Mora ställer visstöver sina tre festande östeuroper ikväll mot Brynäs. Segrar för DIF och Brynäs ikväll ger närmare 7x insatsen, känns ytterst spelbart i mina ögon. Den lite mer våghalsade slänger dessutom med att Sevilla skall slå några bortkomna rumäner med minst 2 baljor så går oddset upp än mer.
Var kunde man snacka om matchen live elr ngt? MATCHATTEN, heter de va?, typ ngn sida, skicka om ni fattar va ja menar, tippar på målsnålt:D; 1-0 till dif
Tror vi har rätt bra odds i kväll, förutsatt att laget visar inställning redan från början. Kan inte påstå att jag känner av nån rejäl knivskarp strid om seriesegern i år, inte som förut iaf. Visst, HV har kanske serieseger som morot men Difs morot är fan så mycket större. Tror HV växte lite tack vare motståndet sist, FBK hade väl nästan avgjort (trodde de) och slappnade av -> vips så var HV med igen. Hoppas och tror på rejält hemmatryck i kväll, sen är resten upp till laget. Och fan ta Andersson om han ställer till det...
DIF:s vinstchans i afton ligger i att HV71 inte går för 100%,gör man det har DIF tyvärr inget att hämta i denna match.
I förra hemmamatchen mot HV71 räckte det med 15min 100%-satsning i 3:e periden från HV:s sida för att vända & vinna den matchen.
Är tämligen säker på att HV kommer att gå för full maskin, tror det ingår i deras tydliga "Inget-DIF-till-Slutspel"strategi.
Då man lite väl tydligt spelat otroligt håglöst/viljelöst mot DIF:s alla sträckkonkurenter.
HV är stark 3:a på min Äckel-Lag lista
Bara FBK & Frölunda är snäppet före.
Vore ju som en dröm om DIF gick till slutspel & "Sveriges Skit-hål" Frölunda fick spela kvalhockey.
Nästan för bra för att vara sant.....
haha, du har rätt, men hoppas Hv e mätta för den här gången, men ja tippar, antingen 1-0 elr 3-2 till dif, elr så blire platt fall o 3-0 till hv, hoppas de sista e fel , GO FOR IT ! kämpa !!
Lee Harvey Oswald skrev:DIF:s vinstchans i afton ligger i att HV71 inte går för 100%,gör man det har DIF tyvärr inget att hämta i denna match.
I förra hemmamatchen mot HV71 räckte det med 15min 100%-satsning i 3:e periden från HV:s sida för att vända & vinna den matchen.
Är tämligen säker på att HV kommer att gå för full maskin, tror det ingår i deras tydliga "Inget-DIF-till-Slutspel"strategi.
Då man lite väl tydligt spelat otroligt håglöst/viljelöst mot DIF:s alla sträckkonkurenter.
HV är stark 3:a på min Äckel-Lag lista
Bara FBK & Frölunda är snäppet före.
Vore ju som en dröm om DIF gick till slutspel & "Sveriges Skit-hål" Frölunda fick spela kvalhockey.
Nästan för bra för att vara sant.....
HV är rätt mycket upp och ner denna säsong. Kalasmatcher har varvats med riktiga bottennapp. Hoppas det kommer ett sådant ikväll. Vi har oavsett vilket väldigt mycket mera att spela för. Fast det klart spelar HV på topp har vi inte en susning... Kan ju alltid hoppas att HVs match mot FBK gör dem lite småmätta inför denna drabbning. Dessutom har ju vi fått en extra dags vila vilket kan vara en liten fördel kanske....
Nu skall man krypa ner under filten, ta alvedon och försöka hålla sig vaken hela matchen...
Den här matchen kommer trolign gå åt ghelvete eftersom den här dagen har varit perfekt än så länge, Fick massa gädda på ismete och om Djurgår`n vinner är den här dagen fulländad!
Djurgårdens IF - HV71
Läget i lagen:
Djurgården har samtliga spelare friska och krya till kvällens match mot tabelltvåan HV71. Teemu Lassila har vaktat målet de senaste matcherna och får med stor sannolikhet fortsätta.
Jönköpingslaget kommer till matchen utan skadade David Fredriksson, Erik Andersson, Johan Halvardsson och Andreas Jämtin. Lance Ward är petad och ersätts av Niklas Hjalmarsson. Erik Ersberg tar plats mellan stolparna.