. Jag vet att vi har en match mer spelad. Men det är ju ändå jätteskönt att vi ligger på slutspelsplats :D

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kul för Ribbenstrand att han fick vara med & spela en helt avgörande roll igen för vart poängen skulle hamna, var ett tag sedan nu.

Synd bara att det ALLTID är åt fel håll... :x
Skriv svar